Galluppia!!

Minut jätettiin ala-aste ikäisenä jo viikonlopuiksi, en suosittele kelleen. Omia lapsiani en siis varmaan kovin aikaisin suostu jättämään. Olisko ehkä joku 15v jos itse suostuu jäämään.

Mullakaan ei ole vielä niin isoja lapsia, mutta itse ajattelen että lapsesta riippuen ehkä siinä ehkä 16 vuotiaana vois kuvitella lapsen jäävän yksin yöksi kotiin. Vähän nuorempana jos seurana ois luotettava kaveri. Mutta jos lapsella on vaikea murrosikä niin silloin tuskin jättäisin.
Miehen mielestä 10 vuotias vois jo olla yksin yönsä :O

Ei ole mullekaan ajankohtainen asia (lapsi 20kk) mutta riippuen siitä, missä itse olen. Jos niin, että kohtuullisen helposti pääsisin lapsen luokse jos hätä tulisi (tai jos vaikka kaverin vanhemmat olisi siinä lähellä tms.) niin varmaan 12-v. Jos olisin kauempana niin 14-v. Toki riippuu lapsestakin.

Meillä tosi harvinaista että Tönö olisi niin tyhjä, että joku yksin jäisi, mutta ehkä joku 13-14 v tms olisi noilla ollut moinen raja, jonka jälkeen olisin sen sallinut. Tuo riippuu kovin paljon lapsestakin, hänen persoonastaan ja kypsyystasostaan.

10-vuotiaan pitäisi olla poikkeuksellisen itsenäinen ennen kuin edes harkitsisin.
Toisaalta esim. joidenkin vuorotyötä tekevien yksinhuoltajien lapset tuossa iässä varmaan jo ovatkin öitä yksin? Eli ehkä se on eri asia, jos yksineloon pikkuhiljaa kasvaa sen sijaan että joutuisi siihen yhtäkkiä kylmiltään niinkuin minun lapsillani tilanne olisi.