(G)Todistetaan mummoni väitteet perättömiksi!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mummosi on oikeassa! En silitä, en itseni enkä lapsieni vaatteita.

Juhla-asut on asia erikseen, mutta mitään muita en. Ikinä.

Ikää on 20-vuotta. :wave:

Niin, paitsi täytyy kyllä todeta että ei meillä ryppyisiä vaatteita silti ole! Pesun jälkeen ravistelen märät vaatteet ja pistän ne kuivaushuoneeseen narulle kuivumaan, oikaisen vielä kaikki mahdolliset rypyt. Ja siistiä tulee.

lisko
Ihan normaalin ikäinen äiti olen, kolme lasta, enkä tosiaan tuhlaa elämääni mihinkään niin turhaan kuin lasten vaatteiden silittämiseen. Meillä silitetään miehen työpaidat, pöytäliinat ja jotkin siistit vaatteet jotka on valittu niin tyhmästi että silitystä kaipaavat. Jos jossain vaiheessa kokisin tarvetta alkaa silittämään jotain t-paitoja tms, hankkisin harrastuksen. Niin, ja mummot saa ihan rauhassa katsoa ja päivitellä, ei haittaa =).

Jos minulla olisi yhtä vähän vaatteita kuin mummollani tai hänen lapsillaan oli, niin todennäköisesti jaksaisin ne silittää, mutta tämän talon vaatekappaleiden määrä kun pyörii jo tuhansissa niin taidan jättää väliin :whistle:
En siis silitä kuin juhlavaatteet ja ikää kohta 30v eli mummosi voi olla oikeassa mutta toivottavasti ei niin katkera kuin miltä sait hänet kuulostamaan.

sain esikoisen ollessani 18v. Nyt olen 23v ja 3 lasta. Silitän heidän KAIKKI vaatteensa! esikoisen joitain housuja en silitä ja tietty sukat ja sukkahousut jätän silittämättä :)

ja siis lisään vielä, että olen aina silittänyt. ei mun mielestä mitenkään erikoista ollut, mut näköjään onkin :eek:

Niin joo
Mietin etten minäkään voi olla todistamassa väitettä vääräks. Silitetään ihan pakolliset, eli ns. paremmat vaatteet, jotka todellaki sitä vaatii - ei farkkuja tmv. Ja ikää 37v, eli mummoosi nähden nuori kuitenki.

en silitä omia enkä lapseni vaatteita. vauvan vaatteet silitin pesänrakennus vietin alaisena, kun lapsi ei ollut vielä edes syntynyt :D . muuten en ole koskaan silitellyt vaatteita, enkä myöskään petivaatteita.. juhlavaatteet onkin sitten eri juttu.

ei meillä äitikään koskaan mitään arkivaatteita silitellyt, huolellinen oikominen pyykinripustusvaiheessa minusta riittää..

niin ja ikää mulla nyt 23vee ja äidilläni 51vee =)

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
olen kohta 44 enkä silitä mitään ellei ole pakko
ikää jokunen vuosi enemmän enkä minäkään silitä kuin pakosta jonkun juhlavaatteen.
lakanat ja pyyhkeet saa suht siisteinä (ja pyyhkeet ihanan kuohkeina) kuivurista ulos. äitini mankeloi pyyhkeet ja ne on peltiä meidän pyyhkeisiin verrattuna.
Minä en silitä koska se on jossakin määrin turhaa puuhaa ja senkin ajan voin käyttää moneen muuhun hyödyllisempään tai ainakin mukavampaan. Nytkin illalla työpäivän jälkeen pyykkikone on pessyt kaksi satsia pyykkiä, olen kantanut kuivurista suoraan komeroon isoimman osan (osa on kuivunut telineellä mutta enhän minä sukkia ja rintaliivejä muutenkaan silittäisi!). sen ajan olen hyödyntänyt hyötyliikuntaan eli kerännyt mustikoita. ja ehtinyt vielä leipomaan mustikkapiirakankin sen jälkeen kun pakasteeseen perkasin isoimman osan.

En silitä ku vain ja ainoastaan juhlavaatteet. Ostan yleensä vain sellaisia vaatteita, joita ei tarvitse silittää. Silittäminen on tympeää eikä mulla ole aikaa silitellä vaatteita. Ku nätisti laittaa kuivumaan, niin sileitä ne on kuivana. Ja nehän rypistyy kuitenki heti käytössä ku yhdesti istuu. :D

Ikää on 25v

:)
mulla ikää 33, silitän kaikki lapsen vaatteet ja omista ne, mitkä ryppyisiltä näyttävät, miehen vaatteita en jaksa silittää, jos ei ole mitään erityistä, juhlia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Mä en silitä kuin ikkunaverhot ja jotkut sellaiset vaatteet jotka sitä silitystä kaipaa ja nekin on suurimmaksi osaksi juhlavaatteita.Mitään t-paitoja tai arkivaatteita en kyllä silitä.Mutta ne ovatkin suurimmaksi osaksi farkkuja ja collegepuseroita tai villapaitoja.Enkä myöskään lakanoita.
Ja ikää mulla 33v.
:wave: ja ikää vasta 22v.

Mä inhoan silittämistä, mutta ei meidän muksut ryppyisissä vaatteissa kulje, kaikki vaatteet on hommattu sitä ajatellen ettei niitä tarvitse silittää. Tottakai juhlavaatteet on asia erikseen, ne kyllä silitän tietysti!
En mä muutenkaan silitä kuin verhoja ja jotain omia hameita mitä ei voi pitää ilman silittämistä. Koitan siis valita vaatteet kaupasta sen mukaan etei tarvitse olla silittelemässä.

Usnea
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
En silitä lasten vaatteita,,,enkä juuri omiakaan arki vaatteita. Tietysti juhla vaatteet ja jotkin esim. pellava vaatteet ovat erikseen. Koneesta kun levittää pesun jälkeen siististi, niin ihan hyvä tulee. Ja Inhoon silittämistä!

Peesi. Ja 34v. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
ikää 25v(no eihän tuokaan kyllä nyt kovin nuori oo mutta en myöskään sillon 19v silittänyt ) enkä silitä vaatteita :ashamed: paitsi juhlavaatteet
no mikähän 25v on jos ei nuori..? :eek: 19v on vielä melkein teini..

Yhteistyössä