Onko noloa pyytää kaverille lainaamaansa tavaraa takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mun miehen mielestä on ja siksi se nyt olisi ostamassa mielummin uutta tilalle kun ei kehtaa pyytää sitä takaisin.

Mies lainasi yhden tavaran kaverilleen vuosi sitten. Vähän myöhemmin kaveri oli sitten sanonut ettei tarvinutkaan sitä ja palauttaa sen kun muistaa. Ei vaan ole muistanut eikä mies kehtaa muistuttaa kun on kuulemma noloa olla noin ruinaamassa.

Uusi tavara maksaisi jotain 150-200€ välillä eikä tuolla miehen kaverilla ole sille lainaamalleen mitään käyttöä, on jo varmaan unohtanut koko jutun. Meillä ei ole hirveästi ylimääräistä rahaa käytössä nyt ja mun mielestä olisi tyhmää käyttää rahaa tohon.

No ei todellakaan ole noloa pyytää omaansa takaisin. Soittaa ja kysäisee, voisiko kaveri tuoda sen lähipäivinä, koska itse tarvitsette sitä. Ei asioista tarvitse tehdä hankalampia kuin ne ovat.

Sano sille miehelle että ihan reilusti pirauttaa sille kaverilleen vaan, että "hei, tuli mieleen kun teen tässä sitä ja tätä tai aijon tehdä tässä sitä ja tätä johon tarviin sitä ja tätä, niin olikos se sulla vielä?Jos kävisin hakemassa vaikka sillon ja tällön jos passaa niin ei tarvii rueta sitäkään etsimään sitten muualta? Hyvä juttu, näinpä tehään!"

Öö, jos se tavara on annettu lainaan niin ihan selvä juttuhan se on, että se pitää myös palauttaa joskus. Eli ei ole noloa! :D Noloa olisi ostaa uusi tilalle, jos ei saa suutansa auki ja uskalla pyytää omaa takaisin.

Onkohan tää joku miesten oma juttu? Mä tiedän monta miestä, mukaan lukien oman veljeni, jolle toi olis tosi vaikeeta. Saati sitten, että pitäis soittaa jollekin esim sähkärille, joka on luvannut tulla "alkuviikosta" muttei ke iltapäivään mennessä ole näkynyt...

Mä soitan tyyliin tiistaina puolilta päivin perään ja laitan sujuvasti ainakin viestin, että tarvitaan lainattua takasin, jokohan joutais :D

Onkohan tää joku miesten oma juttu? Mä tiedän monta miestä, mukaan lukien oman veljeni, jolle toi olis tosi vaikeeta. Saati sitten, että pitäis soittaa jollekin esim sähkärille, joka on luvannut tulla "alkuviikosta" muttei ke iltapäivään mennessä ole näkynyt...

Mä soitan tyyliin tiistaina puolilta päivin perään ja laitan sujuvasti ainakin viestin, että tarvitaan lainattua takasin, jokohan joutais :D

Vissiin, ton on muutenkin vaikea pyytää apua mihinkään, edes sellaisilta kavereilta joita ollaan ite auteltu.

Tääkin on ihan tyhmä juttu kun toi kaveri käy meillä varmaan viikottain ja mä lupasin että voisin vaikka kahvipöydässä joku kerta sanoa ohimennen että meillä alkaisi olla muuten tarvista sille jutulle. Mies kieltää kun mä kuulemma vaan nolaisin sen samalla. Silti mä kyllä meinaan ensi kerralla kun tavataan ottaa puheeksi.

No ei oo noloa. Kohteliasta olisi tietysti, että lainaaja hoitaisi asian, mutta jotkut ei vaan muista tuollaisia asioita. Tietysti jos haluaa rahansa menettää sen takia, ettei kehtaa kysyä "olikos sulla muuten se vielä lainassa, voinko tulla hakemaan?"...

Yhteistyössä