G: onko sitten noloa pyytää rahaa häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulttiBois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästä ollaan niin montaa mieltä, mutta itse en pidä rahalahjan toivomista mitenkään tökerönä. Meidänkin hääkutsussa oli vastaava toivomus. Se voi monesta vieraasta olla vain helpottavaakin ettei tarvitse miettiä mitä veisi hääparille lahjaksi. Monesti sitten tuleekin sellaista "krääsää", jolle ei oikein ole käyttöä tai ei muuten ole mieleistä.

pyytäminen on sellainen sana että pikkuisen sattuu meikäläisen korviin. Lahjojahan saadaan,niin myös rahaa, eikä sitä kuulu pyytää eikä asetella toiveita eikä varsinkaan rajoja.
Minä olen niin hölmö ihminen että jos juhlia pitäisin pitäisin ne ihan ilman että mitään toiveita lahjoista olisi.niinpä ei häitäkään juhlittu koska ei lahjoja haluttu eikä tarvittu.
rahaa jos joku toivoisi voisin piruuttani ostaa sellaisen rahapuun ja laittaa sitten vaikka multaan muutaman rahan itämään lisää tai sitten kassillinen kolikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
pyytäminen on sellainen sana että pikkuisen sattuu meikäläisen korviin. Lahjojahan saadaan,niin myös rahaa, eikä sitä kuulu pyytää eikä asetella toiveita eikä varsinkaan rajoja.
Minä olen niin hölmö ihminen että jos juhlia pitäisin pitäisin ne ihan ilman että mitään toiveita lahjoista olisi.niinpä ei häitäkään juhlittu koska ei lahjoja haluttu eikä tarvittu.
rahaa jos joku toivoisi voisin piruuttani ostaa sellaisen rahapuun ja laittaa sitten vaikka multaan muutaman rahan itämään lisää tai sitten kassillinen kolikoita.

en miekään kehdannu mitään pyytää. nololta tuntuis kaikki häälistat sun muut.... me ei pyydetty yhtään mitään, ei oltas ees haluttu mut maljakoita sun muuta saatiin. ja monet oli keränny isolla porukalla rahaa. häämatkaan ne rahat käytettiin ja maljakotkin tuli tarpeeseen :D

me tehtiin aikoinaan näin (16 v sitten) me oltiin asuttu jo saman katon alla jonkin aikaa, että jos joku kysyi mitä halutaan, vastattiin suoraan, että rahaa, mutta ei myöskään kielletty tavaralahjaa tuomasta, kutsu oli perinteinen minun vanhempieni laatima, joten siinä ei todellakaan lahjasta mainittu sanaakaan :/ saatiin sekä rahaa, että tarpeellista tavaraa, yhtään turhaa kippoa ja kuppia ei tullut :D

Musta on ihan OK, ja ainakin itse kaikkein mieluiten vien häihin ja muihinkin juhliin juuri sellaisia lahjoja, joita hääpari itse toivoo. On niin helppoa ettei tarvi arvuutella, varsinkin jollei ihan läheinen henkilö ole kenen juhlat on. Ihan tyhmäämähän se on, että ostaa muuten jotain mikä jää kaappiin pölyyntymään. Eli musta ihan jees.

hassu juttu tuosta rahalahjasta vaikka ei tähän kuulukaan. Tyttöni kirjoitti ylioppilaaksi ja mummot antoi rahaa ja tyttö tuumi että olisi kivempi ollut saada vaikka pienemmällä summalle joku asia josta jäisi muisto.
Rahahan on vain rahaa yhdessä kasassa (näin kai hän ajatteli) mutta jostakin esineestä voi lämmöllä ajatella että sai sen siltä ja siltä ihmiseltä,

Yhteistyössä