G: Onko kuvassa oleva huone SINUN mielestäsi SIISTI vai SOTKUINEN?

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Selvästi joku käyttää olohuonetta ja hommat ovat kesken.

Jos aina pitäisi huusholli olla siisti, niin silloin ei saisi kukaan olla netissä roikkumassa (läppäri pöydällä) ja lapsia leikkimässä (lelut lattialla). En voi vetää hernettä nenään muutamasta ylimääräisestä tavarasta joka on jäänyt puolitiehen.

Millaisen ihmisen talous pysyy kokoajan siistinä? Sellaisen varmaan, joka ei siellä ole. :laugh:

Mun lapsuuden kodissa oli aina siistiä. Meillä oli huoneissaki tupatarkastus aamuin illoin.
Sänky piti pedata tarkemmin ku armeejassa, pöydällä ei saanu olla mitään.
Vaatteet oli kaapeissa värikoodattu ja piti viikata tietylla tapaa, muuten kaikki revittiin lattialle ja sai alottaa alusta.
Matoilla ei saanu kävellä, ettei jääny jalanjäkiä ja maton hapsut piti harjata heti, jos ykski oli vähän vinossa.
Eteisen matollekkaan ei saanu kengillä astua, vaan sisään piti pyllähtää. Ja ulkovaatteita ei saanu laittaa eteisen naulakkoon, ettei tapetit pilaannu.
Joka kerta jos pesi kädet tai otti vettä, piti sen jälkeen hana ja allas hinkata kiiltäväks.
Vessapaperia ei saanu telineestä ottaa, vaan kaapista.
sohvatyynyihin ei saanu nojata, ettei ne mee myttyyn, mieluiten piti istua lattialla.
Tiskirätti piti laittaa joka käytön jälkeen pesuun.

Mitä vielä... En edes muista.

Sanomattaki taitaa olla selvää, ettei ykskään meistä sisaruksista ikinä siivoo omassa kodissaan. :whistle:

Meillä oli AIVAN samanlaista, seurauksetkin on tosin samat :D

Lisäksi mä enää nykyään siedä imurinääntä ollenkaan! Meillä äiti meinaan imuroi päivittäin, ja se kun siihen imuriin ääneen herää.. hrr kylmät väreet menee! Siksi mies hoitaa meillä imuroinnin. Äiti luuli että se sai iskostettua sen siisteyden meihin mutta päinvastoin... Meillä on kyllä aina perussiistiä, muuten mulla olis kokoajan kamalan huono omatunto ja on välillä muutenkin, kun äidin odotukset ja painostus painaa edelleen, jos vähänkin on paikat rempallaan... Silloin jos äiti on tulossa meille kylään, niin puunaan kaksi päivää etukäteen jotta kaikki kiiltää :D

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Lisäksi mä enää nykyään siedä imurinääntä ollenkaan! Meillä äiti meinaan imuroi päivittäin, ja se kun siihen imuriin ääneen herää.. hrr kylmät väreet menee!

:o Ollaanko me sukua? Mikään, SIIS MIKÄÄN, ei ota pahemmin pannuun ku se,että JOKA IKINEN aamu joku on potkimassa pystyyn viimestään seittemältä, ja siinä vaiheessa imuri on herättäny jo tunti sitte. Myös sunnuntaisin. Ja silloin ku meillä oli vielä koiria, piti imuroida aamuin illoin. :headwall: Ja jokasen makkarissa oli tietysti omat huoneen sävyyn sopivat imurit. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Lisäksi mä enää nykyään siedä imurinääntä ollenkaan! Meillä äiti meinaan imuroi päivittäin, ja se kun siihen imuriin ääneen herää.. hrr kylmät väreet menee!

:o Ollaanko me sukua? Mikään, SIIS MIKÄÄN, ei ota pahemmin pannuun ku se,että JOKA IKINEN aamu joku on potkimassa pystyyn viimestään seittemältä, ja siinä vaiheessa imuri on herättäny jo tunti sitte. Myös sunnuntaisin. Ja silloin ku meillä oli vielä koiria, piti imuroida aamuin illoin. :headwall: Ja jokasen makkarissa oli tietysti omat huoneen sävyyn sopivat imurit. :laugh:

Sanohan nyt mitä materiaalia tuo lattia on! Jos laminaattia niin minkä puun jäljitelmä.

