G: Uskaltaisitko synnyttää kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "PollyAnna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"PollyAnna"

Vieras
Mitä mieltä olette kotisynnytyksestä? Nyt siis tarkoitan sellaista, etttei paikalla ole kuin äiti, isä ja doula. Ei siis kätilöä tms "ammattilaista".
Itse en uskaltaisi. Molemmat synnytykset mulla on menny hyvin kunnes ponnitusvaiheessa sydänäänet romahti, kummallakin kertaa. Imukupilla syntyivät, kammottaa ajatuskin mitä ois voinut käydä jos kotona oisin ollut. Hätäsektiovalmius oli jo viereisessä salissa. :(
Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, 9 pisteen mukelot. <3

En haluaisi synnyttää kotona suunnitellusti. Jos kuitenkin jostain syystä näyttäisi siltä, että sairaalaan ei ehtisi, niin synnyttäisin mieluummin kotiin, kun ambulanssiin tai autoon.

En. Esikoinen ja minä oltais molemmat kuoltu jos kotona ilman hoitohenkilökuntaa ja sairaalaympäristöä oltais oltu. Kakkosen kanssa oltais ehkä selvittykin.. Riskiä en ottais.

Ei ikinä oli minunkin ajatukseni ensin, mutta nyt kolmatta odotellessa olen alkanut miettiä että olen kotona niin kauan kuin pystyn sillä menen sairaalassa ihan jumiin jännityksestä ja supistukset loppuu. Jos olen kotona niin kauan että jäljelle jää vain loppu avautuminen ja ponnistus voisi mennä paremmin? - en tiedä.

Koko synnytystä en haluausi kotona vaan kun sisko ja kaveri oli viimeseen saakka kotona että sairaalaan tultua oli vain yksi supistus ennenkuin alkoi jo ponnistamaan - tosin en sellaistakaan toivo. Olisi hyvä että ehtisi kunnolla vauvan käyrät kattoo, mutta sairaala ympäsristönä on stressaava ei siitä mihinkään pääse.

En. Ensimmäinen synnytys meni täydellisesti, mutta pojan olkapää oli kiinni ja lopetti hengittämisen, jos olisin ollut kotona, ei poikaa olisi välttämättä keretty pelastamaan. Ikinä ei tiedä mitä voi tapahtua ja kyllä mä luotan sairaalaan :)

En uskaltaisi Suomessa doulan kanssa. Uskaltaisin, jos eläisin sellaisessa maassa, missä kotisynnytyksiin on luotu turvalliset ja toimivat rakenteet, ja lääkäri antaisi minulle "luvan".

Yhteistyössä