Paljonko sinulla vapaata lapsista

  • Viestiketjun aloittaja ässykkä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
yksi lapsi 10v.yksin hoidan. isällä n.2-3 tuntii/ viikko. yökylässä ehkä 2-3 kertaa vuodessa. ei omaa aikaa, ei omia harrastuksia...ehkä helpottaa muutaman vuoden päästä.
Miksei ole harrastuksia? Kyllähän 10v lapsi pärjää jo yksinään sen ajan, kun olet harrastuksessasi.
Niin pärjää, mulla on tyoajaton työ. Lapsi saattaa koulupäivän jälkeen olla yksin esim. 7 tuntia. en sitte raaski jättää enää yksin että harrastaisin jotain. omaa tyhmyyttä. kiitos vinkkistä, en valita!
Ahaa no sit ymmärrän.
tänks!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaksi aikuista ja kaksi lasta. Koskaan en ole ollut erossa lapsista, eikä miehen kanssa ole ollut 7 vuoteen kahden keskistä aikaa, paitsi jos lapset nukkuvat, mutta silloin olen jo itsekin aivan rättiväsynyt. Ei ole kukaan sukulainen halunnut lapsia hoitaa. Omaa aikaa on nyt kun olen töissä, mutta vapaalla ei siis ns. omaa aikaa.
Voisitte joskus palkata MLL:n lastenvahdin vahtimaan lapsia?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ässykkä:
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
1 lapsi, 1v5kk, on mies. Suunnilleen kerran kahdessa kuukaudessa vietän illan ilman lasta joko niin että hän on isovanhemmillaan ja minä miehen kanssa kotona tai lähden baariin tms ja mies hoitaa. Miehen kanssa vietetään aikaa kaksin kun tyttö nukkuu...

Olis omaa aikaa enemmänkin jos mulla olis jotain mihin käyttää se...
Juuri käytiin risteilyllä miehen kanssa kaksin, ihan liian pitkä aika erossa pienestä 2 yötä (vanhemmille) joten tyttö tulee seuraavalla kerralla mukaan minne ikinä sitten mennäänkin joskus jos kyse enemmästä kuin yhdestä yöstä...

Poden huonoa omaatuntoa omasta ajasta.
 
stor
Kyllä on! Meillä kaksi lasta, 6- ja 4-vuotiaat.

Kaksi kertaa viikossa käyn aamuisin ennen töihin menoa salilla, ja kerran viikossa astangajoogassa: mies vie tällöin lapset tarhaan ja eskariin. Kahtena aamuna minä teen tämän, jolloin mies käy salilla.

Kahtena iltana käyn ratsastamassa ja sunnuntaina myös. Mies käy pelaamassa tennistä kahtena iltana. Lauantai on meidän hali-hali päivämme: laitamme lapset nukkumaan ja lastenvahtimme (tämä on luottohomma) tulee vahtimaan lapsia. Itse lähdemme usein tanssimaan tai syömään ja varaamme hotellin, johon menemme kuhertelemaan :) Aamulla sitten tulemme tietenkin takaisin. Illalla muuten tulee omaa aikaa miehen kanssa kun lapset nukkuvat, ei tosin niin paljon kun aikaisin herätään aamulla

Omalomalla käymme kerran kaksi vuodessa, lasten kanssa tulee toki reissattua enemmän. Enkä pode huonoa omaatuntoa! Rakastan lapsiani ja he minua ja vietämme paaaaaljon aikaa yhdessä.
 
oon 4,5v lapsen yh,isä ei lastaan pidä ja ei ole lasta taas käynyt pariin vkoon moikkaan ku kostaa pojalle et en anna isän meillä majailla(erottu jo raskausaikana).
Poika on yöhoidos n. kerran kk tai kahdessa kk.Vaihtelee aika paljon.
Kerhossa 2krt/vko.
 
tää elämä
Alkuperäinen kirjoittaja ässykkä:
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
kaksi lasta, vauva ja 3 vee, minä ja mies. Hoidetaan yhteisvoimin lapset, eli mies hoitaa lapsia jos käyn ruokakaupassa, muuten ostoksilla tai jumpassa kerran pari viikossa tai jossain muualla n. 1 krt/vko. Meillä ei ole miehen kanssa yhteistä kodin ulkopuolista aikaa koskaan muuten kuin jos ollaan 2-3 kk:n välein isovanhempia tapaamassa ja saadaan silloin joskus hoitoapua pariksi tunniksi. Mut ei päästä yhdessä syömään tai iltaa viettämään.

