Alkuperäinen kirjoittaja vierasna:
Alkuperäinen kirjoittaja Pilwi:
no voi, ompas se hankalaa.. oma yritys! siihenhän saa sitä starttirahaa.. Tai sit viimenen vaihtoehto, mistä täälä just luinkin, että alat myymään pikkuhousuja, niistä kai hyvin maksetaan, tiedä vaikka rikastuisit!! :saint: Tää oli sit ihan vitsillä..
Tota oon vakavissani miettiny,mutta on vielä selvitys kesken.Mitä myydä,mistä alotuslaina kun ei "tuloja" vielä yrityksestä?starttirahan hakukaan ei ole kovin yksinkertainen ja myönnetäänkö sitä?meneekö taloudellisesti miinukselle yritys vai kannattaako?tuleeko enempi vahinkoa kun hyötyä,uskaltaako kokeilla?joka tapauksessa kotiäitinä ja hyvänä vaimona olo ei enää onnistu multa,se on joko tai..ja näyttää siltä että mä oon luuseri ja tuomittu kotiäidiksi
Starttirahan kyllä saapi, jos vaan yritysidea on sellainen, että yrityksellä on mahdollisuudet menestyä. Haku on ihan yksinkertaista, painelet vaan uusyrityskeskukseen ja sanot, että siul on hyvä yritysidea. Kyllä ne ihan kunnon keskustelun, jopa pieniasteisen hiillostuksen pitävät, mutta se on siun parhaaksesi.
Finnveralta suat lainaa aloituskustannuksia varten.
Sitä en tiedä onko siitä siulle hyötyä vai haittaa. Ensinnäkään en tiijä millainen yritys on mielessä ja toisekseen en tunne sinnuu, joten hankala arvioida onko siussa yrittäjäluonnetta.
Mie rupesin yrittäjäksi starttirahan ja Finnveran pienyrittäjälainan avulla. Paska keikka, mutta tulipahan tehtyä ja tajuttua, että miusta ei yrittäjäksi ole. Miusta on tällä hetkellä "vain" kotiäidiksi ja luuseriksikin sitten vissiin (ihe en kyllä näin koe)? Toisen hyvä on toisen paha, mutta onneksi meitä on erilaisia =)
Rohkeesti etiäppäin!