G: Uskotko, että identtisillä kaksosilla on jonkinlainen "mystinen yhteys" toisiinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Jätkä väittää ihan tosissaan, että identtisillä kaksosilla ei ole keskenään enemmän yhteistä kuin tavallisilla sisaruksilla tai epäidenttisillä kaksosilla :o

no kai se jotain tietää kun sillä on kaksonen.
Ja Jätkän ajatus oli erittäin järkeenkäypä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Jätkä väittää ihan tosissaan, että identtisillä kaksosilla ei ole keskenään enemmän yhteistä kuin tavallisilla sisaruksilla tai epäidenttisillä kaksosilla :o

Siis vastaan tähän omasta puolestani. Kaksosilla yleisesti on enemmän henkistä yhteyttä toisiinsa kuin tavallisilla sisaruksilla. Mutta väittäisin, että voi myös olla, että näin ei ole. Voi myös tavallisilla sisaruksilla olla vahva yhteys toisiinsa (henkiset kaksoset).

Mutta toisaalta identtisillä kaksosilla on suurempi todennäköisyys tähän "henkiseen yhteyteen", koska heillä tosiaankin on sen yhteisen kasvamisen lisäksi 100% samat geenit, eli heillä on enemmän samoja piirteitä keskenään kuin muilla sisaruksilla.

Luulen että kaksosten henkinen yhteys ei niinkään johdu geeneistä. Ehkä enemmän siitä, että ovat olleet kohdussa koko ajan lähekkäin. Tätä sitten jatkuu lapsuus ja nuoruus jne. Siinä ollaan niin lähellä toista ihmistä, että tunnetaan toisen ajatukset jopa toiselta puolelta maapalloa.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

no kai se jotain tietää kun sillä on kaksonen.
Ja Jätkän ajatus oli erittäin järkeenkäypä.

Munkin mielestä on varmaan paikkansapitävää ettei ainakaan tällä ihmisellä ole sen henkisempää yhteyttä kaksoseensa kuin muihinkaan. Kai hän itse tietää, mitä hän tuntee eikö totta??? Tosin hän ei voi väittää tietävänsä, että kaikki maailman kaksoset tuntevat tai ajattelevat kuten hän itse. vai mitä?

Muistetaanpas nyt se nimimerkki juttu samassa ketjussa jookosta? =)

Minä väitän, että kaksosilla ei ole olemassa mitään mystisiä tai telepaattisia yhteyksiä. Ei identtisillä, eikä epäidenttisillä. Sehän lukee aivan selvästi tuossa minun vastauksessani, jos viitsit keskittyä siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Muistetaanpas nyt se nimimerkki juttu samassa ketjussa jookosta? =)

Minä väitän, että kaksosilla ei ole olemassa mitään mystisiä tai telepaattisia yhteyksiä. Ei identtisillä, eikä epäidenttisillä. Sehän lukee aivan selvästi tuossa minun vastauksessani, jos viitsit keskittyä siihen.

Niin lukee ja ymmärrän pointtisi siinä asiassa. En vain tajua, miksi et voi myöntää, että identtisillä kaksosilla on enemmän YHTEISTÄ keskenään kuin muilla sisaruksilla? Siis yhteistä, EI välttämättä yhteyttä. Biologinen fakta kun on, että identtisillä kaksosilla perimä on sama, joten heillä on pakostikin enemmän samankaltaisuutta esim. luonteissa, ulkonäössä, lahjakkuuksissa, taipumuksissa jne. Se onkin sitten jo uskon asia, uskooko johonkin telepaattisiin yhteyksiin.

Minulla on identtisetkaksoset ja he ymmärtävät toisiaan puolesta sanasta ja ovat todella läheisiä. Ovat todella kiinni toisissaan. mutta silti, en usko mystiseen yhteyteen 100% samoista geeneistä riippumatta. Ja olen perehtynyt moniin tutkimuksiin ja niitähän löytyy kumpaakin näkemystä tukevia... Eli eipä ole tutkitustikkaan pitävää tietoa asiasta:)

Ja peruste miksi en usko mihinkään erityiseen, kaksosuudestakaan johtuvaan yhteyteen on kokemukseni. Minulla ja veljelläni on 9.5kk ikäeroa. Meillä on ollut yhteinen oma kielemme jota muut eivät ymmärtäneet. Ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta. Voimme puhua yhtä aikaa samalla lailla jostakin asiasta ollessamme ihan eri osoitteissa. Mielestäni kaikki johtuu vain yksinkertaisesti siitä, että olemme oppineet ja kokeneet asioita yhdessä toisiamme peilaten. Olemme kasvaneet yhteen. Meillä sattuu olevan samat näkemykset. mieltymykset ja tuntemukset. Ja ne pohjautuu kotikasvatuksesta. Olemme saaneet opetuksen, kasvatuksen ja kaiken muun saman ikäisinä, saman aikaisesti, samoilta ihmisiltä. Meidän hoidosta, kasvatuksesta ja elinympäristöstä ei siten myöskään löydy ajansaatossa tapahtuneita muutoksia.

Yhteistyössä