Se kyl taivutetaan Velin silloin kun kyse on erisnimestä.Sisko meni Veljen kans naimisiin
eipäs pidä paikkaansa,mulla ainoana täällä miun sukunimi eli sennimisia suomessa yksi mutta löytyy rekisterista=)tuolla rekisteristä ei löydy nimeä jos ne ovat erittäin harvinaisia tai ei kuuluisi löytyä. Esimerkiksi äitini puolen sukunimeä ei löydy vaikka suomessa nimeä esiintyy kolmella henkilöllä. Suojaa siis hieman henkilöitä. En tiedä päteekö siis etunimiin sama mutta sukunimiin ainakin.
Tiedän lääkärin, naisen jonka nimi Misa...Keijo-nimi naisella oli sellainen, joka sai mun suun loksahtamaan hetkeksi auki.
Jo mainittu Miona on meillä ollut vaihtoehtona tytön nimeksi, mutta ei meillä taida sille tulla tarvetta, kun nyt poikaa odotellaan...
Omien lasten yhteensä kuudesta etunimestä 4 on aika harvinaisia ja yksi silleen semiharvinainen (mun mielestä ihan tavallinen kyllä).
Viime päivinä vastaan tulleista harvinaisemmista nimistä tulee ekana mieleen Misa. Miehen nimi. Mulle tulee siitä mieleen Mika ceellä = Mica = Misa, samaan tapaan kuin Nicon voi kettuillakseen lausua Niso... :xmas:
Munkin sukunimi on vain 4 henkilolla ja kylla se nakyy rekisterissa.eipäs pidä paikkaansa,mulla ainoana täällä miun sukunimi eli sennimisia suomessa yksi mutta löytyy rekisterista=)
Kyllä sukunimihakukin näyttää tulokset, vaikka olisi alle 5...Tuolla rekisteristä ei löydy nimeä jos ne ovat erittäin harvinaisia tai ei kuuluisi löytyä. Esimerkiksi äitini puolen sukunimeä ei löydy vaikka Suomessa nimeä esiintyy kolmella henkilöllä. Suojaa siis hieman henkilöitä. En tiedä päteekö siis etunimiin sama mutta sukunimiin ainakin.