Gallup: niinistö vs halonen

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 17:16 nektariini harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 12:26 vieras kirjoitti:
Voi jestas tätä keskustelun tasoa. Mammammaa puolustelee
Sätkä-Saulia eikä suostu ymmärtämään että voi olla toistakin mieltä, perää vaan että mitä Halonen saanut aikaan. Halonen ei ole pressakaudellaan ainakaan minun tulojani vähentänyt. Ulkopoliitiikassa mielestäni onnistunut hyvin, ja se kai on pressan näkyvin tehtävä.
Tätä keskustelua kun seuraa niin tuntuu että hiekka lentää kuin päiväkodin lapsilla leikeissään. Mun isillä on parempi auto kun sun isillä, minumpas, minun, minumpas..... Ollaankos aikuisia? Kysymyshän oli aivan simppeli, eli kumpi!!!!!!!!!!!!! :/ :/ :/ :/ :/ :/ :/ :/ :/
Samaa mieltä. Mammammaa on ilmeiseti tosi lapsellinen jankkaaja. Onneksi en livenä tunne yhtään tuollaista!
Arvostan ihmisiä, joilla on tunteenpaloa ja sinnikkyyttä. Mammammaa on perustellut näkemystään mielestäni ihailtavasti ja aikuismaisesti. Eikä hän ole nimitellyt täällä ketään. =)

mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 09:30 Footballers Wife kirjoitti:
Arvostan ihmisiä, joilla on tunteenpaloa ja sinnikkyyttä. Mammammaa on perustellut näkemystään mielestäni ihailtavasti ja aikuismaisesti. Eikä hän ole nimitellyt täällä ketään. =)
:flower:

\
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 17:16 nektariini harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 12:26 vieras kirjoitti:
Voi jestas tätä keskustelun tasoa. Mammammaa puolustelee
Sätkä-Saulia eikä suostu ymmärtämään että voi olla toistakin mieltä, perää vaan että mitä Halonen saanut aikaan. Halonen ei ole pressakaudellaan ainakaan minun tulojani vähentänyt. Ulkopoliitiikassa mielestäni onnistunut hyvin, ja se kai on pressan näkyvin tehtävä.
Tätä keskustelua kun seuraa niin tuntuu että hiekka lentää kuin päiväkodin lapsilla leikeissään. Mun isillä on parempi auto kun sun isillä, minumpas, minun, minumpas..... Ollaankos aikuisia? Kysymyshän oli aivan simppeli, eli kumpi!!!!!!!!!!!!! :/ :/ :/ :/ :/ :/ :/ :/ :/
Samaa mieltä. Mammammaa on ilmeiseti tosi lapsellinen jankkaaja. Onneksi en livenä tunne yhtään tuollaista!
Nyt oli ihan pakko kirjautua pelkästään kommentoidakseni tätä. Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa eli :flower: :flower: :flower: mammammaalle! Esittänyt asiallisia näkemyksiä!

mammammaa
Otetaanpa tännekin kopio...

Kävin katsastamassa äskettäin Saulin livenä ja sanomassa käsipäivää. "Jotkut" ovat sanoneet, että "son sellane pökkelö ukko", mutta mun mielestä hänestä ei pökkelöä saa tekemälläkään.
Jotkut ihmiset ovat kans jotensakin luonnostaan pois työntäviä, siis sellaisia, joihin tekee mieli pitää "hyvä hajurako". Saulista sellaista tunnetta ei välittynyt, päinvastoin hän on hyvin lämpimän ja ystävällisen oloinen.
TV-haastatteluissa pitää varmastikin olla koko ajan skarppina ja miettiä joka sana hyvinkin tarkasti. Nyt kun kuuli Saulin puhuvan vapaasti ilman painostusta, olen entistä varmempi siitä, että hän on juuri se ihminen, jonka Suomi tarvitsee ainakin seuraavan kuuden vuoden ajaksi. Hän on todellakin koko kansan presidentti, ei vain SAK:n ja vasemmistopuolueiden.

Halonen!

Turha hyvää lähteä vaihtamaan.

