G: Syöksysynnyttäjät: synnytysten kestot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syöksynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syöksynä

Vieras
Heippa

Te jotka olette saaneet esikoisenne syöksynä (synnytyksen kesto 4 tuntia tai alle) niin kuinka pitkiä synnytyksenne (esikoinen ja nuoremmat sisarukset) ovat olleet?

Oletteko ehtineet seuraavissa synnytyksissä saamaan puudutteita?

3h 15 min

Ensimmäinen merkintä kohdunsuun tilanteesta oli täysin auki. Ei kivunlievityksiä ehditty mitään laittaa.

Nyt on toisen la ja jännityksellä odotan miten käy.

Sori siinä mielessä, miten toisen kanssa käynyt ei musta ole mitään apua.. vielä :)

mulla kaks syöksysynnytystä ja kummassakaan en saanut(ehtinyt) saamaan mitään lievitystä(edes kaasua)

Esikoinen syntyi 36min. sairaalan saapumisen jälk. (supistukset alk. 4min välein)
Toinen syntyi 33min. sairaalaan saapumisen jälk. (supistukset alk.3-4 min välein)

Ja siis just ehdittiin sairaalaan ku noi ajat on siis ne jossa on ollu vauva jo ulkona....;)

en tiedä luetaanko minut syöksysynnyttäjäksi, mutta toka,kolmas ja neljäs synnytys on mennyt tuon alle neljän tunnin ja kaikista nuista oon mennyt ponnistavana sisälle, eli 10-15min oon ehtiny olla sisällä sairaalassa että vauva on ollu maailmassa.. Oon käyny aijemmin mutta laittavat jostain syystä mut aina "kotia", ja sitte oon tullu kohta ponnistavana sisälle... On se kumma ku eivät usko äitiä ollenkaan.. Puudutteita en siis ole ehtinyt saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
mulla kaks syöksysynnytystä ja kummassakaan en saanut(ehtinyt) saamaan mitään lievitystä(edes kaasua)

Esikoinen syntyi 36min. sairaalan saapumisen jälk. (supistukset alk. 4min välein)
Toinen syntyi 33min. sairaalaan saapumisen jälk. (supistukset alk.3-4 min välein)

Ja siis just ehdittiin sairaalaan ku noi ajat on siis ne jossa on ollu vauva jo ulkona....;)

Niin ja siis ekassa päälaki näkyi jo ulkona kun löntystin paikalle ja tokassakin riitti yks ponnistus:D

Repesittekö, jos vauva tulee nopeammin ulos? Siis jos loogisesti miettii, ettei palkat ehdi venymään?

Minä synnytin viiteen tuntiin, enkä revennyt. Ei ehditty pistää puudutteita, kun havahtuivat vasta liian myöhään niiden suhteen. Luomuna meni.

Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
Kakkonen syntyi kahteentuntiin ja en kerinnyt saamaan.

Esikoinen syntyi vähän alle neljässä tunnissa,en ehtinyt saada puudutteita. Toinen syntyi noin viidessä tunnissa,mutta en siltikään ehtinyt saada mitään puudutetta, synnytyksen loppuvaihe oli taas nopea, ponnistuskin kesti huiman minuutin:)

Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
Repesittekö, jos vauva tulee nopeammin ulos? Siis jos loogisesti miettii, ettei palkat ehdi venymään?

Minä synnytin viiteen tuntiin, enkä revennyt. Ei ehditty pistää puudutteita, kun havahtuivat vasta liian myöhään niiden suhteen. Luomuna meni.

siis toi 33 ja 36min. Ja ekasta tuli 5 yksittäistä tikkiä vauvan kynnen raapasuista? yms. ja toisesta ei mitään oli sen verran kinassa.

esikoinen 3h19min
toinen 2h36min
kolmas jännityksellä odotetaan

kummastakin ehdin juuri ja juuri sairaalaan ja ehdin saada kaasua.Kolmatta jännitän et ehditäänkö kun matkaa sairaalaan on kuitenkin 60km ja nyt on talvikeli.Toisen kohdalla oli kesä ja sairaalaan ajettiin 150km/h mittarissa (ehkä ambulanssi ois ollut parempi)

Kakkonen tuli kai sitten syöksynä eli vedet meni(Poksahti) ,jonka jälkeen alkoi supistukset...Sairaalan ovista kerkisin just ja just sisään ja ponnistus pihalle :D
Synnytyksen kokonaiskesto 1h30min
Juu, ei kivunlievitystä!
Muut synnytykset kestoltaa n.3 tuntia, esikoinen noin 7h muistaakseni.

0 tikkiä saldona kahdesta synnytyksestä :)

Eka 5 tuntia, tokassa 40 minsaa säännöllisiä supistuksia ennen ponnistusta. Virallinen kesto 1h 50 minsaa. Tuo laskettu siitä kun menin sairaalaan muttei supistellut kummemmin.

Tää nyt vähän vierestä, mutta ekaa synnytin 28h. Seuraavaa tunnin-syntyi sairaalan eteiseen. Ja 4 sen jälkeen puolen tunnin synnytyksiä. Aina nippa nappa sairaalaan ehditty. Toivottais vielä yhtä mutta en tosiaan enää haluais synnyttää. Ekassa oli ilokaasu, muut ilman mitään.

Esikoinen 5h 28min, toinen 3h 15min ja kolmas 2h 40min. Esikoisesta ilokaasua, kaksi muuta mentiinkin sitten ilman mitään :D Ponnistusvaihe esikoisella 4min ja tokassa ja kolmannessa paperiin merkittiin 1min. Tokan ponnistaminen oli kyllä maailman helpointa. Kerran ponnistin ja se oli siinä =)

Onko tuo 4h muka joku syöksysynnytyksen raja vai? Ei minulla ole puhuttu mitään syöksystä, vaik kolmas synnytys oli tasan 4h ja viides 2h 52min. Tiesin lähteä heti sairaalaan, kolmannesta sain kohdukaulanpuudutuksen (juur ja juur ehti laittaa), viidennestä epiduraalin! Matkalta olen soittanut että tulossa ollaan ja pitkään ei salissa viivytä :D Eka kesti 8h, toka ja neljäs 5h.

Yhteistyössä