G; Puolisosi palkka ja ammatti

  • Viestiketjun aloittaja palkka
  • Ensimmäinen viesti
keskipalkkainen
Alkuperäinen kirjoittaja että niin mikä yläkanttiin:
Suomalaisten keskipalkka on 2800e/kk.
Miehillä hiukka yli 3000e ja naisilla 2500e kieppeillä.
Mutta kuvaiskohan mediaani esim. tätä tienaamisen tasoa parmmin kuin keskiarvo. Sitäkeskiarvoa nostaa aika paljon ollilat sun muut suuret pomot, jotka tienaa uesita kymppitonneja kuussa. Suurin osa ihmisistä kuitenkin tienaa (mä luulen) sen hiukka yli 2000-2500 euroo kuussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keskipalkkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja että niin mikä yläkanttiin:
Suomalaisten keskipalkka on 2800e/kk.
Miehillä hiukka yli 3000e ja naisilla 2500e kieppeillä.
Mutta kuvaiskohan mediaani esim. tätä tienaamisen tasoa parmmin kuin keskiarvo. Sitäkeskiarvoa nostaa aika paljon ollilat sun muut suuret pomot, jotka tienaa uesita kymppitonneja kuussa. Suurin osa ihmisistä kuitenkin tienaa (mä luulen) sen hiukka yli 2000-2500 euroo kuussa.
Mediaani on kieltämättä paras. Yksityisen puolelta; "Mediaanipalkka oli tilaston mukaan 2 586 euroa, miehillä 2 994 euroa ja naisilla 2 281 euroa.".

http://www.stat.fi/til/yskp/2007/yskp_2007_2008-09-23_tie_001_fi.html
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keskipalkkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja että niin mikä yläkanttiin:
Suomalaisten keskipalkka on 2800e/kk.
Miehillä hiukka yli 3000e ja naisilla 2500e kieppeillä.
Mutta kuvaiskohan mediaani esim. tätä tienaamisen tasoa parmmin kuin keskiarvo. Sitäkeskiarvoa nostaa aika paljon ollilat sun muut suuret pomot, jotka tienaa uesita kymppitonneja kuussa. Suurin osa ihmisistä kuitenkin tienaa (mä luulen) sen hiukka yli 2000-2500 euroo kuussa.
Mut onhan sitten nää useemman palstalaisten miehet, jotka tienaa hikisesti sen pari tonnia ja vielä bruttona :LOL: Että siitähän se keskipalkka sitten tulee :)
Missäköhän muuten nää pienituloisimmat sitten oikein asuu, kun en juuri ketään tavallista duunaria tunne, jolla ois nettokin alle pari tonnia.
 
Nyt harmaana
Mies tienaa kuljetusalalla 3000-4000?/kk, bruttona, mutta siinä on 600-700? päivärahoja ja sit siitä kun lähtee verot, niin käteen jää n.2000, reilu..
Mutta me maksetaan vuokraa 850? ja auton osamaksua 250?, että ei siinä sitä ylimääräistä ole.
Ja palkka on kohtalainen, kun huomioi vaikeat työajat ja taukoja ei ehdi pitämään. Työpäivä alkaa 04 ja päättyy vaihtelevasti 12-18 välillä.

Ennen mies oli varastohommissa, ja tienas bruttona sen 2000?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja fak:
Huh tuli ihan paha mieli kun tätä ketjua luki..itse oon äp lomalla ja saan 900?/kk ja opiskelija se jälkeen..mies on metallikokoonpanija ja tienaa 2000?kk - verot..
Multa taas pääsi kunnon naurut... Joko täällä on palsta täynnä luulotautisia tai muuten vain harhaisia. YKSIKÄÄN portari tai kirvesmies, lähäri tai kuljetusalan tyyppi ei ansaitse neljää tonnia kuussa, ellei tee töitä pimeesti ja silloinkin yötä päivää. Miksi teillä on niin kauhea tarve päteä rahalla, että vaivaudutte valehtelemaan? Täytyy kyllä olla todella huono itsetunto...
Kuule ihan varmasti tienaa. Jos et ihan tumpelo ole niin Helsingissä kirvesmiehet saa ihan kivaa palkkaa. Ja portsarit saa parhaimmillaan satasia illasta kouraan.
 
