A
"aloittaja"
Vieras
Tosiaan lapseni täyttää tänään 6kk eikä vieläkään suostu syömään kiinteitä. Tuntuu kamalalta taistelulta edes maistattaa mitään muuta kuin rintaa. En tietenkään tahdo pakottaa, mutta yritämme kovasti. Kun tyttö huomaa että lusikka lähesyy niin hän heittää selän kaarelle ja sulkee suun pieneksi nupuksi ja heiluttaa häsiään ja rimpuilee. Ei auta vaikka joku muu kuin minä yrittäisi syöttää vaan lopputulos on aina sama. Jos annan sormiruokailla niin se onnistuu jotenkin, esim annan kurkkua tai paprikaa ja tyttö tarttuu siihen ja vie suuhun sen (niinkuin kaiken muunkin tietenkin, ei vaan ruokaa).
Neuvolasta sanottiin että kannattaa ruveta kiinteitä antamaan, mutta ollaan yritetty jo 2kk päivittäin. Pari kertaa ollaan otettu parin päivän aikalisä, mutta muuten ollaan joka päivä treenattu ja voin sanoa että oikeestaan takapakkia tässä mennään. Tahtoisin jo tuon kiinteän ruuan osaksi arkea, sillä olen todella kyllästynyt imettämään ja olen oikeastaan inhonnut imettämistä alusta alkaen, ja nyt suhtaudun siihen jo jotenkin vastenmielisesti.
Olisiko jollakin tähän jotain järkevää sanottavaa? Mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?
Neuvolasta sanottiin että kannattaa ruveta kiinteitä antamaan, mutta ollaan yritetty jo 2kk päivittäin. Pari kertaa ollaan otettu parin päivän aikalisä, mutta muuten ollaan joka päivä treenattu ja voin sanoa että oikeestaan takapakkia tässä mennään. Tahtoisin jo tuon kiinteän ruuan osaksi arkea, sillä olen todella kyllästynyt imettämään ja olen oikeastaan inhonnut imettämistä alusta alkaen, ja nyt suhtaudun siihen jo jotenkin vastenmielisesti.
Olisiko jollakin tähän jotain järkevää sanottavaa? Mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?