G: Sinut ja puolisosi kutsutaan häihin, lapsia ei. Menettekö?

  • Viestiketjun aloittaja kyläluuta
  • Ensimmäinen viesti
Mä ymmärrän täysin, että häihin kutsutaan vain aikuiset, koska ainakin meidän ystäväpiirissä häät ovat ennen muuta bileet, joissa siis käytetään alkoholia ja ei semmoinen ympäristö sovi pienille lapsille. Toisaalta lapset ovat kyllä viime aikoina häihin olleet tervetulleita ja olemme harkinneetkin lapsen mukaan ottamista alkuajaksi (lue: siihen kun viinakset tuodaan tarjolle), mutta toisaalta kun lapsi on sen verran pieni, niin on ollut helpompaakin (esim. ruokailu) niin, että lapsi ei ole ollut mukana. Sitten kun lapsemme on isompi ja jo ymmärtää häiden päälle jotakin, niin ottaisin mielellään ainakin alkuajaksi mukaan, mutta kyllä voisin mennä semmoisiinkin häihin mihin olisi kutsuttu vain aikuiset.

En menisi häihin joihin olisi kutsuttu vain minut, eikä menisi varmaan mieskään ilman minua, enkä kyllä usko että kukaan meidän läheinen meitä erikseen kutsuisikaan...
 
No
ekaan kyllä, jos lapsenvahti lapsille järjestyy. Toinen vähän riippuu; ihan tuntemattomien keskelle (niin että vain hääpari olisi tuttu) en yksin menisi, mutta jos siellä olisi mulle muitakin tuttuja ihmisiä, niin menisin.
 
Lapsettomiin häihin mennään mielellään. Ai että niistä nauttii eri tavalla ja ymmärrän oikein hyvin syitä pitää lapsettomat juhlat.

Toiseen kysymykseen vastaisin, että ei. Ja syy on, että en ymmärrä, miksi 14 vuotta yhdessä olleesta pariskunnasta kutsuttais vain toinen. Ei varmaan sitten kovin läheisiä ois nää kutsujat meille kummallekaan...
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ja kyllä, paitsi imetettävän lapsen oletan saavani ottaa mukaan.
tämäkin on aivan väärä oletus! Jos on sanottu ei lapsia niin silloin EI LAPSIA. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
menemme ja toiseen kohtaan ehkä. riippuu millä perusteella puoliso jätetty kutsusta ulos.
oletko sä sen puolisos kanssa siiamilainen kaksonen. miksi se pitäs kutsua, jos vaikka kutsuja tuntee vaan sut.
 

Yhteistyössä