(G)Todistetaan mummoni väitteet perättömiksi!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
No en kyllä ala silittää mitää college vaatteita esim. On se niin viheliäista hommaa. Tottakai silitän isännän kauluspaidat yms. Vaan nykyää ostan sellaisia vaatteita jotka ei ruttuunnu pesussa

Alice
Eipä tainneet sen ajan äidit, kun ei ollut pesukoneita sun muuta, käydä 8 tuntia töissä kodin ulkopuolella, ja työmatkat päälle, Ja toinen pointti, kukas tän sukupolven on kasvattanut, kun aina syytetään vanhempia, niin miksei tässäkin?

Ikää 23 ja silitän vain, jos todella tarvii....eli paitikset, verhot, pöytäliinat. Mun mielestä riittää, kun tavalliset vaatteet puristaa kunnolla ennen narulle kuivumaanlaittoa, niin hyvin kehtaa laittaa päälle. Turhaa työtä vaan silittämisestä, en siis koe, että jotenkin epäsiististi oltais silti liikkeellä.

Heccu
Lakana ja pyyhkeet menee läpi mankelista. Muuta en silitä, kuin juhlavaatteet, verhot ja pöytäliinat. Niin ja tietty jos jokin vaate on tooosi ryppynen. Mut yleensä vaatteet on ihan siistejä, kun ottaa pyykkinarulta ja laittaa nätisti kaappiin.
Niin ja ikää on 28 vuotta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
Eipä tainneet sen ajan äidit, kun ei ollut pesukoneita sun muuta, käydä 8 tuntia töissä kodin ulkopuolella, ja työmatkat päälle, Ja toinen pointti, kukas tän sukupolven on kasvattanut, kun aina syytetään vanhempia, niin miksei tässäkin?
Ei kai tässä ole tarkoituksena syyttää ketään? Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Olen ihan satasaletti, että vaikka tänäänkin olin töissä aikavälin 6.20-16.15 niin pääsen kotona paljon vähemmällä kuin elämäntyönsä maatalon emäntänä tehnyt äitini. Äiti ei tosiaankaan käynyt töissä kodin ulkopuolella; hän teki töitä aamulla heräämisestä illalla sänkyyn kaatumiseen, koko sen välin. Kotona. Oli varmaan tosi helppoa olla vaan kotona. :xmas: Nyttemmin on jo enemmän kuin ansaitulla eläkkeellä, mutta ei meinaa osata olla jouten vieläkään.

Minä en HALUA silittää, se on minusta tänä päivänä nykymateriaaleilla turhaa. Se ei ole äidin syytä tai ansiota. Ajat vain ovat muuttuneet. Mutta jos haluaisin silittää ja jos edes hiukkasen pitäisin silittämisestä, niin kyllä minä ehtisin. Halusta ja ajankäytöstä se on kiinni, ei ajasta. Samoin olisin halutessani ehtinyt silittää silloinkin kun lapset olivat pieniä ja itse olin kotona.

Mutta eipä olisi voinut vähempää kiinnostaa. :xmas:

aisiis
silitän vaatteita jos en ole saanut niitä sileäksi viikatessa tai pyykkiä levittäessä. Tähän täytyy sanoa, etten ymmärrä miksi ihmiset SILITTÄÄ liinavaatteet ja pyyhkeet ja innokkaimmat alusvaatteetkin. Siis onhan mankelikin keksitty jos lakanatkin täytyy silittää.

melkein kaiken. Lakanat vaan vedän.

Mielestäni erityisesti lastenvaatteet on hyvä silittää: näin saumat eivät paina ja vaatteet ovat pehmeät ja pölyttömät.

Olen muuten mummosi tavoin ihmetelyt sitä ettei monikaan enää tunnu silittävän vaatteita. tai silittävät ennemmin omat kuin lapsen vaatteet.

t: 26v

vieras
Silitän koko perheen kaikki muut vaatteet paitsi alusvaatteet ja sukat! Mä tykkään silittämisestä! Siinä näkee heti kättensä jäljet. Mä inhoon olla ryppysissä vaatteissa. Ja miehellä on sellainen työ et on pakko olla joka päivä mustapuku päällä! niin ja olen 32v

Silitin jossain vaiheessa kaiken (silloin kun olin vielä yksinhuoltaja). Sitten tuli taloon mies ja toinen lapsi ja vaatteita tuntui ilmestyvän ovista ja ikkunoista minun silitettäväksi... :ashamed: En enää jaksa, yksinkertaisesti en jaksa ryhtyä enää siihen hommaan. :| Joten... taitaa mummosi olla oikeassa minun suhteeni (tosin kamalan nuori en enää liene)

Yhteistyössä