G: Tekisitkö lastensuojeluilmoitusta, jos tietäisit jonkun käyttävän tukistusta, luunappeja ja läpsimistä säännöllisesti kasvatuskeinona?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hjklhjk:
No, mä kyllä annoin tänään luunapin lapselleni suulle, kun kielloista ja keskustelusta huolimatta räkäs taas veljensä naamalle. Siihen loppui kyllä sylkeminen.....

Joskus turvaudun viimeisenä keinona luunappiin, tai siihen et otan niskavilloista kiinni. Ja jos joku siitä vetää oikeuteen, saapi varmaan puolet suomen väestä sitten lähteä samasta syystä oikeuteen.....
Niin että sylkeä ei saa mutta luunapin saa antaa? Entä jos veli ei lopeta vaikkapa lällättämistä, saako lapsesi antaa hänelle luunapin?

Entä saako opettaja antaa lapsellesi luunapin, kasvatusmielessä tietenkin? tai päiväkodin hoitaja? Pitäisikö armeijassa antaa luunappeja?

Ja se on muuten Suomen lain mukaan rikos. Lapsen fyysinen pahoinpitely siis. Saatko sinä kävellä punaisia päin myös? Entä saatko näpistää kaupasta? Saatko antaa naapurille luunapin?

MISSÄ MENEE RAJA?
 
Perhoinen84
meidän tarhassa poika oli purrut hoitotätiä niin hoitotäti oli purrut takaisin ja kuttenkin ammattilaisesta kyse.
Sitten toinen tarhan hoitotäti oli sylkssyt lasta takas kun lapsi oli räkinyt tätä koko ajan päin kasvoja..ja tämäkin ammattilainen :LOL:
 
hjklhjk
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hjklhjk:
No, mä kyllä annoin tänään luunapin lapselleni suulle, kun kielloista ja keskustelusta huolimatta räkäs taas veljensä naamalle. Siihen loppui kyllä sylkeminen.....

Joskus turvaudun viimeisenä keinona luunappiin, tai siihen et otan niskavilloista kiinni. Ja jos joku siitä vetää oikeuteen, saapi varmaan puolet suomen väestä sitten lähteä samasta syystä oikeuteen.....
Niin että sylkeä ei saa mutta luunapin saa antaa? Entä jos veli ei lopeta vaikkapa lällättämistä, saako lapsesi antaa hänelle luunapin?

Entä saako opettaja antaa lapsellesi luunapin, kasvatusmielessä tietenkin? tai päiväkodin hoitaja? Pitäisikö armeijassa antaa luunappeja?

Ja se on muuten Suomen lain mukaan rikos. Lapsen fyysinen pahoinpitely siis. Saatko sinä kävellä punaisia päin myös? Entä saatko näpistää kaupasta? Saatko antaa naapurille luunapin?

MISSÄ MENEE RAJA?

Kyllä olet aivan oikeassa, asian voi nähdä myös näin. Mutta mä voin kertoa sen että mun 5 lapsesta 3.lle menee puhe ja kiellot nätisti perille, ja kahdelle taas ei.

Olet oikeassa, ettei luunapit ole tavallaan oikein. Mutta kyllä, minun puolestani saavat antaa pk.ssa, koulussa, armeijassa luunapin, jos ei kielto, puhe tms. mene perille.
 

Yhteistyössä