G: Päivän ohjeelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamupäivä meni auton renkaita vaihattaessa ja ostoksilla käydessä, nyt junnu nukkuu päikkärit jonka ajan minä aion vaan olla.. :D Ja iltapäivällä käydään hakee vankkureitten renkaat pois pajalat ja isäntä töistä, siinähä sitä olikin..

Imuroida varmaan pitää kun me hukutaan taas koirankarvaan, täytyy aloittaa näemmä raakaruokinta koiralla uudestaan, sen verran selvästi väheni karvan tiputus kun söi suurimmilta osilta lihaa yms..

Oisit vaihtanut renkaat ite niin ei olis mennyt kuin puolisen tuntia.

nimim. kerran palo käämit kun renkaanvaihatusreissulla meni odotteluun yms aikaa pari tiimaa.

Ei satu olemaan rengaskonetta kotona et sais vanteelta pois ja vanteelle renkaat.. Eikä täällä tartte sitä tekemistä odotella, mä kävelin sisään niin sieltä tiskin takaa huudettiin jo halliin et auto sisään.. :D Tuttu paikka ja tutut tekijät..

Kaikkeen muuhun mä sain aikani aamupäivällä kyllä palamaan.. ;)

Luulen että se tarkoittaa eri ihmisille kovin eri asiaa.
Tuo mihin itse tällä kertaa viittaan on osa filsoofian opetusohjelmaa eli filosofian ympäristöetiikkaa käsittelevä haara, mutta uskon, että se on varsin kapea sisältö laajalle käsitteelle joka kattaa paljon aina "viherpiperrystä ja puunhalailua" karsastavasta arvokonservatismista jonkinlaiseen taloudelliseen voiton maksimointiin pyrkivään ympäristöhuoltoon.

Kyselin itse eilen samaa ja joku vastasi että "vakosamettihousut ja flanellipaita" tms. Eli voi assosioitua niinkin.

:)

Siis mitä? :O Onhan ympäristöfilosofia ihan selkeä oma alansa, on tullut sitä opiskeltua nimittäin. Siis opponoitko sinä muiden töitä tietämättä mitä on ympäristöfilosofia? Oletko itse kuitenkin opiskelija? Vai oliko sun vastaus vain tarkoitushakoisesti laajennettu hankalaksi, kun esitettyyn kysymykseen olisi voinut vastata hyvin selkesäti parilla sanalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25024651:
Siis mitä? :O Onhan ympäristöfilosofia ihan selkeä oma alansa, on tullut sitä opiskeltua nimittäin. Siis opponoitko sinä muiden töitä tietämättä mitä on ympäristöfilosofia? Oletko itse kuitenkin opiskelija? Vai oliko sun vastaus vain tarkoitushakoisesti laajennettu hankalaksi, kun esitettyyn kysymykseen olisi voinut vastata hyvin selkesäti parilla sanalla.

Luen (näillä näkymin) ympäristöfilosofiaa vain yhden kurssin verran.
En siis koe itseäni ollenkaan päteväksi määrittelemään, mitä ympäristöfilosoia pohjimmiltaan on. Siksi "kiertely".

Opponointini koskee muutamasta artikkelista ja kahdesta kirjasta tehtyä esitelmää. Tarkkaan ottaen en koe itseäni päteväksi senkään opponointiin, mutta toivon, että esitelmän pitäjä oivaltaa ettei minulla ole asiasta sen syvällisempää tietoa kuin hänelläkään - mutta ehkä (toivottavasti) vähän eri näkökulma.

Kirjat ja artikkelit muuten ovat
- Robin Attfiel : Environmental ethics
- Markku Oksanen ja Marko Rauhala-Hayes: Ympäristöfilosofia
- G. E Moore: Intrisic Value
- William Gray: A critique of Deep Ecology
- Linkola: Unelmat paremmasta maailmasta

Jos sinulle hyviä pointteja tai muuta apua/opastusta noiden käsittelyyn, niin otan mielelläni vastaan.

Luen (näillä näkymin) ympäristöfilosofiaa vain yhden kurssin verran.
En siis koe itseäni ollenkaan päteväksi määrittelemään, mitä ympäristöfilosoia pohjimmiltaan on. Siksi "kiertely".

