Gallup: Kuinka paljon sinulla on omaa aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei oo ollu omaa aikaa juurikaan tuon nuorimmaisen syntymän jälkeen (eli 1,5vuoteen...) kampaajallaa oon käyny ehkä 3 kertaa.

Ei oo sukulaisia, ei kummeja (tai on, mut eivät "kerkee" hoitamaan) tai sellasia kavereita, joille vois viedä. mies vielä kuukauden ajan poissa viikot.

Mut sit kun perhe-elämä normalisoituu eli miestäkin näkee kotona, niin uskon, että oaa aikaa alkaa taas olla!! Jos sit enää osaan minnekään lähtee ilman lasta/lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Eipä oikeastaan koskan. Kerran viikossa jumppa.

Muutaman vuoden jaksaa olla lapsissa kiinni, mutta nyt alkanut vaivata kun ei saa mitään tehdä rauhassa kunnolla loppuun. Olisi ihana jos joku ottaisi joskus lapsia muutamaksi tunniksi edes.

No onhan sinulla!Kerran viikossa jumppa.Se on jo paljon se...

Joskus kun isänsä hakee tyttöä muutamaksi tunniksi n.1-2 kertaa kahdessa viikossa ja lisäksi yökyläilee mummolassa n. pari kertaa kuussa.Muuten olen siis tytön kanssa 24/7.Tyttö 4v.

Siis omaa aikaa on työ/opiskeluaika, tyttö silloin pph:lla. Kerran viikossa käyn harrastuksissa, ja joskus käyn kavereiden kans kaupungilla ostoksilla/baarissa/elokuvissa jne ja mies jää kotiin tytön kans. =)

Mulla on omaa aikaa kivasti silloin kun lapset koulussa. n 6 h arkipaivisin. Yritan viela tutustua maahan ja paikkoihin taalla, yritan luoda sosiaalista verkostoa, kayn kiinantunnilla, urheilen, ostoksilla jne,,,,,

No, työaikanani lapsista huolehtii isänsä (yötyö) eli se laskettaneen omaksi ajakseni? Tuohon yhdistyy usein harrastus, eli juoksen työmatkat. =)

Päivisin saan nukkua rauhassa kun isyyslomalla oleva mies hoitaa tuon aikaa kuopusta, esikoinen on päiväkodissa 6h/päivä. Eli omaa aikaa tuokin. Lisäksi tuollaisa lyhyitä omia hetkiä kuten lenkit, kaupassa tai asioilla käynnit ym tulee varmaan päivittäin. Ehkä kerta-parikin viikossa saan halutessani useamman tunnin omaa aikaa vaikka kavereiden tapaamiseen, kaupungilla käymiseen tms. Ja kerta viikossa käyn aamupäivän kursseilla. Sukulaisia ei asu lähellä, mutta meilä on aktiivinen lapsiperhe-piiri jossa hoidetaan tarpeen tullen toisetemme lapsia niin että vanhemmat saavat ihan sitä kahdenkeskeistäkin vapaa-aikaa. Itse tosin tuli tuota käytettyä viimeksi yli 6kk sitten... :whistle:

Mutta nyt siis mielestäni ihan mukavasti omaa aikaa tarjolla. Lisäksi lasken isoksi helpotukseksi kun saa lapset hyvissä ajoin illalla nukkumaan ja päiväunillekin samanaikaisesti. Saa rauhassa touhuilla omiaan ja selvittää ajatuksia, iso helpotus arkeen. =)

Tavallaan koen,että työssäkäynti on ns. omaa aikaa myös.Lisäksi käyn lenkillä noin 2-3krt/vko,käyn muutaman kerran kuukaudessa ulkona syömässä tai shoppailemassa kavereiden kanssa tms.Mies katsoo mielellään lapsia.Ongelmana koen sen,ettei meillä parina ole riittävästi yhteistä aikaa (vuorotyöni takia ja koska meillä ei ole hoitajia lapsille).

Yhteistyössä