G: Sinut ja puolisosi kutsutaan häihin, lapsia ei. Menettekö?

  • Viestiketjun aloittaja kyläluuta
  • Ensimmäinen viesti
Josa
Kyllä molempiin. Mies just viikko sitten oli työkaverinsa häissä, johon oli kutsuttu sukulaisten ja ystävien lisäksi työkaverit ilman aveceja. Aveceista kun olis helposti tullut pari kymmentä vierasta lisää. Johonkin raja on vedettävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Eihän siellä häissä tarvii yötä olla. :)
Me oltiin tuttavan häissä kun vauva oli 2kk ikäinen. Vietiin hoitoo yhden aikoihin, ja käytiin seitsemältä hakemassa pois.
Kyllä niissä juhlissa yleensä aika myöhään menee, hääkakkuakaan olla vielä tuohon aikaa leikattu niissä häissä joissa olen ollut. Ja täysimetetylle, joka ei huoli pulloa, tuo kuusikin tuntia on liian pitkä aika.
 
Lapset ei tule jos hääpari niin toivoo. Ymmärrän hyvin miksi, on muutamissa häissä oltu joissa kirkossa ei ole kuullut mitään rääkyvän vauvan vuoksi. Tai sitten vähän isommat kullanmurut on juosseet ympäri kirkkoa. Muutenkaan aikuisten ryyppyjuhlat ei ole lasten paikka, eli meidän lapsi lähtisi kotiin viimeistään kun viinakset tulee esiin.

Ilman miestä lähtisin, yleensä on silloin työkaverin tms juhlat joissa toinen ei tekisi yhtään mitään. Tosin jätettiin omiin häihin kutsumatta miehen kaverin tyttöystävä. Syy oli se, että muija oli todellinen k-pää, ei tehnyt mitään muuta kuin v-tuili. Ilmotin että häihin tulee joko hän tai minä. Todennäköisesti minua ei siis kutsuta heidän häihin, eikä voisi vähempää kiinnostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Eihän siellä häissä tarvii yötä olla. :)
Me oltiin tuttavan häissä kun vauva oli 2kk ikäinen. Vietiin hoitoo yhden aikoihin, ja käytiin seitsemältä hakemassa pois.
Kyllä niissä juhlissa yleensä aika myöhään menee, hääkakkuakaan olla vielä tuohon aikaa leikattu niissä häissä joissa olen ollut. Ja täysimetetylle, joka ei huoli pulloa, tuo kuusikin tuntia on liian pitkä aika.
Niin, no silloin on tieysti hankalampi juttu. Meilläkin oli aika taistelu, että saatiin pullolle opetettua vaikka pienenä vauvana söi vaan pullosta, mut sit se kääntyi niinpäin ettei meinannu pullo kelvata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos lapset ei ole tervetulleita niin eipä voida mennä kun meillä ON lapsia =)
Ette taida käydä töissä miehes kanssa.
En käy töissä kun jaksan kyllä itse lapseni hoitaa ;)
Tuo on aika surullista jos lapsi joutuu ensimmäistä kertaa opettelemaan olemaan äidistä erossa muutaman tunnin vasta sitten kun menee kouluun. :(
 
Fleur de la Cour
En pysty nyt mitenkään keksimään kuka kutsuisi mun ilman puolisoa häihin.. Ilman lasta olemme olleet välillä häissä vaikka lapsi olisikin kutsuttu mukaan.
 
Menisin kyllä, jos saisin tytölle hoitajan. Jos en hoitajaa saisi ilmottaisin kohteliaasti, etten pääse tulemaan.

Se jo kummastuttaisi jos vain minut tai mieheni kutsuttaisiin :eek: Sitten varmaan mietityttäisi, että kenen häihin hänet on kutsuttu (molemmin puolin).
 
Kyllä ja kyllä. Tosin en osaa kuvitella, kuka kutsuisi meistä, vanhasta kauan yhdessä olleesta parista vain toisen, mutta jos sellainen kutsu tulisi, niin tietenkin toimittaisiin niin kuin kutsussa on kirjoitettu.

Mielestäni aikuisen ihmisen täyty osata toimia tilanteen mukaan. Olemme saaneet lapsettomia kutsuja useinkin ja olemme itsekin sellaiset omiin häihimme lähettäneet. Koko perheellekin osoitettuja kutsuja olemme saaneet ja silloin olemme menneet koko perheellä. Tosin esim. viime talvena juuri tällaisten juhlien aikana kuopus oli sairaana, joten mies meni isompien lasten kanssa ja minä olin kuopuksen kanssa kotona.

