Ehkäpä iihen, että tyttöjen pituuskasvu loppuu keskimäärin 16 vuotiaana jonka jälkeen kasvatetaan siis enää massaa.mistä tää ikä 16 tulee? miksi juuri siihen verrata, silloinhan osa on vielä ihan liian laihoja, kuten itsekin olin. taisin painaa sen ikäisenä n. 42-43 kg ja pituutta on 164. nyt on ehkä 10 kiloa enemmän. ja ikää n. 20 vee lisää.
mihin tää aloitus siis niin kuin liittyy
Mä en ole 15 vuotta täytettyäni kasvanut enää edes pituutta. Rintsikatkin on samaa kokoa mitä silloin.......Mun mielestä 16 vuotias ei ole vielä fyysisesti "valmis". Ihmettelen niitä, jotka ovat muka samassa painossa edelleen kuin silloin. Se ei ole normaalia.
Jeps oli tosi kova pala kun paino nousi yli 50kgNo enpä paina Painoin silloin muistaakseni 49 kg, muistan että oli tärkeää pysyä alle 50 kg:ssa. Nyt painan 56 kg ja olen 30 v.
Selittyy melkoisen monella ihan sillä, että on nuorena harrastanut urheilua ja on 16 vuotiaana ollut tiukassa kunnossa ja pelkkää lihasta. 15 vuotta myöhemmin lihas on kadonnut ja leveyttä voi olla paljonkin enemmän, mutta paino silti sama.Mun mielestä 16 vuotias ei ole vielä fyysisesti "valmis". Ihmettelen niitä, jotka ovat muka samassa painossa edelleen kuin silloin. Se ei ole normaalia.
7-luokalla taisi tulla viimeiset sentit pituuteen, ellei jo aijemmalla vuodella. Rinnat on suunnilleen samaa kokoa 9-luokalla. Olin mielestäni yläasteella pyöreä, tosin saatan muistaa väärin.Mun mielestä 16 vuotias ei ole vielä fyysisesti "valmis". Ihmettelen niitä, jotka ovat muka samassa painossa edelleen kuin silloin. Se ei ole normaalia.
?? Mitä ihmettä, kyllä mä ainakin olin ihan fyysisesti valmis silloin. Pituuskasvu loppui 14 vuotiaana ihan kokonaan, rinnat ei kasvaneet enää myöskään sen jälkeen, menkat alkoi 12 vuotiaana. Kyllä mulla oli 16 vuotiaana ihan kunnon lanteet ja siitä hyvästä raskausarvet takapuolessa ja kyljissä. Sen enempää en ole paisunut myöhemminkään, mielestäni olen kuitenkin ihan normaali! Mä olin kuitenkin 16 vuotiaana (kuten myös 14 vuotiaana ) 162cm ja 50kg, kun vertaan 12 vuotismittoihini ,jolloin painoin 38 kiloa ja pituutta oli 155cm. Että kyllä tytöt yleensä aika nopeasti kehittyy ja toiset tosi aikaisin, yleensä menkkojen jälkeen se kehitys loppuu.Mun mielestä 16 vuotias ei ole vielä fyysisesti "valmis". Ihmettelen niitä, jotka ovat muka samassa painossa edelleen kuin silloin. Se ei ole normaalia.