(G)Todistetaan mummoni väitteet perättömiksi!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mummoni väittää,että nykyajan nuoret eivät enää silitä lainkaan vaatteitaan,vaan kulkevat ryppyisissä vaatteissa. Tämä on jo pitkään pistänyt hänen silmäänsä kaupungilla. Hän väittää että varsinkaan nuoret äidit eivät edes lastensa vaatteita hoida.
Miten on äidit,varsinkin te NUORET äidit (mikä on nuoren äidin ikähaarukka?) Silitättekö lastenne vaatteet? Entäpä omanne?
Laittakaahan oma ikänne myös.

mami
En silitä lasten vaatteita,,,enkä juuri omiakaan arki vaatteita. Tietysti juhla vaatteet ja jotkin esim. pellava vaatteet ovat erikseen. Koneesta kun levittää pesun jälkeen siististi, niin ihan hyvä tulee. Ja Inhoon silittämistä!

Mä en silitä kuin ikkunaverhot ja jotkut sellaiset vaatteet jotka sitä silitystä kaipaa ja nekin on suurimmaksi osaksi juhlavaatteita.Mitään t-paitoja tai arkivaatteita en kyllä silitä.Mutta ne ovatkin suurimmaksi osaksi farkkuja ja collegepuseroita tai villapaitoja.Enkä myöskään lakanoita.
Ja ikää mulla 33v.

Keittiönoita
Olen 45 enkä silitä t-paitoja, collegepuseroita, fleecehuppareita jne. Mutta lakanat, tyynyliinat ja pyyheliinat silitän. Ja tietysti kauluspaidat, suorat housut jne, mutta niitä nyt ei meillä arkisin yleensä edes käytetä.

Mirena
En silitä en, tai ehkä kerran vuodessa jos sattuu tuleen inspis. Esikoisen nyt 11v niin taisin silittää potkupuvut muutaman kerran et siinä se. Taitaa mummus olla oikeassa silittämisen suhteen.niin ja ikää 29v

En silitä mitään, eikä riittäs aikakaan ja ajatus siitä, että tuo tuholainen juoksis koko ajan jaloissa ei innosta. Tietty juhlapaidat silitän ja verhot ja liinat jos tarvii. Mutta ei meillä kyllä arkivaatteissa ole sellasia, jotka silitystä vaatis. Aina ovat ihan sileitä, jopa farkut, kun oikein kuosittelee kuivumaan ne. Olishan se ihan kiva silittää liinavaatteetkin, mutta ei vaan jaksa. Jos olis joku kodinhoitohuone, jossa sais olla levällään jutut, et sinne olis helppo mennäki silittään niin ehkä sit vois harkitakin ;)

Niin ja olen nuori äiti 22v. Eli mummosi on oikeassa :D

Riippuu asunnosta... Pienessä yksiössä asuessamme, silityslauta ja -rauta olivat paketissa odottamassa tilavampia aikoja. Suuressa kaksiossa silitän juhlavaatteet. Omakotitalossa kodinhoitohuoneen olemassaolon ansiosta silitän helposti ryppyyntyvät vaatteet, lakanat, juhlavaatteet yms. mitkä mielestäni vaatii silityksen. Kaikkia "arkivaatteita" en kyllä silitä. Täytyy sitä aikaa jäädä muuhunkin. =) Niin, ja ikää on 23.

Keittiönoita
Mummollesi kannattaa myös vinkata, että hänen nuoruudessaan vaatteiden materiaalit olivat erilaisia elikä silitystä vaativia, mutta nykyisin ei. Jossain vaiheessa silitin myös t-paidat, mutta huomasin, että vaate ei oikein tykännyt silityksestä, vaikka miedolla lämmöllä silitinkin.

:ashamed:

Aika huono silittäjä olen, vaikka muuten tykkäänkin "vaatehuollosta". Sitten kun olen iso (ja rikas) ja mulla on asunto kunnon kodinhoitohuoneella, missä on hyvät tilat silittää, varmasti silitän! Juhlavaatteet toki eri juttu, enkä kyllä töihinkään ihan hirveen ryppysessä paidassa lähde...

Me muuten juteltiin kans silittämisestä mummun kans, sillä tuli jostain mieleen, kuinka reilu 10 vuotta sitten jossain niiden kylpyläreissulla nuori rouva oli kysyny mummulta, silitätkö miehes paidat. Mummo oli, tyypilliseen tapaansa hieman marttyyrina, vastannut että ilman muuta, jo viimeset 40 vuotta olen silittänyt. Ja sitten taas paheksuvia katseita muhun päin, kunsanoin, että mä en silitä edes omiani, saatikka sitten alkaisin jonkun miehen... :whistle:

Ja ikää 26.

vieras
Silitän lähes kaikki vaatteet ja mielelläni. Silittäminen on yksi harvoja kotitöitä, joista todella tykkään. 18-vuotiaasta asti olen asunut omaa kotia ja näin aina toiminut = )

Juhlavaatteet ainoastaan silitän.. ja verhot sekä pöytäliinat..

INHOAN silittämistä..

Kysymys sulle keittiönoita.. Silität pyyhkeet? Eikö niistä tule "korppuja"?
Mä laitan kuivausrumpuun, tulee ihanan pehmeitä..

No tapansa kullakin :).

Yhteistyössä