G: Vauva vasta avioliittoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Courious George
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Courious George

Vieras
Heippa hei

Nyt kyselen palstalaisilta että kuinka monella on lapset 'tehty' avioliittoon. Siis että on oltu ensin naimisissa sitten vasta raskaana ja lapsi syntynyt.

Itse olen naimisissa ja nyt raskaan. En ollut raskaana naimisiin mennessä.
Kun ilmoitimme mieheni kanssa menevämme naimisiin moni kysyi onko teille vauva tulossa?! Minusta oli todella outoa että sellaista kysellään. Ollaan 24 ja 27v.

Taidan olla jotenkin vanhanaikainen kun ensin halusin naimisiin ja sitten lapset vasta avioliittoon. Mutta näin vain omalla kohdallani, jokainen tyylillään!! Oma siskoni oli raskaana mennessään naimisiin, useampi sukulainen myös, muutama kaveri ei ole naimisissa vaikka on jo lapsia.

Tuntuu että on vähemmistö joka menee ensin naisimiin ja sitten vasta tulee lapsia...

Miten muut?

En siis halunnut nyt arvostella ketään.

Me mentiin naimisiin, ennen kuin alettiin lapsia "tekemään". Niinhän se menee, että jos naimisiin on menossa ennen kuin on lapsia, niin tuntuu että kaikki ajattelee et naimisiin mennään tulevan lapsen takia. Me ehdittiin olla n. vuosi naimisissa, ennen kuin alettiin odottaa ensimmäistä.

Se lienee nykypäivänä aivan sama onko naimisissa vai ei. Sukunimiasia lienee monella se tärkein peruste, yhteinen sama sukunimi koko perheellä. Maailma on muuttunu hirveesti esim. tulta -50 tai -60 luvulta, jolloin ei tuullut kysymykseenkään olla menemättä naimisiin kun lapsi oli tulossa.

Minun mielestä pääasia on , että kun perhettä aletaan perustamaan kumpikin on sitoutunut siihen. Naimisiin menolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Avioliitto ei ole sitoutumisen edellytys!
Me olemme olleet yhdessä 8 vuotta lapsia on 4 ja 2 vuotiaat eikä naimisiin menosta ole ikinä edes puhuttu. Myös todella monet tuttava pariskunnat ovat olleet yhdessä pitkästi yli 10 vuotta eivätkä aio naimisiin.
En toki arvostele heitä jotka naimisiin haluavat, itse vain en näe siihen minkäälaista syytä.

Oltiin naimisissa ennenkuin lasta alettiin yrittämään. Mulle oli tärkeää olla naimisissa kun alettiin perhettä perustamaan. Oltiin kyllä muutenkin oltu jo kauan yhdessä joten ei ollut mitään syytä olla menemättä naimisiin. Monet asiat on yksinkertaisempia kun ollaan naimisissa, ei mitään isyyden tunnustamisia, kaikilla sama sukunimi perheessä, avopari tarvitsee sopimuksen paperille monessa asiassa jossa avioparilla asia kunnossa ilmankin jne..

kyllä sekin on aika "mielenkiintoista" että kun vauva "ykskaks" ilmoittaa tulostaan, tulee kiire mennä naimisiin. Miksi? Miksi juuri silloin tulee kiire naimisiin, jos siihen mennessä ei ole ollut kiirettä?
Itsellänikin on suurin osa tuttavaperheistä sellaisia, että ovat olleet yhdessä pian 20 vuotta ja yhteisiä lapsiakin on, mutta eivät ole naimisissa. Itse olen ollut naimisissa pian 15 vuotta. Naimisiin mentiin kun haluttiin olla yhdessä riippumatta siitä tuleeko lapsia ja jos niin milloin. Ensimmäinen lapsi syntyi kun oltiin oltu naimisissa 6 vuotta.

Mä oon kans aina tiennyt, että meen ensin naimisiin, ja sitten vasta on lasten vuoro. Miehellä on ollut jonkun aikaa jo pientä vauvakuumetta, mutta ollaan sovittu että häiden jälkeen sitten. Niin, ja naimisiin ollaan menossa 3 kk päästä!

Miksi pitäisi naimisiin mennä ennen lapsia?Tai toisinpäin?Eikö se oo ihan sama missä järjestyksessä ne tekee vai tekeekö vaan toisen.Mun mielestä ne ei ole mitenkään sidoksissa toisiinsa..

Alkuperäinen kirjoittaja tai niin:
kyllä sekin on aika "mielenkiintoista" että kun vauva "ykskaks" ilmoittaa tulostaan, tulee kiire mennä naimisiin. Miksi? Miksi juuri silloin tulee kiire naimisiin, jos siihen mennessä ei ole ollut kiirettä?
Itsellänikin on suurin osa tuttavaperheistä sellaisia, että ovat olleet yhdessä pian 20 vuotta ja yhteisiä lapsiakin on, mutta eivät ole naimisissa. Itse olen ollut naimisissa pian 15 vuotta. Naimisiin mentiin kun haluttiin olla yhdessä riippumatta siitä tuleeko lapsia ja jos niin milloin. Ensimmäinen lapsi syntyi kun oltiin oltu naimisissa 6 vuotta.

