G:Tuijottiko miehesi jalkoväliin ponnistusvaiheessa? Miksi? Miksi ei?

  • Viestiketjun aloittaja GGG
  • Ensimmäinen viesti
Tonne toiseen ketjuun just kirjotinkin, että mun mies harmitteli ku ei nähny kaikkea kun kätilö oli "edessä" :D Kyllä se tahtoi nähdä miten se vauva sieltä oikeasti syntyy. Ja ei mua haitannu vaikka kattokin. Musta oli kiva, ku mies oli aidosti kiinnostunu eikä vaan nuokkunu siinä vieressä.

Ei mulla ollu siinä tilanteessa mitään hävettävää minkä takia miehen ois pitäny olla mun pään puolella. Katsomaanhan sitä synnytystä se mies oli tullut, kun supistellessa kielsin kaikenlaisen hieronnan ym ku se vaan pahensi oloa.
 
"jojo"
Mies istui alunperin siinä pääpuolessani, enkä tiedä, olisiko lähtenyt siitä erikseen lähempää katsomaan. Mutta huomattuaan, että tarvitsin apua ponnistamisessa asennon kanssa, hän tuliviereeni kasvot minuun päin ja piteli käsin kiinni polvitaipeistani, nostaen niitä polvia vähän rintaani kohti. Ei kuulemma voinut millään olla näkemättä kaikkea, mutta ei siinä hänen mielestään mitään traumaattista tai ällöttävää ollut.
 
"huoh"
Tonne toiseen ketjuun just kirjotinkin, että mun mies harmitteli ku ei nähny kaikkea kun kätilö oli "edessä" :D Kyllä se tahtoi nähdä miten se vauva sieltä oikeasti syntyy. Ja ei mua haitannu vaikka kattokin. Musta oli kiva, ku mies oli aidosti kiinnostunu eikä vaan nuokkunu siinä vieressä.

Ei mulla ollu siinä tilanteessa mitään hävettävää minkä takia miehen ois pitäny olla mun pään puolella. Katsomaanhan sitä synnytystä se mies oli tullut, kun supistellessa kielsin kaikenlaisen hieronnan ym ku se vaan pahensi oloa.
Minä olen luullut että miehet tulevat katsomaan uutta perheenjäsentä eikä synnytystä!
 
"joulumami"
[QUOTE="joulumami";22489175]Edellisessä synnytyksessä mies ei ollut mukana enkä ota myöskään tähän tulevaan synnytykseen mukaan. Joten EI, ei tuijotellut jalkoväliin ponnistusvaiheessa. :)[/QUOTE]

Jatkan vielä, koska kohta joku kuitenkin kysyy MIKSI mies ei saa tulla synnytykseen mukaan. Siksi, että synnytys on minun henkilökohtainen asiani. :)
 
"vieras"
[QUOTE="joulumami";22489206]Jatkan vielä, koska kohta joku kuitenkin kysyy MIKSI mies ei saa tulla synnytykseen mukaan. Siksi, että synnytys on minun henkilökohtainen asiani. :)[/QUOTE]
Siitä lapsesta 50 % on miestä.
 
....
[QUOTE="vieras";22489045]Voi sua teiniä. Harrastatte seksiä säkki päässä?

Kakalla käyt kun mies ei ole kotona?[/QUOTE]

Täh, hiukan eri asia... tai sitten teillä on kyllä todella outo seksielämä.
 
Kyllä katsoi viimeksi ja seurasi lapsensa maailmaan putkahtamisen sekä mun pienen pienet repeämät, joita ei ees tarvinu ommella.
Kamalinta oli katsoa ku pienen pää jäi puoliväliin jumiin seuraavaa supistusta odottamaan..
itse en haluis nähä, mutta mies ei pitänyt sitä mitenkään kamalana, päinvastoin.
 
...
[QUOTE="joulumami";22489206]Jatkan vielä, koska kohta joku kuitenkin kysyy MIKSI mies ei saa tulla synnytykseen mukaan. Siksi, että synnytys on minun henkilökohtainen asiani. :)[/QUOTE]

Olen hiukan harkinnut tuota vaihtoehtoa. Toisaalta hyvä että olisi mukana, mutta toisaalta kun on oikein kovat kivut, niin ei siihen ketään kaipaa sössöttämään viereen ja kädestä silittelemään, päinvastoin tuollainen vain ärsyttää.
 
"huoh"
[QUOTE="joulumami";22489234]Juu, mutta minun alapäästäni 100% on minun ja sitä kautta ainakin minun lapseni ulos tuli. :)[/QUOTE]

Kai mies voi paikalla odotella vaikkei katsoisikaan itse synnytystä?
 
"joulumami"
[QUOTE="huoh";22489255]Kai mies voi paikalla odotella vaikkei katsoisikaan itse synnytystä?[/QUOTE]

Juu, tottakai voi odotella synnytyssalin ulkopuolella, jos välttämättä haluaa. :)
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="jojo";22489209]Kärsiikö kysyä asentoa, mä en ainakaan olisi miitenkään yltänyt moista näkemään (saati uskaltanut katsoa)[/QUOTE]

No selällään, kun hieman nousi siinä putkautusvaiheessa käsiensä nojaan, näki, kuinka vauva putkahti, omaa alapääti siinä ei kumminkaan nähnyt, mutta putkahtavan vauvan ehti nähdä.
 
Logis
kai tuo katto kun muistaakseni sanoi että pahimmalta näytti kun pää oli puolivälissä tulossa...

mutta eniten sanoi että hirvitti se ponnistusvaiheen avuttomuus, kun mä huudan kurkku suorana apua eikä hän voi tehdä mitään...
 

Yhteistyössä