Gallubit, adobtiot ynnä muut kirjoitusvirheet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielipidekysymys, näköjään. Kun mun mielestä puhekielen kirjoittamista on just se, kun kirjoitetaan just niin kun puhutaan :D
Ja vaikka mä tässä olen harjoitellut auringon sanomista täällä jos monta kertaa, niin mä kyllä lausun sen ihan: auriNko :laugh:

Mutta juu, ymmärsin pointtisi (kun vähän potkit ;) )

Ei ole mielipidekysymys vaan ihan kielitiedettä. Enkä usko, että lausut sanan "aurinko" juuri noin kuin se kirjoitetaan. Suomessa kun nk muuttuu lausuttaessa äng-äänteeksi. Maistelepa vielä sitä suussasi :)

Mä täällä edelleen harjoittelen.
En tiedä johtuisko sitten siitä, ettei suomi todellakaan ole äidinkieleni, vaan puhun sitten ehkä "suomea ruotsiksi" joissain tilanteissa, eli äännän joitakin sanoja toisin kun suomenkieliset.

Sanotko sinä Aurin ko? Kokeile sanoa Aurin ko. Miltä se kuulostaa sinusta?

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kokoelma koottuja kirjoitusvirheitä vuosien varrelta...

KAUPASSA:

- Gogacolaa, 1,5l pullo
- Mämmiä saatana! (saatavana) mainos kaupan ikkunassa
- Gifu -aski (Sisu -aski)
- Mansi- ja mustikoita
- Äidinpakastus pusseja
- Roilerinleike
- Naistennahka hanskat
- Kodinkoneliike mainostaa: Pakastinarkku ja ruhonleikkaaja
- lasten päästä vedettävä sänky
- Abbelsiinit

AAARRRGGGHHHH!!!!!! Mää kuolen tähän!!!! Mulla tullee pissa housuuhi!!!! HAHAHAHEHEHEHAHAHHA!!!!
- Joulukusimyynti
- Mahdolliset puutteet ja virheet hinnassa huomioitu
- Tamppoonitarjous, koot mini, maxi ja meedio
- Äitiys-hortsit
- Kissanliha pullia
- Torin kalamyyjä mainostaa: Tuoretta mulkkua (muikkua)
- Torin kahvilanpitäjä mainostaa: Luteeton piirakka (Gluteeniton)
- Kukkiva ruukkupervo, pekonia (kukkakaupassa)
- mainos tienvarressa: "Kukkia poikkeaville"

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Mulle tuli mieleen vaan tämän ketjun otsikko jolle nauroin kyllä kuollakseni:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t949226
:laugh: Vieläkin tulee ihan tippa linssiin ja pöksyyn. :D

VOI EEEIII!!!! *yskii keuhkonkappaleita naurun lomassa* HAHAHEHEHEAHHAHAHHEJEEIIEEIEIHWBHDHEUEIEIHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA!!!!Tää on IHAN HILLITÖN!!!

Tosta auringosta vielä. Vaikka mä kuinka sitä aurinko- sanaa täällä lausun, niin en kyllä saa sitä sanottua niin, että sanoisin g:tä sinne. Se nyt vaan on aurinKo. Olisi siis kiva kuulla, miten joku sen sanoo g:n kanssa :) . Mä en ainakaan vissiin edes osaa, vaikka yritin niinkin sitä sanoa.

Näille dippadappa-palstoille voi kai kirjoittaa puhekielellä...
Mää oon melekein sammaa mieltä, mutta ei sitä kauhian kivvaa ois lukia jos kaikki käyttäis ommaa puhekieltä täälä.

Ja jos joku onneton vielä mennee laittamaan kuttukorttiinsa että tervetulua meijän neitin synttäreille kun se täyttää 6-vuotta ni mää luppaan etten osallistu!!!

Siis ny joku on ottanut tänki ketjun ihan tosissaan! :/ Eihän se nyt varsinaisesti kenenkään elämää haittaa tahi hetkauta suuntaan tai toiseen jos joku syö mansi-tai mustikoita, mut huvittaa se...Ainski mua... :D :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Ärsyttää.. Tai lähinnä säälittää ihmisten tyhmyys noissa kirjoitusvirheissä. Valitettava totuus on, että suomessakin on paljon ihmisiä ketkä eivät osaa kirjoittaa. Perus näppäilyvirheet ei tietenkään haittaa, niitä käy kaikille, mutten ymmärrä miten joku voi olla niin TYHMÄ, ettei osaa kirjoittaa suomen kieltä oikein???

Tosta auringosta vielä. Vaikka mä kuinka sitä aurinko- sanaa täällä lausun, niin en kyllä saa sitä sanottua niin, että sanoisin g:tä sinne. Se nyt vaan on aurinKo. Olisi siis kiva kuulla, miten joku sen sanoo g:n kanssa :) . Mä en ainakaan vissiin edes osaa, vaikka yritin niinkin sitä sanoa.

Siis: aurinko lausutaan au-ring-ko, ei au-rin-ko niin että tuo rin-tavu kuulostaisi juuri tuolta rin:niltä niinkuin esim. rin-ta-lii-vit. Ja kun se lausutaan silleen au-ring-ko niin tietenkään tavua ring ei sanota "rink". Ymmärsitkö nyt? =)

Ärsyttää.. Tai lähinnä säälittää ihmisten tyhmyys noissa kirjoitusvirheissä. Valitettava totuus on, että suomessakin on paljon ihmisiä ketkä eivät osaa kirjoittaa. Perus näppäilyvirheet ei tietenkään haittaa, niitä käy kaikille, mutten ymmärrä miten joku voi olla niin TYHMÄ, ettei osaa kirjoittaa suomen kieltä oikein???

Vitsailet siis tuolla omalla kirjoituksellasi, eikö?

Pata kattilaa soimaa.

Yhteistyössä