Armi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja fak:
Huh tuli ihan paha mieli kun tätä ketjua luki..itse oon äp lomalla ja saan 900?/kk ja opiskelija se jälkeen..mies on metallikokoonpanija ja tienaa 2000?kk - verot..
Multa taas pääsi kunnon naurut... Joko täällä on palsta täynnä luulotautisia tai muuten vain harhaisia. YKSIKÄÄN portari tai kirvesmies, lähäri tai kuljetusalan tyyppi ei ansaitse neljää tonnia kuussa, ellei tee töitä pimeesti ja silloinkin yötä päivää. Miksi teillä on niin kauhea tarve päteä rahalla, että vaivaudutte valehtelemaan? Täytyy kyllä olla todella huono itsetunto...
Kuule ihan varmasti tienaa. Jos et ihan tumpelo ole niin Helsingissä kirvesmiehet saa ihan kivaa palkkaa. Ja portsarit saa parhaimmillaan satasia illasta kouraan.
Me asutaan Oulussa. Mies on työnjohtaja metallifirmassa ja saa bruttona 2800?, minä olen päiväkodissa lastenhoitajana ja saan bruttona 1697?. Meillä on 2 kouluikäistä lasta ja 120 000euroa velkaa. 2 autoa joista on lyhennykset. + kaikki muut kulut asumisesta yms. Tulemme toimeen ja köymme kerta vuodella luxus lomalla ulkoimailla. Emme ole edes keskipalkkaisia ja silti voimme HYVIN! Elämä on valintoja.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Armi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja fak:
Huh tuli ihan paha mieli kun tätä ketjua luki..itse oon äp lomalla ja saan 900?/kk ja opiskelija se jälkeen..mies on metallikokoonpanija ja tienaa 2000?kk - verot..
Multa taas pääsi kunnon naurut... Joko täällä on palsta täynnä luulotautisia tai muuten vain harhaisia. YKSIKÄÄN portari tai kirvesmies, lähäri tai kuljetusalan tyyppi ei ansaitse neljää tonnia kuussa, ellei tee töitä pimeesti ja silloinkin yötä päivää. Miksi teillä on niin kauhea tarve päteä rahalla, että vaivaudutte valehtelemaan? Täytyy kyllä olla todella huono itsetunto...
Kuule ihan varmasti tienaa. Jos et ihan tumpelo ole niin Helsingissä kirvesmiehet saa ihan kivaa palkkaa. Ja portsarit saa parhaimmillaan satasia illasta kouraan.
Me asutaan Oulussa. Mies on työnjohtaja metallifirmassa ja saa bruttona 2800?, minä olen päiväkodissa lastenhoitajana ja saan bruttona 1697?. Meillä on 2 kouluikäistä lasta ja 120 000euroa velkaa. 2 autoa joista on lyhennykset. + kaikki muut kulut asumisesta yms. Tulemme toimeen ja köymme kerta vuodella luxus lomalla ulkoimailla. Emme ole edes keskipalkkaisia ja silti voimme HYVIN! Elämä on valintoja.
enhän mä sitä kyseenalaistanutkaan etteikö normituloisena voi voida hyvin. Pointti oli että voi duunarikin saada ihan ok palkkaa.
 
Vieras
Vedänpä näköjään pohjat. Miehen peruspalkka ajoneuvoasentajana 1700 euroa, provikoita tulee kuusta riippuen 0-300 euroa. Minä kht-tuella, brutto vajaa 600 euroa. 2 lasta, lainaa 90 tonttua ja mukavasti pärjäillään!
 
Me ollaan miehen kanssa molemmat esimiesasemassa kunnallisella. Molempien palkka about 3000, miehellä ehkä satasen mua pienempi. Tosin kohta tippuu meikäläisen kuukausitulot hetkeksi (äippäloman ajaksi) alle parin tonnin mutta pianhan sitä taas pääsee tienaamaan ja sovittiin jo että mieskin jää vähäks aikaa vauvelin kanssa kotio ettei pelkästään äidin ura joudu kärsimään.
 
Mun mies pyörittää omaa firmaa ja nostaa tarvittaessa (% tulisi kovaksi jos nostaisi paljon palkkaa). Osinkoa jäi noin 80000 viime vuodelta nostettavaa. Minä hoitovapaalla, mutta töissä talouspuolella tulee 3000 kuussa.
 

Yhteistyössä