Mielipidekirjoituksissa on kovasti mollattu Halosen taustaa, uskontoa yms. Mites ne Niinistöllä on? ketäs se tanssittaa linnassa kun on sinkku? Jos olis asetelmat toisinpäin niin kyllä olis tuo jo aika iso kynnys naiselle päästä pressaksi. Ja olihan siitä polemiikkia aikaisemmin ennenkuin Halonen meni naimisiin.

Mies voi olla mitä on mielipiteiltään ja olemukseltaankin, mutta nainen jos on sellainen se ei käy. Hän on öykkäri eikä osaa käyttäytyä. Toisaalta jos Niinistö voittaa mulle käy sekin. Hän on lopulta ihan ok (parempi kuin Vanhanen) ja luulen et äänet jakautuvat lähes tasan ehdokkaiden kesken.

Pressan valta aika nimellistä, joten kenenkään yksittäisen pressan tekemisisksi on turha oikeastaan mitään laittaa. Lopulta hänen mielipiteensä kuunnellaan ja yhteistyön tulos on lopputulos.

Että oikeastaan sama mulle kuka on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 09:36 mammammaa kirjoitti:
\
:flower:
Siis täähän on Keskustelupalsta eikös joo?? On kumma ettei täällä sitten saa keskustella. Puolin ja toisin. Hyvä vaan kun läppä lentää

Mikään muu liitto, kuin SAK, ei ole lähtenyt kenenkäänä ehdokkaan taakse niin kuin SAK Halosen. Kyllä mua ärsyttäisi jos kuuluisin SAK:n liittoon ja omassa liiton lehdessä pommitetaan jotain omaa ehdokasta läpi niin kuin en itse tietäisi ketä äänestää :kieh:

Toinen ärsyttävä asia Halosessa oli ainakin eilen keskustelussa se että se puhuu koko ajan Saulin päälle. Miksi se ei malta olla välillä hiljaa ja antaa toisten puhua :kieh: Seuratkaapas tätä asiaa seuraavissa väittelyissä.

Eli Niinistö

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 23:43 Porvari kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani minun on pakko kysyä teiltä vasemmiston kannattajilta että kuinka hyvin olette perehtyneet Kokoomuksen arvoihin ja tavoitteisiin, ennen kuin päädyitte äänestämään vasemmistoa? Jotenkin kun tuntuu siltä että selkeästi vääriä tietoja niin monilla on...Ihan yhtenä esimerkkinä käyköön vaikkapa vasemmiston ajatus lasten hoidosta verrattuna oikeiston ajatuksiin. Karkeesti ottaen oikeisto kannattaa valinnanvapautta perheille, eli että kukin perhe voisi vapaammin valita erilaisten hoitomuotojen väliltä. Kotihoito on arvossaan oikeiston ajatusmaailmassa, vasemmistolla taas ollaan enemmän kallellaan vanhempien kodin ulkopuoliseen työhön kannustavalla asenteella. No se on vain yksi esimerkki, mutta kysyn vielä että kuinka tarkoin olette perehtyneet asioihin ennen valintaanne? Vai onko niin että olette perehtyneet, ja kannatatte näitä vähemmän perhekeskeisiä vasemmiston arvoja?

Niin vastatkaapa vasemmistoa kannattavat tähän. Oletteko perehtyneet oikeiston ajatusmaailmaan vaikkapa perhenäkökulmasta ja jos olette, niin perustelkaa miksi kannatatte vähemmän perhekeskeisiä arvoja, niitä vasemmiston hellimiä arvoja?

mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 21:15 Vieras kirjoitti:
Mitä odotatte Niinistön antavan muuta kuin vaihtoehtoja lapsiperheen työssäkäynnille? Miten käy keskituloisten? Tai yh:ien?
Niinistön ja Kokoomuksen linjaus on tehdä työnteosta kannattavaa. Koskien kaikkia palkkaluokkia. Kun työnteko on kannattavaa, se innostaa sellaisetkin töihin, joiden ei tällä hetkellä kannata mennä. --->Verotulot lisääntyvät, jolloin on varaa panostaa nykyistä paremmin myös hyvinvointipalveluihin ja muihin sosiaalimenoihin. Onhan Niinistölläkin yli 10 vuoden kokemus yksinhuoltajuudesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 21:33 mammammaa kirjoitti:
\
Mitä odotatte Niinistön antavan muuta kuin vaihtoehtoja lapsiperheen työssäkäynnille? Miten käy keskituloisten? Tai yh:ien?
Niinistön ja Kokoomuksen linjaus on tehdä työnteosta kannattavaa. Koskien kaikkia palkkaluokkia. Kun työnteko on kannattavaa, se innostaa sellaisetkin töihin, joiden ei tällä hetkellä kannata mennä. --->Verotulot lisääntyvät, jolloin on varaa panostaa nykyistä paremmin myös hyvinvointipalveluihin ja muihin sosiaalimenoihin. Onhan Niinistölläkin yli 10 vuoden kokemus yksinhuoltajuudesta.
Tuntuu vaan että puolueesta riippumatta keskituloisia rangaistaan...

Niinistö tai Halonen eivät keskiverto yh edusta. Kai minäkin hiparempi keskiverron yläpäässä olen palkkatuloilla mitattuna. Muu varallisuus onkin sitten eri juttu.

Sinällään kokoomuksella on hyvä perhepoliittinen linjaus (ainakin puolueohjelmassa tms.) ja jopa yh huomioitu. SOs dem vst en ole lukenut.

Työnteon pitäisi kannataa ja palkkatulon olla sellaista että sillä pärjää. Esim. jotkut vähänkoulutetut eivät pärjää edes palkkatuloilla ilman tukia. Ja toisaalta eräät huonopalkkaiset pätkätyöt ovat sopivia esim. opiskelujen alkuvaiheessa.

mammammaa
Tuossapa ihan tasa-arvon vuoksi:
http://www.sdp.fi/index.php?mid=770

Itsellä pisti silmään

"Sosialismin arvojen mukaisesti yhteiskunnalla on oikeus vaikuttaa tuotantovälineistä saatavaan hyötyyn, niiden käyttöön, sijoittumiseen ja omistukseen."
Silti Halonen kieltäytyi puuttumasta Storan lakkoon...

ja

"Maailmantaloutta, pääomaliikkeitä ja ylikansallisten yritysten toimintaa on säänneltävä. Kansainvälisen sosialidemokratian on käytettävä voimaansa maailmantalouden epäkohtien korjaamiseen."
Eikä Tarja ole puuttunut Kiina-ilmiöön...

Työnteon pitäisi olla aina kannattavaa ja toisaalta työn pitäisi huomioida elämäntilanne. Nyt tuntuu että se on joko tai. Täällä puhutaan paljon kunnallisesta/yksityisestä päivähoidosta vs. kotihoito. Miten olisi sitten osa-aikatyön/etätyön mahdollistaminen molemmilla sukupuolilla?

Liiallinen ymmärtäminen ja holhoaminen lisää aina niiden määrää, jotka eivät viitsi tehdä mitään. Työttömistä uskoisin kuitenkin suurin osa haluaisi työhön.

Nyt menee kyllä asian vierestä siis h vs n. Jännittävä sunnuntai joka tapauksessa tulossa.

Vieras2
\

Niinistön mukaan on sentään yksinhuoltajia, Kun Halonen puhuu vain yksinhuoltaja-äideistä. Eihän presidentti kyllä näistä tuista yms päätä et sen päätöksen tekee ne muut sak:laiset jotka ootte sinne äänestäny, eduskuntaan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 22:39 Vieras2 kirjoitti:
\

Niinistön mukaan on sentään yksinhuoltajia, Kun Halonen puhuu vain yksinhuoltaja-äideistä. Eihän presidentti kyllä näistä tuista yms päätä et sen päätöksen tekee ne muut sak:laiset jotka ootte sinne äänestäny, eduskuntaan

Sorry, en ole äänestänyt sos dem tai vasemmistoa minnekkään missään vaaleissa, vaan ihan muuta puoluetta. Tässä vain yritin saada keskustelua aikaiseksi, koska H nyt ollut 6 vuotta niin mitä voisi N odottaa´tai mitä muut ihmiset täällä odottavat?

