Olen 33 ja silitan melkein kaiken. Siina on niin vissi ero vaatteissa, kun ne on silitetty. Ei osaa enaa lopettaa. :ashamed:
Tätä peesaan, silitän edellä mainittujen lisäksi myös paitapuserot. Mulla ikää melkein 27 vAlkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:En silitä muuta kuin verhot, pöytäliinat ja juhlavaatteet. Olen 28v.
Voi ei.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joten väittäisin, että nykyään on työmäärä aivan valtava, ei kenelläkään, joka itse tekee kaiken, ja lapsia on yli 1, voi olla aikaa silittämiseen.
Niin, ja olisi ihanaa, jos ehtisi tehdä silitykset ym. ei pakolliset hommat, mutta ajatuskin on aivan mahdoton. Ei yksi ihminen voi ehtiä ja jaksaa kaikkea.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en ole nuori, vaan vanha äiti jo. (40 v häämöttää muutaman vuoden takana) Mutta lapset aika pieniä vielä. Mutta ei tosiaan ole aikaa silittää.
Mummolla ei varmaan aikanaan ollut muuta kuin koti ja lapset, ja lastenhoidossa oli juuri tärkeintä puhtaus ja vaatteet, nykyään vaaditaan aika paljon muuta, kuten lasten kanssa olemista ja muutakin kuin perushuoltoa. Ja äideiltä vaaditaan korkeakoulututkintoa ja omaan alaan syventymistä, joka vaatii aikaa. Lisäksi aika monissa perheissä oli ennen kotiapulainen.
Joten väittäisin, että nykyään on työmäärä aivan valtava, ei kenelläkään, joka itse tekee kaiken, ja lapsia on yli 1, voi olla aikaa silittämiseen.
Ai? teetkö nuo kaikki muut, mitä mainitsin (henkiseesti vaativa korkeakoulututkintoa vaativa työ...)?Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Voi ei.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joten väittäisin, että nykyään on työmäärä aivan valtava, ei kenelläkään, joka itse tekee kaiken, ja lapsia on yli 1, voi olla aikaa silittämiseen.
Mistakohan mun silittamiseni sitten on pois?
Ma silitan ja lapset laittaa kaappeihinsa sita mukaa. Itseasiassa ihan kivaa hommaa, ja ollaan parannettu maailmaa silityksen/vaatehuollon lomassa.
Henkisesti vaativaa tyota kylla, vaikka korkeakoulututkinto puuttuukin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ai? teetkö nuo kaikki muut, mitä mainitsin (henkiseesti vaativa korkeakoulututkintoa vaativa työ...)?Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Voi ei.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joten väittäisin, että nykyään on työmäärä aivan valtava, ei kenelläkään, joka itse tekee kaiken, ja lapsia on yli 1, voi olla aikaa silittämiseen.
Mistakohan mun silittamiseni sitten on pois?
Ma silitan ja lapset laittaa kaappeihinsa sita mukaa. Itseasiassa ihan kivaa hommaa, ja ollaan parannettu maailmaa silityksen/vaatehuollon lomassa.
On kyllä aika älytöntä väittää, että nykyajan kotiäidin työmäärä on valtava entisaikojen vastaavaan verrattuna. Ennen ei ollut pyykinpesukoneita, ei kuivausrumpuja, ei SÄHKÖISTÄ silitysrautaa, ei astianpesukonetta, ei sähköhellaa, ei mikroaaltouunia, ei juoksevaa vettä.. No, tajusit(te) jo varmaan että ajat olivat toisenlaiset, paljon ankeammat. Mutta silloin myös tehtiin sitä työtä ihan eri tavalla kuin tänään. Yksikään sen ajan äiti ei ollut koskaan ajatellutkaan että pitäisi saada omaa aikaa. Ei sitä tunnettu eikä osattu kaivata. Fyysinen työmäärä on ollut aiemmin aivan valtava verrattuna nykypäivään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:en ole nuori, vaan vanha äiti jo. (40 v häämöttää muutaman vuoden takana) Mutta lapset aika pieniä vielä. Mutta ei tosiaan ole aikaa silittää.
Mummolla ei varmaan aikanaan ollut muuta kuin koti ja lapset, ja lastenhoidossa oli juuri tärkeintä puhtaus ja vaatteet, nykyään vaaditaan aika paljon muuta, kuten lasten kanssa olemista ja muutakin kuin perushuoltoa. Ja äideiltä vaaditaan korkeakoulututkintoa ja omaan alaan syventymistä, joka vaatii aikaa. Lisäksi aika monissa perheissä oli ennen kotiapulainen.
Joten väittäisin, että nykyään on työmäärä aivan valtava, ei kenelläkään, joka itse tekee kaiken, ja lapsia on yli 1, voi olla aikaa silittämiseen.