G: Tekisitkö lastensuojeluilmoitusta, jos tietäisit jonkun käyttävän tukistusta, luunappeja ja läpsimistä säännöllisesti kasvatuskeinona?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
En tekisi. Silloin kyllä jos joku "oikeasti" pahoinpitelisi lastaan ilman syytä ja syystäkin. Tukistaminen ja luunappi ei ole mun mielestä pahoinpitelyä jos lapsi ei sitä ennen ole mitään muita keinoja totellut ja tietää miksi häntä sillä tavalla rangaistaan. Maalaisjärki huhuu.......
Eikö läpsiminen ole mielestäsi pahoinpitelyä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
En tekisi. Silloin kyllä jos joku "oikeasti" pahoinpitelisi lastaan ilman syytä ja syystäkin. Tukistaminen ja luunappi ei ole mun mielestä pahoinpitelyä jos lapsi ei sitä ennen ole mitään muita keinoja totellut ja tietää miksi häntä sillä tavalla rangaistaan. Maalaisjärki huhuu.......
Eikö läpsiminen ole mielestäsi pahoinpitelyä?
läpsiminen on, muttei muu, siis tukistaminen ja luunapit
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
En tekisi. Silloin kyllä jos joku "oikeasti" pahoinpitelisi lastaan ilman syytä ja syystäkin. Tukistaminen ja luunappi ei ole mun mielestä pahoinpitelyä jos lapsi ei sitä ennen ole mitään muita keinoja totellut ja tietää miksi häntä sillä tavalla rangaistaan. Maalaisjärki huhuu.......
Eikö läpsiminen ole mielestäsi pahoinpitelyä?
läpsiminen on, muttei muu, siis tukistaminen ja luunapit
Otsikossa puhuttiin myös läpsimisestä. Itse olen sitä mieltä, että kaikki fyysinen satuttaminen on pahoinpitelyä.

 
Mörri
No kyllä mun mielestä tukkapöllyä ja luunapin voi joskus antaa jos lapsi ei muuten usko eikä tottele.Itsekin olen näitä joskus lapsena saanut ja kyllä musta ihan normaali aikuinen on kasvanut.Ja oma lapsikin on jo kohta 15 vuotta ja kyllä häntäkin on muutaman kerran pienempänä otettu tukasta kiinni kun mikään muu ei tehonnut ja aivan normaali nuori on eikä mitään traumoja ole tukkapöllyistä jäänyt.MITÄÄN JATKUVAA TUKISTAMISTA TAI JOPA LYÖMISTÄ EN KYLLÄ MINÄKÄÄN HYVÄKSY.
ap:lle vastauksena että en tekisi lastensuojeluilmoitusta.Mistäs sitä ikinä tietää mitä tuo kyseinen lapsi/lapset on tehnyt ennen tuota tukkapöllyä/luunappia.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Eikö läpsiminen ole mielestäsi pahoinpitelyä?

Läpsiminen on suoranainen rakkauden osotus, ainakin meillä. Likka nauraa tai kostaa, jos läpsäsen sitä kiusallani pyllylle. :heart:

Se että riepottelet veljeäsi tukasta, hakkaat ja potkit, on pahoinpitelyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Eikö läpsiminen ole mielestäsi pahoinpitelyä?

Läpsiminen on suoranainen rakkauden osotus, ainakin meillä. Likka nauraa tai kostaa, jos läpsäsen sitä kiusallani pyllylle. :heart:

Se että riepottelet veljeäsi tukasta, hakkaat ja potkit, on pahoinpitelyä.
Sori, mutta mä en tee mitään noista. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Eikö läpsiminen ole mielestäsi pahoinpitelyä?

Läpsiminen on suoranainen rakkauden osotus, ainakin meillä. Likka nauraa tai kostaa, jos läpsäsen sitä kiusallani pyllylle. :heart:

Se että riepottelet veljeäsi tukasta, hakkaat ja potkit, on pahoinpitelyä.
Eiköhän tässä sitäpaitsi puhuttu ihan muusta kuin leikillä läpsäisemisestä. Rangaistuksena annettu läppäisy on ihan verrattavissa lyömiseen.

 
vieras
työni puolesta joutuisin tekemään. Meitä oikeesti on töissä ihan kannustettu tähän, puuttumaan epäkohtiin. Ilmoituksen voi tehdä jos on huolissaan, ja silloin tutkivat asian tarvitseeko perhe apua. Jos tuohon väkivallan käyttämiseen liittyis alkohlo niin ei olis kahta sanaa. Töissä vaan on se että sillon ilmoitus menee omalla nimellä.
 
