oliko sinun äitisi marttyyri äiti vai itsekäs äiti? millainen äiti itse olet?

Minä olen äärimmäisen perhekeskeinen leijonaäiti. Minun lapsille ei ryppyillä, ja he eivät mene tekemään Elämää Suurempia Tyhmyyksiä, sen verran hyvin heidät on koulittu.

Oma äitini oli lapsuuteni aikana aika hukassa koko elämästä, aika lailla siis sellainen kovin luottavainen laisse-faire äiti, jolla ei ollut energiaa paljon meidän perään katsella.

Piika-äiti

Mulla on ihana äiti, joskin osaa edelleenkin heittäytyä vähän marttyyriksi.. ;)
Paljon on joutunut vastoinkäymisiä kokemaan ja me lapsetkin osasimme olla aika kamaliakin. :/
Mä en koe olevani samanlainen, taidan olla paljon itsekkäämpi.

Mulla äiti oli marttyyriäiti.

Itse olen toisinaan melkoisen itsekäskin, toisinaan hakusessa pahastikin (toisaalta ei varmaan kovin erikoista, kuitenkin suht'tuoreella äidillä ) Joskus erinomainen, joskus aika surkeakin. Sellanen niinku yleensäkin, vaihtelevalla menestyksellä toimiva ;)

ehkä sanoisin marttyyri. hänellä oli rankka elämä alkoholisti mies ja rahan puute,4lapsen yh..elämä potki päähän.
Minulle hän oli aina ettei saa itkeä ei se elämässä hyödytä. parempi ola kova,älä ruikuta..kuitenkin hän puhelimessa kavereilleen itku tunti kausia. minä vaan en saanut. veljeni sai,koska olivat poikia. se ei kohdistunut heihin.

Vaikea mulla on ollut olla jatkamati tota samaa linjaa,huomaan että esikoisen itku ottaa takaraivoon pahasti. mutta en halua olla samanlainen.san tapella itseäni vastaan tässä. Olen ehkä jossain asiossa itsekäskin. luulen että aina normaali olen,marttyyyri en uskoisi kovasti olevan.

marttyyri..

mä ajattelin olla erilainen,kylläkin olen omistautuva yms mut en aio olla vaan äiti vaan myös nauttia elämästä. lapseni on 10kk että vielä on vauva ihan ykkösenä listalla mut kun alkaa pärjäämään niin keksin sit jotain virikettä.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
Mulla oli lapsena martyyri äiti.

itse olen ehkä jotain siltä väliltä. enempi ehkä martyyri mutta osaan olla hiukan itsekäskin.

Itsekkyys ja marttyyriys ovat mielestäni yhtä huonoja vaihtoehtoja eivätkä mitenkään sulje toisiaan pois.
Hössöttäjä-äiti on minun äitini sekä kontrollifriikki - joskus ajattelin että hän on marttyyri, mutta olen ollut ehkä väärässä. Hän on nimittäin ilmeisesti oikeasti sitä mieltä että hänen tehtävänsä on yksinkertaisesti olla mukana jokaikisessä mahdollisessa konfliktissa jonne hänen lapsensa joutuvat. Ei haittaa vaikka lapsella olisi ikä 45 vuotta.
Marttyyri on mielestäni sellainen joka uhrautuu toisen puolesta, pyytämättä mitään itselleen.
Marttyyriäidit taas usein tekevät hyvin selväksi sen että he ovat tässä juuri ristillä kärsimässä muiden tekojen tähden... se vesittää marttyyriyden...
Itsekkäät taas eivät piittaa pätkääkään muiden huomiosta tai huomiotta jäämisestä....

Äitini oli uhrautuvainen marttyyrityyppinen, jolla oli aika tuomitsevat mielipiteet äitiydestä. Joitain pinttyneitä mielipiteitä olen häneltä perinyt ja jonkimoisen uhrautumisäitiyden mutta paljon paljon itsekkäämpi olen ja koen kyllä olevani monessa suhteessa huonompi äiti. Esim. minun on vaikea elää rutiinien mukaan, lapsella on hieman vaihtelevat ruoka ja päiväuniajat joista tunnen suurta syyllisyyttä mutta jostain syystä en kykene elämään tiukkojen rutiinien mukaan.

Äiti oli juuri sellainen uhrautuvainen marttyyrimamma.

Yritän parhaani tietty olla erilainen tässä suhteessa, mutta välillä huomaan vähän samaa vikaa itsessäni. Mutta siis tarkoituksella pyrin siitä eroon. Ei tarvi olla aina täydellinen ja aina oikeassa, vaan tärkeämpää on on, että on porukalla hyvä mieli.

Marttyyri on YHÄ. |O :snotty:

Kun KUKAAN muu ei osaa/viitsi tehdä hommia niinkuis se! Että pakko painaa töitä kotona ja töissä ja nyt sitte kulumat vaivaa... Taitaa jälkikäteen vähän harmittaa.

Ja ukko vaan sotkee ja makaa ja mitään ei osaa oikein tehdä!

Ja tytär OLI NIIN kiltti lapsi, mutta kotoa kun muutti niin ihan HIRVEE. :o |O :laugh:

Ja JOKA perkeleen asiassa on oikeessa! |O |O |O

Ihme mielipiteitä muutenkin; naapurit tappeli juhannuksena ja toinen kuristi toista, niin se OLI ihan OIKEIN, kun se toinen ÄRSYTTI ja kettuili. :o

Ja tulee mielipiteitä joka hatun asiasta, taisi olla kovat vaihdevuodet, kun oli muutaman vuoden kauhee suustaan, nyt VÄHÄN helpottanu.

Luoja mua auttakoon jos muutun 45-50v samanaiseks!!! :o :|

Ja MÄ vai?
Kai ihan suht normaali-äiti. B) :xmas:

Minun äitini on itsekkäin ihminen kenet tiedän, yksi päivä kerroin että minun pitää tehdä kotitehtäviä ja hänen humalainen miesystävä tuli meille. (sunnuntaipäivällä) Hän ei laittanut miestä taksiin tai vienyt kotiin. En pystynyt olemaan kotona. Hän ei kysynyt minulta mitään. Olen romahtamispisteessä ja en tiedä mitä teen. Häntä ei kiinnosta että hänen alaikäiset lapsensa asuvat kotona. Mitä teen? Näitä tapauksia, missä äitini ylpeys korostuu on monia. Hän ei pysty myöntämään jos on tehnyt väärin. Ja jos joku on eri mieltä joistakin asioista hänen kanssaan, hän suuttuu, saattaa haukkua tai vain olla tyly...

Uusimmat

Yhteistyössä