Tiedän toki että presidentti ei päätä tuista yms.

Tämä opiskelija mietti ja mietti kunnes tämä Punainen Lanka ratkaisi

Maarit Tastula: Mut yks kuudesosa suomalais nuorista elää tänäpäivänä kokonaan tai osin
toimeentulotuen varassa. Eiks tässä tule vääjäämättä mieleen se ajatus että osa
meidän nuorisostamme käyttää tätä järjestelmää hyväksi.

Tarja Halonen: Tää yks sellainen asia joka minua todella kiinnostaa, miks edelleenkin
on näitä, onks kuinka paljon kysymys toimeentulotuen aukoista taise on liian
byrokraattista tai siitä että ihmiset ei sitte yritä itseenempää, toisaalta mää
tiedän itsekkin että ainakin opiskelijoista iso osa käy töissä jopa siinä
määrin että se haittaa heidän opiskeluja että pikemmin pitäisi sanoa pudottakaa
elintasoa ja valmistukaa ajoissa.

Eli Niinistöön vaihdon mä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 23:40 opiskelija kirjoitti:
Tämä opiskelija mietti ja mietti kunnes tämä Punainen Lanka ratkaisi

Maarit Tastula: Mut yks kuudesosa suomalais nuorista elää tänäpäivänä kokonaan tai osin
toimeentulotuen varassa. Eiks tässä tule vääjäämättä mieleen se ajatus että osa
meidän nuorisostamme käyttää tätä järjestelmää hyväksi.

Tarja Halonen: Tää yks sellainen asia joka minua todella kiinnostaa, miks edelleenkin
on näitä, onks kuinka paljon kysymys toimeentulotuen aukoista taise on liian
byrokraattista tai siitä että ihmiset ei sitte yritä itseenempää, toisaalta mää
tiedän itsekkin että ainakin opiskelijoista iso osa käy töissä jopa siinä
määrin että se haittaa heidän opiskeluja että pikemmin pitäisi sanoa pudottakaa
elintasoa ja valmistukaa ajoissa.

Eli Niinistöön vaihdon mä =)
Kylläpä muistan itsekin, kun opiskellessani saattoi olla niinkin pahoja päiviä, että paistoin ruoaksi lättyjä pelkästä maidosta ja jauhoista ja tuskailin, kun ne tarttui pannuun kiinni. Ihmettelen tässä miten tuossa enää olisi voinut elintasoa pudottaa, tehdä lätyt veteen ja jauhoihin...? =)

Haloselle meni minun ääneni. Suurin syy ay-tausta ja kolmikanta. Niistä on pidettävä kiinni ja ne ei Saulista ole arvokkaita, vaikka näin duunarina ne ovat tosi tärkeitä. :D Meinaa kun työskentelen kunnan palveluksessa olisi palkkaus vielä entistäkin kehnompi kuin tähän asti ilman kolmikantaa. Ei meillä paljoa yksityisesti kuntasektorilla sovita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 22:08 mammammaa kirjoitti:
Tuossapa ihan tasa-arvon vuoksi:
http://www.sdp.fi/index.php?mid=770

Itsellä pisti silmään

"Sosialismin arvojen mukaisesti yhteiskunnalla on oikeus vaikuttaa tuotantovälineistä saatavaan hyötyyn, niiden käyttöön, sijoittumiseen ja omistukseen."
Silti Halonen kieltäytyi puuttumasta Storan lakkoon...

ja

"Maailmantaloutta, pääomaliikkeitä ja ylikansallisten yritysten toimintaa on säänneltävä. Kansainvälisen sosialidemokratian on käytettävä voimaansa maailmantalouden epäkohtien korjaamiseen."
Eikä Tarja ole puuttunut Kiina-ilmiöön...
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Yhteistyössä