vieras
työni puolesta joutuisin tekemään. Meitä oikeesti on töissä ihan kannustettu tähän, puuttumaan epäkohtiin. Ilmoituksen voi tehdä jos on huolissaan, ja silloin tutkivat asian tarvitseeko perhe apua. Jos tuohon väkivallan käyttämiseen liittyis alkohlo niin ei olis kahta sanaa. Töissä vaan on se että sillon ilmoitus menee omalla nimellä.
 
n
no en todellakaan ilmoita. huhhuh. ihmisillä on jäänyt todellisuudentaju jonnekin. traumoja tulee oikeasta, silmittömästä väkivallasta. minua on hakattu. murtumiin asti. mutta voi hyvää päivää, että pitäisi tehdä ilmoitus jos rakastava vanhempi kurittaa lasta pienellä luunapilla tai tukistuksella? ei hyvää päivää.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
musta joku luunappi/tukkapölly painii kyllä todella eri sarjassa kuin Ihan kunnolla lyöminen/hakkaaminen! Että jos pienestä tukkapöllystä ollaan jo tekemässä ilmoitusta niin huh huh.Tässähän sais tehdä varmaan aika monesta mammasta tätä menoa ilm.

Minua on aikoinaan vaivihkaa esim kaupungilla vaiennettu kiukuttelemasta kun on annettu huomaamatta luunappi tai tukkapöllyä ja voin sanoa että se on TODELLA nöyryyttävää!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja n:
no en todellakaan ilmoita. huhhuh. ihmisillä on jäänyt todellisuudentaju jonnekin. traumoja tulee oikeasta, silmittömästä väkivallasta. minua on hakattu. murtumiin asti. mutta voi hyvää päivää, että pitäisi tehdä ilmoitus jos rakastava vanhempi kurittaa lasta pienellä luunapilla tai tukistuksella? ei hyvää päivää.
Kuulehan, Jos SINUA on hakattu murtumiin asti, ei se tarkoita, etteikö muita pitäisi suojella pienemmältä väkivallalta!

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
no en todellakaan ilmoita. huhhuh. ihmisillä on jäänyt todellisuudentaju jonnekin. traumoja tulee oikeasta, silmittömästä väkivallasta. minua on hakattu. murtumiin asti. mutta voi hyvää päivää, että pitäisi tehdä ilmoitus jos rakastava vanhempi kurittaa lasta pienellä luunapilla tai tukistuksella? ei hyvää päivää.
Kuulehan, Jos SINUA on hakattu murtumiin asti, ei se tarkoita, etteikö muita pitäisi suojella pienemmältä väkivallalta!
minusta pieni kuritus (luunappi) voi olla jopa paikallaan. se ei ole väkivaltaa vaan kurinpitoa. en tiedä yhtäkään joka on katkera vanhemmilleen, kun on saanut pienen tukkapöllyn (siis nippaisun tukasta) tai luunapin. silloin on tehty jotain pahasti, eikä olla toteltu monesta huomautuksesta ja tuo luunappi on ollut viimeinen keino. jos se jonkun mielestä on väkivaltaa niin siinäpä on.

jostain johtunee että nykyajan opettajat on pulassa, kun penskoihin ei saa enää mitään kuria. on niiin vapaata pehmeää kasvatusta että. temperamenttinen, vilkas poika vaatii erilaista kasvatusta kuin kiltti, rauhallinen ujo tyttö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
mäkin oon ihan kieroon kasvanut kun saanut nuorena selkään oikein olan takaa kun tein tuhmuuksia,tässä lopputulos.Pieleen kasvanut nuori :whistle: :D
peesi tälle
:D
mut omille muksuille en selkäsaunoja anna,en edes luunappia.
niin ja en ihan joka asiasta alkaisi ilmoituksia tekemään...
 
yesh
tekisin ilmon. Ihmetyttää muutenkin luunappien ja tukkapöllyjen jakelu...miksiköhän ei oo ikinä mun tarvinnu sellaseen turvautua?tunnen sellasen joka tekee luunappien jakelua yms ja nyt lisäksi raskaana tuplana..huh, huh..sen äitin hermo menee kyl lopullisesti sitten...pitäsköhän jo antaa "varotus" ilmo, ku hirvittää...
 
Perhoinen84
mua naurattaa se että jos korotan mummolla kylässä lapsille ääntä niin mummo tokasee "elä huuda niille" mutta kuitenkin ite oon saanut selkääni ja sellaista huutoa kun olin lapsi.
 
hjklhjk
No, mä kyllä annoin tänään luunapin lapselleni suulle, kun kielloista ja keskustelusta huolimatta räkäs taas veljensä naamalle. Siihen loppui kyllä sylkeminen.....

Joskus turvaudun viimeisenä keinona luunappiin, tai siihen et otan niskavilloista kiinni. Ja jos joku siitä vetää oikeuteen, saapi varmaan puolet suomen väestä sitten lähteä samasta syystä oikeuteen.....
 

Yhteistyössä