G; Puolisosi palkka ja ammatti

  • Viestiketjun aloittaja palkka
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mies joku kehitysprojektiplaaplaa, en muista titteliä. Palkka vaihtelee riippuen miten on ylitöitä (joita tulee pari tuntia päivittäin, onneks siellä aamupuolella kuitenki) ja työmatkoja. Tässä kuussa sai käteen 3600e, kiinteä palkka on 2600e (brutto). Lähinnä koskaan ei ole saanut sitä pelkkää kiinteetä kk-palkkaa.
Ite saan kotona ollessa n. 1000e käteen, sis. lapsilisät.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Melekosen kovat tulot on jakeluauton kuljettajillaki :LOL: tossa ylempänä nimittäin.
Mun miehen isä ajelee jakeluautoo ja tulot on isommat mitä esimies-asemassa olevalla miehelläni. Mut sehän riippuu ihan siitä miten paljon ajaa, 90h viikossa on vielä ihan pieni määrä noissa hommissa joillakin.
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja aha:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Ottakaa huomioon että tuosta 3000-4000e bruttopalkasta menee ihan järjettömästi veroa!
Ei suomessa pääse rikastumaan, jos haluaa tienata niin kannattaa muuttaa ulkomaille niin veroprosentti pienenee huomattavasti. Nimim. kokemusta on
No ei siitä nyt ihan järjettömästi mene veroa... Ja ei se ihan niin helposti mene, että muuttaa vaan ulkomaille ja hups... rikastuin :)
Esim. Ranskassa veroprosentti oli pienempi mitä enemmän oli lapsia, se huomioitiin verotuksessa. Huomattavasti enemmän jäi käteen kuin suomessa.
 
että niin mikä yläkanttiin
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kummallista:
siis joku 3000-4000e se on musta ainakin ihan normi palkka! siitäkun sihtaa verot pois niin käteen jää joku 2900 jos sitäkään.
eli ei se niin kovin hyvin ole.
Ai ei vai? :LOL:

no ei se kyllä munmielestä ole mitenkään erikoinen palkka.
en ole koskaan aatellut edes että miehellä ni olisi hyvä palkka kun hän tienaa 3500e kuussa ja itse olen lähihoitaja ja tienaan 1895e/kk + lisät.
aika moni tuon 3000-4000e kuussa tienaa ja en heitäkään ketään minään rikkaana pidä!

NO ei todellakaaan aika moni tienaa 3000-4000/kk!!! Aika kaukana suomalasiten keskipalkasta!!! (siis yläkanttiin)
Suomalaisten keskipalkka on 2800e/kk.
Miehillä hiukka yli 3000e ja naisilla 2500e kieppeillä.
 
tohtorinna
Alkuperäinen kirjoittaja mansest:
Mies tekniikantohtori ja palkka n. 4000/kk brutto töissä yliopistolla...
Minä äitiyslomalla ja Kelasta saan noin 1100/kk brutto....
Uteliaisuuttani kysyn: onko miehesi vallan professori vai miten muuten on mahdollista noinkin hyvä kk-palkka? Mun mies myös tohtori, yliopistolla töissä ja brutto vähän päälle 3000/kk vaikka ollut pian 10 v samassa hommassa. Muistatko mihin palkka/vaativuusluokkaan kuuluu? Yleisesti ottaen kai yliopiston palkat on koulutukseen nähden kehnot.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja että niin mikä yläkanttiin:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kummallista:
siis joku 3000-4000e se on musta ainakin ihan normi palkka! siitäkun sihtaa verot pois niin käteen jää joku 2900 jos sitäkään.
eli ei se niin kovin hyvin ole.
Ai ei vai? :LOL:

no ei se kyllä munmielestä ole mitenkään erikoinen palkka.
en ole koskaan aatellut edes että miehellä ni olisi hyvä palkka kun hän tienaa 3500e kuussa ja itse olen lähihoitaja ja tienaan 1895e/kk + lisät.
aika moni tuon 3000-4000e kuussa tienaa ja en heitäkään ketään minään rikkaana pidä!

