Gallup: erikoisin nimi, joka on tullut vastaan ?

  • Viestiketjun aloittaja TeePussi
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hepokatti";25630896]Jep. Eli ei voi olla edes Muumi Kaneli.[/QUOTE]

Aika erikoista ettei löydy.
Työpaikalla aikoinaan keskustelivat mitä nimiä oli ollut edellisen päivän paikallislehdessä kastetuissa ja puhuivat tuosta Muumi-Kanelista pitkään ja hartaasti että sopiiko nimeksi vaiko eikö..eli mulla ei ollut mitään syytä epäillä nimen todellisuutta, mutta ilmeisesti se sitten olikin tuulesta temmattu.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25630864]Kuuno. Ei ruma nimi, erikoinen.[/QUOTE]

Tää taitaa olla Aku Ankka nimiä, jos en väärin muista niin sieltä löytyy Kuuno Kanuuna. Onkohan lapsen vanhemmat ankkarin lukijoita?
 
[QUOTE="vieras";25631165]Tää taitaa olla Aku Ankka nimiä, jos en väärin muista niin sieltä löytyy Kuuno Kanuuna. Onkohan lapsen vanhemmat ankkarin lukijoita?[/QUOTE]

Meidän yhden lapsen "työnimi" oli Kuuno-Matti Allah-Zeus Pyörni, kaikki (Mattia lukuunottamatta) bongattu Osma, Ranja, Vilmiina-kirjasta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25631126:
Aika erikoista ettei löydy.
Työpaikalla aikoinaan keskustelivat mitä nimiä oli ollut edellisen päivän paikallislehdessä kastetuissa ja puhuivat tuosta Muumi-Kanelista pitkään ja hartaasti että sopiiko nimeksi vaiko eikö..eli mulla ei ollut mitään syytä epäillä nimen todellisuutta, mutta ilmeisesti se sitten olikin tuulesta temmattu.
Tuolla rekisteristä ei löydy nimeä jos ne ovat erittäin harvinaisia tai ei kuuluisi löytyä. Esimerkiksi äitini puolen sukunimeä ei löydy vaikka Suomessa nimeä esiintyy kolmella henkilöllä. Suojaa siis hieman henkilöitä. En tiedä päteekö siis etunimiin sama mutta sukunimiin ainakin.
 
"lll"
[QUOTE="vieras";25631165]Tää taitaa olla Aku Ankka nimiä, jos en väärin muista niin sieltä löytyy Kuuno Kanuuna. Onkohan lapsen vanhemmat ankkarin lukijoita?[/QUOTE]

no just, Kuuno on kyllä vanha suomalainen miehen nimi.
 
Tuo Miona on kyllä tosi kaunis, vois olla harkinnassa meillekin jos tuleva lapsi on tyttö. Tosin se on ehkä vähän tikutaku Leonan (tuleva isosisko) kanssa.
Mä oon ihan ihastunut Noomi-nimeen tällä hetkellä, ei kyllä oo tullut muita Noomeja vastaan kuin "Lisbeth Salander".

Töissä olen tavannut mm. Nietos ja Ramses nimiset pojat, aika outoja ensi kuulemalla.
Mummeliisan listassa oli yhtenä nimenä Malaika, tiedän yhden Malaikan myös, taitaa tarkoittaa svahiliksi enkeliä?
Whaat? Tuleeko teille uusi vauva? Oi :heart:

Mun pikkusiskolla oli pienenä "Noomi"-niminen kaveri, musta se oli kiva jo silloin..
 
Mä en kyllä hirveen erikoisia koe kohdanneeni... Tai tänä päivänä sitä tulee vastaan niin paljon erilaisia että ei sitä edes ajattele niin.. No Papukohan se oli mikä ihan kiinnitti hetkeksi mun huomion kun bongasin..
 
gamaluutta
[QUOTE="vieras";25631467]Käpy
Ameli
Myrsky ja veljensä Viima
Kuura[/QUOTE]

Meidän koulussa oli 20v sitten tyttö nimeltä Käpy. En ymmärtäny sillon enkä ymmärrä vieläkään oi miksi pitää lapselle antaa tuommonen nimi. Vanhoja ukkoja sanotaan kävyiksi :eek: Tyttörukkaa arvatenkin kiusattiin, vielä kun oli semmonen arka ja ujo.. :(
 
"vieras"
Tuolla rekisteristä ei löydy nimeä jos ne ovat erittäin harvinaisia tai ei kuuluisi löytyä. Esimerkiksi äitini puolen sukunimeä ei löydy vaikka Suomessa nimeä esiintyy kolmella henkilöllä. Suojaa siis hieman henkilöitä. En tiedä päteekö siis etunimiin sama mutta sukunimiin ainakin.
Kyllä siellä löytyy harvinaiset etunimet, mutta silloin on tekstinä, että on alle 5 kpl ja ajanjaksoksi annetaan kymmenen vuotta, jolloin ainakin joku on sen nimen saanut.
 

Yhteistyössä