No ihan tavallinen, ei sotkuinen eikä erityisen siisti
Jos taloudessa vaan yksi lapsi, niin aika sotkuista, vanhemmilla silloi nilmeisesti muut intrssit tärkeämpiä kuin siivoaminen. Mutta jos lapsia enemmän, on aika siistiä tilanteeseen nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja evetsu:
Sanohan nyt mitä materiaalia tuo lattia on! Jos laminaattia niin minkä puun jäljitelmä.

Anteeks! Mä jo unohdin. On laminaattia, jostain alennuksesta se ostettiin jokunen vuos takaperin. Oisko pähkinäpuun jäljitelmää? Onko sellasta puuta edes olemassa...? :laugh:

Kiitos, on varmaankin olemassa pähkinäpuu, täytyy olla! Hyvännäköinen.

Jos aina pitäisi huusholli olla siisti, niin silloin ei saisi kukaan olla netissä roikkumassa (läppäri pöydällä) ja lapsia leikkimässä (lelut lattialla). En voi vetää hernettä nenään muutamasta ylimääräisestä tavarasta joka on jäänyt puolitiehen.

Millaisen ihmisen talous pysyy kokoajan siistinä? Sellaisen varmaan, joka ei siellä ole. :laugh:

Mun lapsuuden kodissa oli aina siistiä. Meillä oli huoneissaki tupatarkastus aamuin illoin.
Vaatteet oli kaapeissa värikoodattu ja piti viikata tietylla tapaa, muuten kaikki revittiin lattialle ja sai alottaa alusta.
Matoilla ei saanu kävellä, ettei jääny jalanjäkiä ja maton hapsut piti harjata heti, jos ykski oli vähän vinossa.
Eteisen matollekkaan ei saanu kengillä astua, vaan sisään piti pyllähtää. Ja ulkovaatteita ei saanu laittaa eteisen naulakkoon, ettei tapetit pilaannu.
Joka kerta jos pesi kädet tai otti vettä, piti sen jälkeen hana ja allas hinkata kiiltäväks.
sohvatyynyihin ei saanu nojata, ettei ne mee myttyyn, mieluiten piti istua lattialla.

Sanomattaki taitaa olla selvää, ettei ykskään meistä sisaruksista ikinä siivoo omassa kodissaan. :whistle:

Huh. sairasta. Millaiset välit vanhempiisi?

Heh, mun yksi sisko melkei tollainen, matotkin kanttuutti kun hermostui hapsuihin.
No, aikamoinen siisvousfriikki oon itsekin, matoissa sentäs hapsut sekaisin (kaksi mattoa) muissa ei hapsuja. Just kattelin olohuonetta sillä silmällä jos kuvan laittas. Pääsiäisasetelma sohvapöydällä ja yhdet valmiit vauvan lapaset ja töppöset. neule tuolilla kun meen pian jatkaa, muuten on kaikki paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja mammax3:
Meillä on 3 alle 4v. lasta ja ikinä ei ole olkkari tuon näköinen! Sinne ei saa tuoda leluja ollenkaan, se on aikuisten tilaa.
Mutta ihan puhtaalle näyttää, itse vaan hermostuisin todella tuohon kaaokseen.

:o Okei, jokainen tyylillään. Meillä pienten kanssa leikitään yhdessä olohuoneessa. No, ehkä meillä on vähän rennompi ote elämään. Meillä jokainen saa olla kotona kuin kodissaan, eikä ole erikseen mitään aikuisten tiloja, joissa ollaan pissi sukassa ettei mikään mene epäjärjestykseen.

Olipas taas kohteliasta kommentointia |O |O |O

Meneeköhän sulla vähän yli nyt? Kyllä tuo oli varsin kiltti kommentti siihen verrattuna mitä muistan esim. sinun kommentoineen jonkun kodista. Itse olet kommentoinut todella ilkeästi joskus toisten kuvia tai kirjoituksia, mutta nyt sinun mielestäsi minä kirjoitin jotenkin erityisen pahasti, vaikka kerron vain miten meillä toimitaan. :o

Oon varmaan kommentoinut joo kun olen täällä tänään eka kertaa tällä nimimerkillä :)
Mutta siis meillä on kaapeissa lastenvaatteet värikoodattu, oikeasti :D
Ja tulen sairaaksi jos matto on rutussa!

