K
Keskustelua
Vieras
Oletteko uskossa vai ateisteja tai jotain siltä väliltä?
Miten oma uskonne/uskomattomuutenne
-DD) näkyy lastenne kasvatuksessa vai näkyykö?
Miten oma uskonne/uskomattomuutenne
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ateisti olen. Näkyy siten että sanon erilaisia näkökantoja uskomuksiin. En väitä omaa katsantoani ainoaksi totuudeksi, mutta kannustan lasta kyselemään ja olemaan kriittinen ajattelussaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kuinka sitten selität esim. dinosaurukset ja ihmisapinoiden fossiilit lapsellesi, kun niitä (siis dinosauruksia) kuitenkin jokainen lapsi vaikak piirretyissä/muissa näkee?
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:Kuulun kirkkoon ja lapsikin kuuluu. Mies on eronnut kirkosta. Minulla ei ole henkilökohtaista vakaumusta enkä usko Jumalaan. Jeesus on minulle historiallinen henkilö, en usko "Jumalan poika"-teoriaan enkä ylösnousemukseen. En usko myöskään taivaaseen enkä helvettiin.
Uskonto merkitsee minulle kulttuurimme perustaa ja arvostan kirkon työtä. Voisin mennä kirkossa naimisiin koska pidän traditioista ja perinteistä.
Olen lukenut Raamatun läpi pari kertaa ja siellä on paljon viisautta joka pätee tänäkin päivänä. Uskonto kiinnostaa minua tieteenä ja historiansa vuoksi.
En ole uskonnon opetusta vastaan. Lapsen kummikin on pappi. Lapset saavat itse päättää vakaumuksensa. Kysyttäessä kerron omani.
Uskonto lohduttaa ihmistä ja on sitä tarvitsevalle positiivinen juttu. Joskus olen ollut jopa hieman "kateellinen" uskossa oleville. Heillä on aina joku korkeampi voima johon turvautua elämän kriiseissä ja usko siitä että kuolleet omaiset näkee vielä tuomiopäivän koittaessa. Minulla ei ole mitään muuta turvaa kuin itseni ja mahdollisesti omaiseni ja ystäväni. Kuolema merkitsee minulle loputtomuutta ja esimerkiksi jos lapseni kuolisi tarkoittaisisi se sitä että menettäisin hänet iäksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ateisti olen. Näkyy siten että sanon erilaisia näkökantoja uskomuksiin. En väitä omaa katsantoani ainoaksi totuudeksi, mutta kannustan lasta kyselemään ja olemaan kriittinen ajattelussaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:olava - ihailtavaaJuuri tuohon minäkin pyrin!