En ehkä kaipaa enempää omaa aikaa, kun kuitenkin saan pieniä irtiottoja, kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa kaipaan ja ikävöin. En tiedä kuulostaako tämä "rankalta", mutta joskus se vähän tuntuu siltä, kun ei ole ulkopuolista apua saatavissa. Esikoinen on niin ujo, ettei vieras, palkattu hoitaja oikein tule kyseeseen ja vauvaa ei voi muuten jättää.
 
Pohdiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja stor:
Kyllä on! Meillä kaksi lasta, 6- ja 4-vuotiaat.

Kaksi kertaa viikossa käyn aamuisin ennen töihin menoa salilla, ja kerran viikossa astangajoogassa: mies vie tällöin lapset tarhaan ja eskariin. Kahtena aamuna minä teen tämän, jolloin mies käy salilla.

Kahtena iltana käyn ratsastamassa ja sunnuntaina myös. Mies käy pelaamassa tennistä kahtena iltana. Lauantai on meidän hali-hali päivämme: laitamme lapset nukkumaan ja lastenvahtimme (tämä on luottohomma) tulee vahtimaan lapsia. Itse lähdemme usein tanssimaan tai syömään ja varaamme hotellin, johon menemme kuhertelemaan :) Aamulla sitten tulemme tietenkin takaisin. Illalla muuten tulee omaa aikaa miehen kanssa kun lapset nukkuvat, ei tosin niin paljon kun aikaisin herätään aamulla

Omalomalla käymme kerran kaksi vuodessa, lasten kanssa tulee toki reissattua enemmän. Enkä pode huonoa omaatuntoa! Rakastan lapsiani ja he minua ja vietämme paaaaaljon aikaa yhdessä.
No eihän tossa paaaaaaljon aikaa kyllä jää millään lapsille, jos päivisin on kuitenkin töissä ja lapset hoidossa ja joka arki-ilta suurin piirtein on äiti/isä harrastuksissa ja viikonloppuisinkin ravintolassa/hotellissa tmv.

Saisi jo huonoa omaa tuntoa tunteakin! Olisi ihan tervettä meinaan, kun noin paljon huitelee poissa koko ajan...:(

 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja ässykkä:
Kerro ensin perheestäsi, kuinka monta lasta, minkä ikäisiä, onko miestä. Kuinka paljon vietät omaa aikaa, käyt harrastuksissa, elokuvissa ja muissa ilman lapsia? Entä miten paljon vietätte aikaa miehesi kanssa kahdestaan?

Kuinka nämä onnistuvat, hoitaako miehesi, sukulaisesi vai palkkaatteko jostain lastenvahdin? Koetko kaipaavasi enemmän omaa aikaa? Entä ähdettekö miehen kanssa koskaan kahdestaan lomalle? Kuinka tämä onnistuu? Podetko huonoa omaatuntoa omasta ajasta?
Yksi lapsi, reilu nelivuotias, mies on. Omaa aikaa on joka päivä sen jälkeen, kun lapsi on nukahtanut PLUS aina kun sitä tahdon. Harrastuksia mulla ei juuri ole, mutta mikään ei estäisi mua hankkimasta niitä. Mun miehelle riittää se, että ilmoitan meneväni illalla jonnekin. Kahdestaan meillä on aikaa joka päivä, kun lapsi on nukahtanut. Lapsi on yökylässä keskimäärin kerran kuukaudessa, jolloin käydään leffassa tms.

Mies on paljon lapsen kanssa eikä todellakaan ole esteenä mun menoilleni. Lomalla ei olla oltu kahdestaan, suunnitelmissa olisi joku viikonlopun reissu. Viikoksi en vielä halua antaa lasta vanhemmilleni hoitoon, ellei tulisi joku todella mielenkiintoinen matka. Mulla on ihan riittävästi omaa aikaa, saisin sitä paljon enemmänkin kuin mitä mulla nyt on. Samoin mies voi mennä iltaisin ihan miten haluaa, kunhan siitä sovitaan etukäteen.

Podenko huonoa omatuntoa omasta ajasta? Hell no!!! B)
 

Yhteistyössä