Opponointini koskee muutamasta artikkelista ja kahdesta kirjasta tehtyä esitelmää. Tarkkaan ottaen en koe itseäni päteväksi senkään opponointiin, mutta toivon, että esitelmän pitäjä oivaltaa ettei minulla ole asiasta sen syvällisempää tietoa kuin hänelläkään - mutta ehkä (toivottavasti) vähän eri näkökulma.

Kirjat ja artikkelit muuten ovat
- Robin Attfiel : Environmental ethics
- Markku Oksanen ja Marko Rauhala-Hayes: Ympäristöfilosofia
- G. E Moore: Intrisic Value
- William Gray: A critique of Deep Ecology
- Linkola: Unelmat paremmasta maailmasta

Jos sinulle hyviä pointteja tai muuta apua/opastusta noiden käsittelyyn, niin otan mielelläni vastaan.

Ei-nej, ei tulisi mieleenkikään alkaa puimaan noita teoksia vuosien tauon jälkeen, etenkään tässä, mutta mielenkiintoistahan se oli. Mukavia opintoja sulle! Ihmettelin vain vastaustasi, joka oli niin liirumlaarum.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25024768:
Luonnonsuojeluun ja ympäristöasioihin liittyvää eettistä pohdiskelua. Luontoarvoja, kauneusarvoja, yhteiskunnan arvoja. Ja miten ne kaikki toimivat yhdessä (tai eivät).

Ahaa, niinkuin että jos saadaan määräyksiä tiukentamalla siirrettyä teollisuus Euroopasta Kiinaan ja Intiaan niin paraneeko vai huononeeko ympäristön tila ja jos, niin kenellä?

9.00 oltiin neuvolassa
nyt poika päikkäreillä
13.30 aloitan ruoan tekemisen
15.00 viimeistään mies tod.näk tarvitsee herättää tähän päivään
15.30 lähden tallille ratsastamaan
n. 17.30 syön jotain pikkupalaa kun tulen kotiin ja imetän pojan kun herää "pikku-unilta"
ehtoo seurustellaan perheen kesken
klo. 20.00 poika nukkumaan
21.30 mies töihin
22-23 itse nukkumattia moikkaamaan.

Ahaa, niinkuin että jos saadaan määräyksiä tiukentamalla siirrettyä teollisuus Euroopasta Kiinaan ja Intiaan niin paraneeko vai huononeeko ympäristön tila ja jos, niin kenellä?

Tuo on ehkä enemmän ympäristöpolitiikkaa. Y-filosofia menee astetta korkeammissa sfääreissä; kenellä on oikeus hyötyä ja mistä ja minkä kustannuksella. Mikä on arvokasta, kenelle ja miksi. Tyyliin: onko luonnolla itseisarvoa vai vain välinearvo ihmisille? Siinäpä pohdittavaa maanantaille...

Hmm, heräsin just vauvan vierestä päikkäreiltä, vauva nukkuu vielä. Otin karjalanpaistin uunista, nyt syön sitä ja kun vauva herää, hengaillaan aika lailla vaan kotona, kun hänellä on kova nuha. Ehkä käydään kävelyllä tai lähellä olevassa kauppakeskuksessa.

Totesin rikkonaisen yön jälkeen että keskimmäinen ei pääse tänään hoitoon hillittömän yskänsä takia. Esikoinen lähti aamusella isälleen ja nyt vietetään sairaspäivää keskimmäisen 3v ja kuopuksen 9kk kanssa. Olen siivonnut koko huushollin,pessyt lattiat ja pyyhkinyt pölyt :) Mies tulee töistä kolmen maissa ja lähdetään viemään lapset isoisovanhemmille siksi aikaa kun menemme pariterapiaan. Uusi imuri pitäisi myös käydä ostamassa,vanha on sanonut itsensä irti viikko sitten ja erilaisten korjausviritysten jälkeen totesin että uusi tarvitaan. Illalla sitten ihan perus oleskelua.

Aamupàivàllà kàvin kaupungilla hoitelemassa asioita, pankissa jne, otin lentoliput jouluksi. Nyt luova tauko plus pari puhelua ja kahden tunnin pààstà haen tytòn koulusta, sitten kipin kapin uimahalliin

Yhteistyössä