Meillä päätettiin pitää kesähäät ja aikaistaa häitä jos lapsesta kuuluu jotain ennen. Ihana esikoinen olikin masussa jo parin kk päässä, joten häät pidettiin aikaisemmin. Minusta noilla asioilla ei juurikaan ole yhteyttä, ei nykyisin "tarvi" mennä naimisiin vaikka olis raskaana ja ainakin meidän tapauksessa lapsi oli oikein odotettu ja rakastettu. Nyt naimisissakin on oltu jo 11 vuotta ja lapsia on tullut lisääkin. Osa tutuista on jo eronnut, on oltu naimisissa tai ei ja lapsia tai ei...

Ei mitään väliä.
Täytyy tosin tunnustaa, että mulle iski joku ihme paniikki ollessani viimeisilläni raskaana. Silloin vasta tajusin, että mullahan on sitten eri nimi kuin vauvalla ja miehellä. Silloin olisin voinut käväistä äkkiä maistraatissa. Mies ei suostunut, haluaa järjestää kunnon juhlat "sitten kun on sen aika".

Oletteko miettineet millaista se on jos lapsi sitten syntyy avoparille ennenaikaisena? Sairaalasta annetaan elinaikaa aina pari tuntia kerrallaan. Jotta lapsi saataisiin tunnustettua pitäisi päästä käymään lastenvalvojan juttusilla, mutta entä jos on kesäaika ja oman paikkakunnan palvelut suljettu?
Miten isä saa kuolleen lapsen tunnustettua..? Jos on valmis ottamaan vastuuta alkavasta elämästä niin kyllä siihen osana kuuluu sitotuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja naimisiin ennen lasta:
Oletteko miettineet millaista se on jos lapsi sitten syntyy avoparille ennenaikaisena? Sairaalasta annetaan elinaikaa aina pari tuntia kerrallaan. Jotta lapsi saataisiin tunnustettua pitäisi päästä käymään lastenvalvojan juttusilla, mutta entä jos on kesäaika ja oman paikkakunnan palvelut suljettu?
Miten isä saa kuolleen lapsen tunnustettua..? Jos on valmis ottamaan vastuuta alkavasta elämästä niin kyllä siihen osana kuuluu sitotuminen.

Isyys tunnustetaan dna:n avulla. Samalla lailla toimitaan jos esim. isä tai äiti vastustaa isyyden tutkimista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Isyys tunnustetaan dna:n avulla. Samalla lailla toimitaan jos esim. isä tai äiti vastustaa isyyden tutkimista.

Ja lastensuojelu ei ole koskaan suljettu vaan toimii virka-aikana vuoden ympäri

Mä en ainakaan uskaltais eka mennä naimisiin ja sit vasta alkaa yrittään lapsia koska entäs jos niitä ei tulekaan?? En voi olla varma et meidän suhde ois kestänyt sen jos meille ei ois yhteistä lasta tullut. Muutenkin nykyaikana avioliitosta ei oo kuin haittaa. Ainoo hyvä puoli se et perheellä ois yhteinen sukunimi. Mut enpä oo koskaan tekemässä sitä virhettä et menisin naimisiin, joten turhaapa tähän enempää kommentoimaan.

No tää nyt on ihan höpönpöpöä. Kyllä me ainakin ollaan ihan sitouduttu toisiimme, vaikkei naimisissa ollakaan. Yhteinen lapsi ja asuntolaina painavat pikkaisen enemmän, kuin joku paperinpala.

Meille on tulossa toinen lapsi avoliittoon. Sitoutuminen tarkoittaa minulle yhteisen perheen perustamista ja siinä mielessä olemme jo sitoutuneet toisiimme. Uskon että lapseton aviopari eroaa huomattavasti helpommin kuin avopari jolla on lapsia.

Naimisiin menemme joskus. Koska tosiasia on että Suomen valtio ei pidä avo- ja avioliittoa tasavertaisina vaikka me niin ajattelisimmekin. Naimisiin mennään siis vain käytännön syistä, jo olevaan parisuhteeseen se ei vaikuta millään lailla.

Me oltin kyllä oltu jonkunaikaa ilman ehkäisyä ennen naimisiin menoa, mutta ilmanmuuta haluttiin, että lapset syntyy avioliittoon.
Tunnepuolen juttuhan se on, kyllähän ne lapset ja lainat sitoo ilman avioliittoakin, mutta juridisesti yksinkertaisinta virallistaa suhde menemällä naimisiin, eitarvita keskinäisiä testamentteja tms. Sitäpaitsi mulle oli tärkeää, että kokoperheellä on sama sukunimi. Tuntisin itteni ulkopuoliseksi, jos mulla olis eri nimi kun miehllä ja lapsilla ja toisaalta jos miehellä olis eri nimi, niin mä kokisin, että mä haluan korostaa, että lapset on mun.

Meillä menossa 5.raskauskuukausi ja ollaan oltu naimisissa 2 vuotta.
Se oli meille itsestäänselvyys tehdä lapset avioliittoon.Se olis ollu mulle kauhukuva saada lapsi ennen naimisiinmenoa..Se vaan jotenkin on mielestäni niin..väärin.Siis saada lapsi ennen kuin on saanut siunauksen avioliittoon.

Yhteistyössä