G; Puolisosi palkka ja ammatti

  • Viestiketjun aloittaja palkka
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja fak:
Huh tuli ihan paha mieli kun tätä ketjua luki..itse oon äp lomalla ja saan 900?/kk ja opiskelija se jälkeen..mies on metallikokoonpanija ja tienaa 2000?kk - verot..
Multa taas pääsi kunnon naurut... Joko täällä on palsta täynnä luulotautisia tai muuten vain harhaisia. YKSIKÄÄN portari tai kirvesmies, lähäri tai kuljetusalan tyyppi ei ansaitse neljää tonnia kuussa, ellei tee töitä pimeesti ja silloinkin yötä päivää. Miksi teillä on niin kauhea tarve päteä rahalla, että vaivaudutte valehtelemaan? Täytyy kyllä olla todella huono itsetunto...

 
lähärin vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja fak:
Huh tuli ihan paha mieli kun tätä ketjua luki..itse oon äp lomalla ja saan 900?/kk ja opiskelija se jälkeen..mies on metallikokoonpanija ja tienaa 2000?kk - verot..
Multa taas pääsi kunnon naurut... Joko täällä on palsta täynnä luulotautisia tai muuten vain harhaisia. YKSIKÄÄN portari tai kirvesmies, lähäri tai kuljetusalan tyyppi ei ansaitse neljää tonnia kuussa, ellei tee töitä pimeesti ja silloinkin yötä päivää. Miksi teillä on niin kauhea tarve päteä rahalla, että vaivaudutte valehtelemaan? Täytyy kyllä olla todella huono itsetunto...
palkkaa kysyttiin ja sen vastasin. Ja lisäsin vielä et ei ole "vieraalla" töissä vaan omallaan, joten aika hyvin tuon palkan on voinut sopia.
 
kummallista
kun moni jankkaa että täälä hyvätulosta porukkaa! siis joku 3000-4000e se on musta ainakin ihan normi palkka! siitäkun sihtaa verot pois niin käteen jää joku 2900 jos sitäkään.
eli ei se niin kovin hyvin ole.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kummallista:
siis joku 3000-4000e se on musta ainakin ihan normi palkka! siitäkun sihtaa verot pois niin käteen jää joku 2900 jos sitäkään.
eli ei se niin kovin hyvin ole.
Ai ei vai? :LOL:

no ei se kyllä munmielestä ole mitenkään erikoinen palkka.
en ole koskaan aatellut edes että miehellä ni olisi hyvä palkka kun hän tienaa 3500e kuussa ja itse olen lähihoitaja ja tienaan 1895e/kk + lisät.
aika moni tuon 3000-4000e kuussa tienaa ja en heitäkään ketään minään rikkaana pidä!
 
haloo
Ottakaa huomioon että tuosta 3000-4000e bruttopalkasta menee ihan järjettömästi veroa!
Ei suomessa pääse rikastumaan, jos haluaa tienata niin kannattaa muuttaa ulkomaille niin veroprosentti pienenee huomattavasti. Nimim. kokemusta on
 
aha
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ottakaa huomioon että tuosta 3000-4000e bruttopalkasta menee ihan järjettömästi veroa!
Ei suomessa pääse rikastumaan, jos haluaa tienata niin kannattaa muuttaa ulkomaille niin veroprosentti pienenee huomattavasti. Nimim. kokemusta on
No ei siitä nyt ihan järjettömästi mene veroa... Ja ei se ihan niin helposti mene, että muuttaa vaan ulkomaille ja hups... rikastuin :)
 
Huoh
Jaa no, me ollaan nähtävästi valittu aivan todella huonot työpaikat. Työstä kuin työstä taitaa saada enemmän. Itse kaupungilla töissä, akateeminen koulutus ja terapeuttikoulutus, esimiesasema ja kuukausipalkka jää himpun alle 3000e/kk (brutto). Miehellä AMK tutkinto, valtiolla töissä ja brutto n. 2600e (jossa lisiä myös). Ajoittain pidämme palkkojamme ihan hyvinä, välillä ei. Itse en ole palkan ja työn vaativuuden suhteeseen tyytyväinen. Mutta hyvä puoli on se, että varmat ovat työpaikat. Ihan 100% varmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huopatossu harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Mies kuljetusalalla ja palkka bruttona vaihtelee 3000-4000 välillä. Oma burttoni töissä ollessa keskimäärin 2100.
i
Minuakin kiinnostaa jonka renkinä tienaa noin paljon
Keikkapalkalla ovat, joten silloin palkka parempi. Toki nuo keikkapalkkaukset ovat valitettavasti siirtymässä syrjään heilläkin.
Palkkaan vaikuttaa täten aika paljon se, että on ns. meno-paluu kuormia ja molemmista saa liksan. Mies on aika paljon yrittäjän apuna muutenkin ja tekee kuin omaansa tekisi...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies ja minä luokanopettajia, palkka molemmilla bruttona jotain 2300 e. Paitsi tietty kotona ollessa alempi ja kotihoidontuella se suunnilleen 300e :) Urakehitys ja palkannousu ei meidän alalla ole kovinkaan hääppöinen joten mitään suuria nousuja ei tiedossa, vaikka eläkkeelle asti tota hommaa tekisi.

Aika kovapalkkaista porukkaa joo täällä. Muistelisin, että suomalaisen keskiansio oli jotain vähän päälle 2500e.
Eikö luokanopettaja tienaa enempää?? Minä hoitajana arkipäivätyössä saan saman. En siis ole yhtään kade enää opettajille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kummallista:
siis joku 3000-4000e se on musta ainakin ihan normi palkka! siitäkun sihtaa verot pois niin käteen jää joku 2900 jos sitäkään.
eli ei se niin kovin hyvin ole.
Ai ei vai? :LOL:

no ei se kyllä munmielestä ole mitenkään erikoinen palkka.
en ole koskaan aatellut edes että miehellä ni olisi hyvä palkka kun hän tienaa 3500e kuussa ja itse olen lähihoitaja ja tienaan 1895e/kk + lisät.
aika moni tuon 3000-4000e kuussa tienaa ja en heitäkään ketään minään rikkaana pidä!

NO ei todellakaaan aika moni tienaa 3000-4000/kk!!! Aika kaukana suomalasiten keskipalkasta!!! (siis yläkanttiin)
 
Noniinno
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kummallista:
siis joku 3000-4000e se on musta ainakin ihan normi palkka! siitäkun sihtaa verot pois niin käteen jää joku 2900 jos sitäkään.
eli ei se niin kovin hyvin ole.
Ai ei vai? :LOL:
Ei mulla ainakaan jää noin paljon käteen noista tuloista, ei ole kyllä mitään erityisiä vähennyksiäkään. En silti valita veroista - itse asiassa maksaisin mielelläni lisää jos päiväkodeissa ja kouluissa olisi pienemmät ryhmät.
 

Yhteistyössä