Gallup: Kuinka usein reissaatte perheen kanssa ulkomailla?

Ja nyt en tarkoita mitään Ruotsin tai Viron risteilyjä, vaan sitä, että koko perhe lähtee viikoksi tai useammaksi reissuun.

Me itse käydään perheen kesken kerran vuodessa tai kahdessa jossain päin Eurooppaa yleensä viikon matkalla. Lapset on nyt 1v, 6v ja 8v.

(Toivon muuten tähän ihan vaan suoria vastauksia, älkää pliis alkako kinastelemaan siitä, kenellä on varaa lähteä reissuun ja kenellä ei ja pitäiskö ne matkarahat säästää johonkin muuhun ja kannattaako lähteä pienten kanssa ulkomaille jne.)
 
ulkonainen
Me ei yleensa tehda viikon tai yli reissuja, tai siis tehdaan mutta vain pari kertaa vuodessa.

Muuten kaydaan ulkomailla lahes kuukausittain, yleensa muutaman paivan reissuja.
 
Kerran vuodessa.
Lisäksi käydään välillä niin että matkalla on 1 aikuinen ja toinen lapsista.
Myös me aikuiset käydään keskenään reissussa ehkä 1krt / 2 vuoteen.
Lapset 9,5v ja kohta 6v

Tässä myös pitkiä viikonloppuja mukana,
useimmiten noi aikuisten matkat on sellaisia.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ei olla käyty kertaakaan. Emme ole rantalomatyyppejä mieheni kanssa, ja lapsi 4 v ei ole ihan toivotuinta matkaseuraa kaupunkilomalla. Kaksistaan olemme reissanneet muutaman päivän matkoja noin kerran vuodessa.
 
Yli viikon reissussa ollaan viimeksi oltu koko perheenä vuonna 2007, silloin lapsiakin oli vaan kaksi. Nyt on neljä.

Koko porukalla ei ole myöskään suunnitelmissa lähteä yhtään mihinkään, edes kotimaanmatkalle, edes alle viikoksi. Ei lähivuosina, tai ehkä ikinä.

Mä kävin reilu vuosi sitten esikoisen kanssa Espanjassa pitkän viikonlopun, ja jos helmi-maaliskuussa löytyy sopiva väli, niin sitten lähden sen saman esikoisen kanssa Irlantiin, mutta alle viikon jää sekin reissu.
 
Minulla ei ole lapsia, mutta ulkomailla käyn useamman kerran vuodessa. Tosin viime vuonna en ennen elokuuta käynyt missään, sen jälkeen käynyt kahdella matkalla, viikon ja 4 päivän matkoilla. Nyt keväällä lähden taas 4 päivän matkalle. Kävisin useammin jos olisi mahdollisuus lähteä. Kyllä on ikävä niitä aikoja, jolloin pystyi lähtemään vaikka kuukaudeksi jonnekin. Ehkä kesällä saan loman niin silloin lähden jonnekin kauemmas ja pidemmälle lomalle.
 
Kerran ollaan käyty perheenä, siis minä, mies ja lapsi (silloin lapsia oli vain yksi).

Sinkkuna sitä tuli oltua aina jossain reissussa, enää se ei ole ihan yhtä helppoa.

Mies on matkustanut toki yksin ja esikoisen kanssa, ja minä oon matkustanut lasten kanssa, mutta yhteistä perhereissua ei olla saatu tehtyä sitten vuoden 2005. Ehkä 2013 voitaisiin sellainen saada aikaiseksi.
 
Kevään matkoista sen verran vielä, että Tukholman risteilyllä ajattelin käydä sekä mahdollisesti huhti- tai toukokuussa taas jollain lyhyellä 4 päivän matkalla, maaliskuulle on jo varattuna 4 päivän matka. Kesälomalla lähden käymään jossain kauempana ja pidemmällä lomalla.
 
Liian harvoin, viimeks oltiin jouluna 2009 viikko etelässä.
Ens jouluna lähdetään varmaan kahdeksi viikoksi.

Tuppaa olemaan aika hintavaa kun lapsia on viisi (seuraavalla reissulla kuusi jos kaikki menee hyvin)...
 
"susax"
Kerta vuoteen yritetään tehdä joku ulkomaanreissu, tosin 10 pv oltu pisimmillään ;). Kahden lapsen kanssa ollaan oltu ekan kerran kun olivat 6 ja 4 vee. Pyritään syksyllä lähtemään kun vauva olisi noin puolen vuoden ikäinen.
 
"mona"
No kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Viime vuonna oltiin Espanjassa viikko, mutta kesällä syntyy toinen , joten tuskin tänä vuonna lähdetään. Seuraava vuonna sitten. Esikoinen nyt 2v.

Meillä ei ole mitään mieletöntä ulkomaankaippuuta, talvilomat vietetään aina Lapissa.
 
Minä ikävöin noita pidempiä useamman viikon reissuja. Viimeisimmästä on jo kolmisen vuotta aikaa. Sen jälkeen ollut korkeintaan kymmenen päivän matkoja ja moni ollut vain muutaman päivän. Olisi ihana lähteä huomenna vaikka viiden viikon matkalle jonnekin lämpimään. =)
 
Viikon mittaisia reissuja ei tehdä ulkomaille. Kerran olemme olleet koko perheen voimin viikon Lontoossa. Se oli v. 2009. Viikon mittaiset reissut teemme aina kotimaassa -mökillä ja sukulaisissa. Emme ole rantsulomaihmisiä. Kerran vuodessa käymme koko perheen kesken reissussa jossain Euroopan maassa: 2-4 pv. Reissu voi olla ihan Tukholman reissukin. Minusta ei ole tärkeää, että matkustaa mahdollisimman kauas vaan että menee itseä kiinnostaviin paikkoihin. Lisäksi käymme miehen kanssa kerran vuodessa kahdestaan 2-3 päivän reissulla (sekin voi joinain vuosina olla Tallinna tai Tukholma). Lisäksi reissaan siskoni ja sukuni kanssa.
 
Viikon mittaisia reissuja ei tehdä ulkomaille. Kerran olemme olleet koko perheen voimin viikon Lontoossa. Se oli v. 2009. Viikon mittaiset reissut teemme aina kotimaassa -mökillä ja sukulaisissa. Emme ole rantsulomaihmisiä. Kerran vuodessa käymme koko perheen kesken reissussa jossain Euroopan maassa: 2-4 pv. Reissu voi olla ihan Tukholman reissukin. Minusta ei ole tärkeää, että matkustaa mahdollisimman kauas vaan että menee itseä kiinnostaviin paikkoihin. Lisäksi käymme miehen kanssa kerran vuodessa kahdestaan 2-3 päivän reissulla (sekin voi joinain vuosina olla Tallinna tai Tukholma). Lisäksi reissaan siskoni ja sukuni kanssa.
Häiritseekö teitä tuo matkan lyhyys 2-4 pv? Itse kyllä tykkään noista lyhyistäkin matkoista (parempi kuin ei mitään), mutta usein jää tunne, että olisi melkein "pakko" tulla uudestaan kun jäi niin paljon näkemättä.
 

Yhteistyössä