NO ei todellakaaan aika moni tienaa 3000-4000/kk!!! Aika kaukana suomalasiten keskipalkasta!!! (siis yläkanttiin)
Suomalaisten keskipalkka on 2800e/kk.
Miehillä hiukka yli 3000e ja naisilla 2500e kieppeillä.
Eli ei se 3000 niin kovin kaukana tosta ole ;) Luulen, että riippuu paljon tuttavapiiristä miltä noi summat tuntuu. Vähän sama asia kuin äitiyden kanssa: yhtäkkiä lapsen saatuaan sitä huomaa, että tuttavillakin on paljon lapsia ja kadulla vastaan tulee paljon vauvoja.
 
mansest
Alkuperäinen kirjoittaja tohtorinna:
Alkuperäinen kirjoittaja mansest:
Mies tekniikantohtori ja palkka n. 4000/kk brutto töissä yliopistolla...
Minä äitiyslomalla ja Kelasta saan noin 1100/kk brutto....
Uteliaisuuttani kysyn: onko miehesi vallan professori vai miten muuten on mahdollista noinkin hyvä kk-palkka? Mun mies myös tohtori, yliopistolla töissä ja brutto vähän päälle 3000/kk vaikka ollut pian 10 v samassa hommassa. Muistatko mihin palkka/vaativuusluokkaan kuuluu? Yleisesti ottaen kai yliopiston palkat on koulutukseen nähden kehnot.
Ei ole proffa no melkein....Proffan virkaa on nykyään tosi vaikea saada ....

En muista onko palkkaluokka se 6 tai 7...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Saa siinä jakeluautolla hurutellla melekosen määrän ajoa et palkka nousee usseemmalle tonnille euroissa siis :LOL:
No tottakai, eihän sitä millään kk-palkalla todellakaan tehdä. Ootko tehny jakeluhommia? Jakeluauton kuljettajilla kyllä huomattavasti paremmat tulot ku joillain korkeasti koulutetuilla rohvessoreilla.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja tohtorinna:
Yleisesti ottaen kai yliopiston palkat on koulutukseen nähden kehnot.
Ei se iso palkkapussi vaan se työn laatu... Itse ainakin olisi mieluummin yliopistotutkijan kuin putkimiehen vaimo, vaikka putkari tienaisikin puolet enemmän. :) Haluan elämääni sisältöä, en materiaa. :)

 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm..:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Vuositulot molemmilla vähän yli 50K?.
Etätyötäkö teet kun tähän aikaan kerkeät roikkua täällä vastailemassa "päivän tärkkein" viesteihin?
En ku vastaan työpaikalla :)...valitettavasti työ haittaa vähän palstailua, mutta jään kohta äitiyslomalle ja otan rennosti :)...ja etänäkin työnteko hoituu ja samalla voin palstailla kotoakin :).
 
huopatossu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Saa siinä jakeluautolla hurutellla melekosen määrän ajoa et palkka nousee usseemmalle tonnille euroissa siis :LOL:
No tottakai, eihän sitä millään kk-palkalla todellakaan tehdä. Ootko tehny jakeluhommia? Jakeluauton kuljettajilla kyllä huomattavasti paremmat tulot ku joillain korkeasti koulutetuilla rohvessoreilla.
Mä ole ajanut jakaria 12 vuotta eikä mun tulot ollut koskaan mitkät huimat vaikka ajoin ympäripyöreitä päiviä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja tohtorinna:
Yleisesti ottaen kai yliopiston palkat on koulutukseen nähden kehnot.
Ei se iso palkkapussi vaan se työn laatu... Itse ainakin olisi mieluummin yliopistotutkijan kuin putkimiehen vaimo, vaikka putkari tienaisikin puolet enemmän. :) Haluan elämääni sisältöä, en materiaa. :)
En tajunnut sun pointtia, siis putkimies tuo kotiin putkia ja tutkija tuo sisältöä? Eli siis putkimiehet on maailman tyhmimmästä päästä?
No jos nyt näin kuvitellaan sitten ihmisten työnperusteella pään sisältöä ja ulkonäköä, niin mieluummin ottaisin sen nallekarhumaisen putkimiehen, kuin luihun kakkulapäisen tutkijan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja tohtorinna:
Yleisesti ottaen kai yliopiston palkat on koulutukseen nähden kehnot.
Ei se iso palkkapussi vaan se työn laatu... Itse ainakin olisi mieluummin yliopistotutkijan kuin putkimiehen vaimo, vaikka putkari tienaisikin puolet enemmän. :) Haluan elämääni sisältöä, en materiaa. :)