Mä en nyt sano tätä riitaa haastaakseni, mut höllää vähän. Tollasessa kodissa ei kasva terveitä lapsia. :( Meillä on kaikilla kolmella sisaruksella vakavia psykkisiä ongelmia ja kaks kolmesta on jo yrittäny päästä hengestään... :/

Minusta on siisti.

Jos kyseessä olisi joku onko-siivottu-hyvin -kuva, niin vastaisin toisin. Mutta jos on otettu kesken päivän puuhien, niin siistiähän se.

Olen pohtinut usein tätä siisteyskäsitystä. Minulla se on aina ollut varsin...noh...laaja? Pidän siistinä kotia, jossa ei ole likaa ja pölyä. Yksittäisiä tavaroita voi olla poissa paikaltaankin. Meillä ei varmasti kaikille tavaroille edes ole varsinaisesti omaa paikkaa.

Hyvässä kunnossa päiväsaikaan, mutta ku lapset menneet nukkumaan, niin mä korjaisin noi tavarat omille paikoilleeen. Mutta kyllä keskellä päivää saa ja pitääkin olla tuon näköistä. Näyttää siltä, että perusasiat on hyvin kunnossa ja tuossa esillä on vain välttämättömimmät sen päivän jutut, jotka saa 3 minsassa korjattua pois.

Anteeks! Mä jo unohdin. On laminaattia, jostain alennuksesta se ostettiin jokunen vuos takaperin. Oisko pähkinäpuun jäljitelmää? Onko sellasta puuta edes olemassa...? :laugh:

Kiitos, on varmaankin olemassa pähkinäpuu, täytyy olla! Hyvännäköinen.

On pähkinäpuujäljitelmä. Meillä on samanlaista yläkerrassa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Meillä on 3 alle 4v. lasta ja ikinä ei ole olkkari tuon näköinen! Sinne ei saa tuoda leluja ollenkaan, se on aikuisten tilaa.
Mutta ihan puhtaalle näyttää, itse vaan hermostuisin todella tuohon kaaokseen.

:o Okei, jokainen tyylillään. Meillä pienten kanssa leikitään yhdessä olohuoneessa. No, ehkä meillä on vähän rennompi ote elämään. Meillä jokainen saa olla kotona kuin kodissaan, eikä ole erikseen mitään aikuisten tiloja, joissa ollaan pissi sukassa ettei mikään mene epäjärjestykseen.

Olipas taas kohteliasta kommentointia |O |O |O

Meneeköhän sulla vähän yli nyt? Kyllä tuo oli varsin kiltti kommentti siihen verrattuna mitä muistan esim. sinun kommentoineen jonkun kodista. Itse olet kommentoinut todella ilkeästi joskus toisten kuvia tai kirjoituksia, mutta nyt sinun mielestäsi minä kirjoitin jotenkin erityisen pahasti, vaikka kerron vain miten meillä toimitaan. :o

Oon varmaan kommentoinut joo kun olen täällä tänään eka kertaa tällä nimimerkillä :)

Tarkoitinkin sörhiksen kommenttia tuossa välissä. :D Mä en oikein osaa noita lainauksia.
Mutta ihan oikeasti, ystävällisesti sanon, että kannattaisi miettiä mikä on elämässä oikeasti tärkeää. Jos teillä on kodissa aikuisten tilat, lasten vaatteet on värikoodattu, lasten tavaroita ei saa olla muualla kuin heidän huoneessaan, saisit päänsärkyä, jos sohvalla olisi pikkuautoja, tulisit sairaaksi, jos matto olisi rytyssä...että ihan oikeasti tuollainen elämä vaikuttaa lapsiin - eikä kyllä positiivisesti. Sulla on pakkomielle siisteyteen, eikä se ole tervettä, kuten ei mikään muukaan ääripää.

Opettele höllentämään vähän - lastesi vuoksi. Maailma ei kaadu niihin pikkuautoihin sohvalla tai vaatteisiin, joita ei ole värikoodattu. Siedätä itseäsi vähitellen ja huomaat, että pystyt elämään, vaikka matto olisi rutussa ja jopa nauttimaan elämästä. Elämäsi ei romahda, vaikka hellittäisit vähän.

Yhteistyössä