G: Onko mielestäsi tärkeämpää ylipäätään saada lapsi vai saada lapsi "sen oikean" miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyjä

Vieras
Siis kumpi seuraavista vaihtoehdoista on mielestäsi tärkeämpää:

A ) Saada lapsi "kenen tahansa" (vaikka huononkin miehen/huononkin isän) kanssa, eli mieluummin yksinhuoltajuus tms. kuin ei lasta ollenkaan.

B ) Saada lapsi hyvän miehen kanssa, jonka kanssa suhde vahvoilla kantimilla, elämä uomissaan jne., tai ei lasta ollenkaan.

hmm, saada se lapsi hyvän miehen kanssa, mieluiten kestävässä suhteessa... mun mielestä se että hankitaan lapsi ekan vastaantulijan kanssa kosak halutaan se lapsi niin kovasti, ei ole fiksua

Yks päivä mietin juuri asiaa. Minusta ei loppujen lopuksi ole väliä, kenelle lapsi on, jos miettii syvällisesti. Koska, kuitenkin rakastaa lastaan aina yhtä paljon, oli se "oikealle" miehelle tai ei oikealle. Toisaalta lapsen kannlta on parempi, jos hän saa kasvaa ydinperheessä, mutta lapsenkasvatus onnistunee hyvin myös yksinhuoltajilla..

täydennän vielä. Toki kannattaa pyrkiä miettimään, ja valitsemaan kumppani. Mutta, jos lapsen kuitenkin saa "väärän" miehen kanssa, niin rakastat lastasi yhtä paljon kuin jos olisit saanut sen oikean miehen kanssa sen. Siksi mielestäni sillä ei ole väliä.

Kyllä mä valitsen ennemmin yksinhuoltajuuden kuin lapsettomuuden. Toki parasta olisi jos sen lapsen saisi hyvän miehen kanssa mutta jos ainoa keino saada lapsi on tehdä se yksin, niin mikäs siinä.

Mä kyllä ennemmin teksiin lapsen luovuttajan, kuin huonon miehen kanssa.

A. Yleensä ihmiset, jotka sanovat että b, eivät joko erityisen kovasti halua lasta ollenkaan, tai heillä on jo nyt mahdollisuus saada se hyvään parisuhteeseen. Mikä musta on vähän jeesustelua.

Ehdottomasti B. Lapsella sitoo itsensä ikuisesti siihen mieheen niin olis se nyt aika tyhmää sitoa itsensä huonoon mieheen. Ja mun mielestä pitää ottaa huomioon se lapsikin eli mun mielestä on väärin lasta kohtaan valita hänelle huono isä.

Valitsin aikoinaan miestä painavassa määrin sen perusteella, minkälaiset geenit hän siirtäisi tuleville jälkeläisellemme. Toki ihastus ja rakastuminen oli tärkeintä, mutta en olisi tehnyt lasta miehelle, joka ei olisi ollut tarpeeksi älykäs + tietynlaisessa sosioekonomisessa asemassa.

A

ja jos vaikka parin lapsen jälkeen toteat et mies ei ookkaa niin hyvä mutta haluat lisää lapsia niin kyl mä ennemmin teen sen ei niin hyvän miehen kans lisää ku se et mulla ois lapsia esim. parin miehen kans :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyjä:
Siis kumpi seuraavista vaihtoehdoista on mielestäsi tärkeämpää:

A ) Saada lapsi "kenen tahansa" (vaikka huononkin miehen/huononkin isän) kanssa, eli mieluummin yksinhuoltajuus tms. kuin ei lasta ollenkaan.

B ) Saada lapsi hyvän miehen kanssa, jonka kanssa suhde vahvoilla kantimilla, elämä uomissaan jne., tai ei lasta ollenkaan.

Lapsettomuuslääkäri sanoi mulle että kannattaa harrastaa vaihtoehtoa A. Olin luovuttamassa munasoluja.. :)

B. Ja näin tein.

Selvennettäkööt, että ei mulla oo koskaan ollut vauvakuumetta tai sellasta fiilistä, että välttämättä haluaisin jatkaa sukuani. Tykkään kuitenkin lapsista ja miehen kanssa tuli moinen pohdinnan jälkeen tehtyä. :-)

Alkuperäinen kirjoittaja hmnnn:
Aika paljon B vastauksia. Olisitteko tosiaan valmiita jäämään lapsettomiksi jos ette saisi lapselle ihanne isää?

hmm, mulla ei oel sellasta suunnatonta tarvetta saada alsta.. siis yksin.. kyllä mä haluan saada sen lapsen perheeseen... siis että lapsella on äiti ja isä.. kumpikin sellainen että ei tarvitse hävetä, kantaa vastuunsa ja osallistuu lapsen elämään... kun asia pitäis ajatella myös sen lapsen kantilta... mikä sille lapselle on hyväksi

Miula on takana todella epäonnistunut parisuhde ja olen kiitollinen, ettemme saaneet lasta sitä yrittäessämme. Nyt odotan aivan ihanalle miehelle lasta ja olen onnellinen. Toisaalta jos parisuhdetta ei olisi tullut, olisi varmasti ollut jommoisen miettimisen paikka, koska lapsi on ollut koko aikuisiän se unelma.