Sisältöä elämään ei siis saa jos puoliso on peruduunari?
:LOL:
 
Turkilmas
Mies tienaa ihan kohtalaisen kivasti, on aluepäällikkönä ja inssi koulutukseltaan.
Mä oon normaalisti kaupan täti ja palkka pyörii parissa tonnissa kuussa. Nyt äitiyslomalla brutto on ollut 1100 ? ja ens kuusta tipahdan kotihoidontuelle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huopatossu harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Saa siinä jakeluautolla hurutellla melekosen määrän ajoa et palkka nousee usseemmalle tonnille euroissa siis :LOL:
No tottakai, eihän sitä millään kk-palkalla todellakaan tehdä. Ootko tehny jakeluhommia? Jakeluauton kuljettajilla kyllä huomattavasti paremmat tulot ku joillain korkeasti koulutetuilla rohvessoreilla.
Mä ole ajanut jakaria 12 vuotta eikä mun tulot ollut koskaan mitkät huimat vaikka ajoin ympäripyöreitä päiviä
Millä firmalla?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja tohtorinna:
Yleisesti ottaen kai yliopiston palkat on koulutukseen nähden kehnot.
Ei se iso palkkapussi vaan se työn laatu... Itse ainakin olisi mieluummin yliopistotutkijan kuin putkimiehen vaimo, vaikka putkari tienaisikin puolet enemmän. :) Haluan elämääni sisältöä, en materiaa. :)

Sisältöä elämään ei siis saa jos puoliso on peruduunari?
:LOL:
No jotkut nyt tekevät töitä päällään, toiset käsillään. Ja kyllähän se jossain näkyy, et kai sitä kiistä? :D Perusduunarien perheet asuu hienoissa itserakennetuissa taloissa ja akateeminen älymystö (vitsi!!) ;) kulkee kirpparikledjuissa ja tutkii sitä miten maailma ja yhteiskunta oikein rakentuu. Mä valitsen illalliskeskustelunaiheeksi mieluummin maailman talouskriisin kuin päivän BB-tapahtumat. :)

 
vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja fak:
Huh tuli ihan paha mieli kun tätä ketjua luki..itse oon äp lomalla ja saan 900?/kk ja opiskelija se jälkeen..mies on metallikokoonpanija ja tienaa 2000?kk - verot..
Multa taas pääsi kunnon naurut... Joko täällä on palsta täynnä luulotautisia tai muuten vain harhaisia. YKSIKÄÄN portari tai kirvesmies, lähäri tai kuljetusalan tyyppi ei ansaitse neljää tonnia kuussa, ellei tee töitä pimeesti ja silloinkin yötä päivää. Miksi teillä on niin kauhea tarve päteä rahalla, että vaivaudutte valehtelemaan? Täytyy kyllä olla todella huono itsetunto...
Pitääpä lisätä tähän, että oon ollut palkanlaskijalla ja se voisi yllättä monet miten paljon kirvesmiehet ja kuljetusalan tyypit ansaitsevat... Se on tietty siinäkin, että mitä kenenkin "palkkaan" tässä kohtaa lasketaan. Päivärahat sun muut korvaukset tekee helposti 3000-4000 bruttopalkaksi noilla aloilla.
 

Yhteistyössä