Mikähän siinä tilanteen mukaan toimimisessa on niin vaikeaa? Tuntuuko se siltä, että perhe tiiviinä yksikkönä on jotenkin uhattuna, jos se jossakin tilanteessa on hajautettuna kahteen eri paikkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos lapset ei ole tervetulleita niin eipä voida mennä kun meillä ON lapsia =)
Ette taida käydä töissä miehes kanssa.
En käy töissä kun jaksan kyllä itse lapseni hoitaa ;)
Tuo on aika surullista jos lapsi joutuu ensimmäistä kertaa opettelemaan olemaan äidistä erossa muutaman tunnin vasta sitten kun menee kouluun. :(
Juu..ja 2kk iästä alkaenko pitäis lapselle opettaa että äiti ei jaksa sitä,hoitoon joudaa niin kuin sinä olet tehnyt :saint:
Vaikka SINÄ et jaksa hoitaa edes yhtä vaivaista lasta,älä oleta etteikö kukaan muukaan sillon jaksaisi ;) Ja ps.se että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia kuin vain äiti,esim.hiekkalaatikolla,ajaa saman asian kuin hoitoon vienti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos lapset ei ole tervetulleita niin eipä voida mennä kun meillä ON lapsia =)
Ette taida käydä töissä miehes kanssa.
En käy töissä kun jaksan kyllä itse lapseni hoitaa ;)
Tuo on aika surullista jos lapsi joutuu ensimmäistä kertaa opettelemaan olemaan äidistä erossa muutaman tunnin vasta sitten kun menee kouluun. :(
Juu..ja 2kk iästä alkaenko pitäis lapselle opettaa että äiti ei jaksa sitä,hoitoon joudaa niin kuin sinä olet tehnyt :saint:
Vaikka SINÄ et jaksa hoitaa edes yhtä vaivaista lasta,älä oleta etteikö kukaan muukaan sillon jaksaisi ;) Ja ps.se että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia kuin vain äiti,esim.hiekkalaatikolla,ajaa saman asian kuin hoitoon vienti =)
:headwall: no just. Lisää tätä.
 
Heli
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä ymmärrän täysin, että häihin kutsutaan vain aikuiset, koska ainakin meidän ystäväpiirissä häät ovat ennen muuta bileet, joissa siis käytetään alkoholia ja ei semmoinen ympäristö sovi pienille lapsille. Toisaalta lapset ovat kyllä viime aikoina häihin olleet tervetulleita ja olemme harkinneetkin lapsen mukaan ottamista alkuajaksi (lue: siihen kun viinakset tuodaan tarjolle), mutta toisaalta kun lapsi on sen verran pieni, niin on ollut helpompaakin (esim. ruokailu) niin, että lapsi ei ole ollut mukana. Sitten kun lapsemme on isompi ja jo ymmärtää häiden päälle jotakin, niin ottaisin mielellään ainakin alkuajaksi mukaan, mutta kyllä voisin mennä semmoisiinkin häihin mihin olisi kutsuttu vain aikuiset.

En menisi häihin joihin olisi kutsuttu vain minut, eikä menisi varmaan mieskään ilman minua, enkä kyllä usko että kukaan meidän läheinen meitä erikseen kutsuisikaan...
Meillä oli just ton vuoks k 18 häät.Ne on aikuisten juhlia.
 
Heli
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä ymmärrän täysin, että häihin kutsutaan vain aikuiset, koska ainakin meidän ystäväpiirissä häät ovat ennen muuta bileet, joissa siis käytetään alkoholia ja ei semmoinen ympäristö sovi pienille lapsille. Toisaalta lapset ovat kyllä viime aikoina häihin olleet tervetulleita ja olemme harkinneetkin lapsen mukaan ottamista alkuajaksi (lue: siihen kun viinakset tuodaan tarjolle), mutta toisaalta kun lapsi on sen verran pieni, niin on ollut helpompaakin (esim. ruokailu) niin, että lapsi ei ole ollut mukana. Sitten kun lapsemme on isompi ja jo ymmärtää häiden päälle jotakin, niin ottaisin mielellään ainakin alkuajaksi mukaan, mutta kyllä voisin mennä semmoisiinkin häihin mihin olisi kutsuttu vain aikuiset.

En menisi häihin joihin olisi kutsuttu vain minut, eikä menisi varmaan mieskään ilman minua, enkä kyllä usko että kukaan meidän läheinen meitä erikseen kutsuisikaan...
Meillä oli just ton vuoks k 18 häät.Ne on aikuisten juhlia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos lapset ei ole tervetulleita niin eipä voida mennä kun meillä ON lapsia =)
Ette taida käydä töissä miehes kanssa.
En käy töissä kun jaksan kyllä itse lapseni hoitaa ;)
Tuo on aika surullista jos lapsi joutuu ensimmäistä kertaa opettelemaan olemaan äidistä erossa muutaman tunnin vasta sitten kun menee kouluun. :(
Juu..ja 2kk iästä alkaenko pitäis lapselle opettaa että äiti ei jaksa sitä,hoitoon joudaa niin kuin sinä olet tehnyt :saint:
Vaikka SINÄ et jaksa hoitaa edes yhtä vaivaista lasta,älä oleta etteikö kukaan muukaan sillon jaksaisi ;) Ja ps.se että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia kuin vain äiti,esim.hiekkalaatikolla,ajaa saman asian kuin hoitoon vienti =)
Jep. En jaksakaan, siksi on ihanaa kun saa joskus muutaman tunnin lapsivapaata, nautin siitä täysin siemauksin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos lapset ei ole tervetulleita niin eipä voida mennä kun meillä ON lapsia =)
Ette taida käydä töissä miehes kanssa.
En käy töissä kun jaksan kyllä itse lapseni hoitaa ;)
Tuo on aika surullista jos lapsi joutuu ensimmäistä kertaa opettelemaan olemaan äidistä erossa muutaman tunnin vasta sitten kun menee kouluun. :(
Juu..ja 2kk iästä alkaenko pitäis lapselle opettaa että äiti ei jaksa sitä,hoitoon joudaa niin kuin sinä olet tehnyt :saint:
Vaikka SINÄ et jaksa hoitaa edes yhtä vaivaista lasta,älä oleta etteikö kukaan muukaan sillon jaksaisi ;) Ja ps.se että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia kuin vain äiti,esim.hiekkalaatikolla,ajaa saman asian kuin hoitoon vienti =)
Jep. En jaksakaan, siksi on ihanaa kun saa joskus muutaman tunnin lapsivapaata, nautin siitä täysin siemauksin :)
Minusta tuo on ihanaa että sä pystyt ihan avoimesti myöntämään syyn minkä vuoksi viet pienen lapsen hoitoon :heart: Ja parempihan se on viedäkin jos tuntuu/tietää ettei jaksa =) Mukavia hetkiä sulle ja pikkuiselle! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Jos lapset ei ole tervetulleita niin eipä voida mennä kun meillä ON lapsia =)
Ette taida käydä töissä miehes kanssa.
En käy töissä kun jaksan kyllä itse lapseni hoitaa ;)
Tuo on aika surullista jos lapsi joutuu ensimmäistä kertaa opettelemaan olemaan äidistä erossa muutaman tunnin vasta sitten kun menee kouluun. :(
Juu..ja 2kk iästä alkaenko pitäis lapselle opettaa että äiti ei jaksa sitä,hoitoon joudaa niin kuin sinä olet tehnyt :saint:
Vaikka SINÄ et jaksa hoitaa edes yhtä vaivaista lasta,älä oleta etteikö kukaan muukaan sillon jaksaisi ;) Ja ps.se että lapsella on ympärillään muitakin aikuisia kuin vain äiti,esim.hiekkalaatikolla,ajaa saman asian kuin hoitoon vienti =)
Jep. En jaksakaan, siksi on ihanaa kun saa joskus muutaman tunnin lapsivapaata, nautin siitä täysin siemauksin :)
Minusta tuo on ihanaa että sä pystyt ihan avoimesti myöntämään syyn minkä vuoksi viet pienen lapsen hoitoon :heart: Ja parempihan se on viedäkin jos tuntuu/tietää ettei jaksa =) Mukavia hetkiä sulle ja pikkuiselle! =)
Kiitos :) Ja olis jäänyt meilläkin ne häät väliin, jos ei olis voinut vauvaa viedä vähäksi aikaa hoitoon. Se olis semmoista konserttia pitänyt ettei kukaan ois kuullut mitään.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Heila hei, mites sulla muutes kun käyt aina sitä varattua poliisimiestä nusasemassa, niin onko lapsi aina mukana? Jos se ei oo kerta ikinä hoidossa, mietinpähän vain
Poliisimies tulee kyllä aina meillepäin ja nussimiset hoidetaan kun lapsi on unten mailla ;) Että eipä tuon vaikeampaa,lapset ei ole este äidin seksielämälle että siinäpä sulle lisää miettimistä ;)
 

Yhteistyössä