G: Onko miehesi myös paras ystäväsi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Jenis";22435559]No, mun paras ystävä on nainen, ja me tehdään keskenämme naisten juttuja. Mies taas on mies, ja me tehdään keskenämme juttuja joita mä en tee muiden kanssa ;)[/QUOTE]

Mitä ne naisten jutut on? Aika typerältä kuulostaa, että miehen kanssa vaan sekstataan, sitäkö se vaan on?
 
"vieras"
Mä oon kertonut mun miehelle kaikki mun noloimmatkin jutut ja se tietää musta kaiken. Se on nähnyt, kuinka pusken lapsia sisältäni, tai kun itken, ja se on pitänyt mun hiuksia, kun mä oksennan. se on pitänyt mua sylissä, kun mua on loukattu ja etsinyt mua yöllä kadulta.
Näin mullakin. Ei mua hävetä, jos mies tulee vessaan kesken tampooninvaihdon, tai kun oon istunnolla. Se tietää musta kaiken enkä vois kuvitellakaan, että niitä kaikkia juttuja kertoisin kenellekään muulle.
 
Aa
En ole ikinä ymmärtänyt tätä logiikkaa. Mieheni on rakastettuni, mutta ei paras ystäväni. Hänen kanssaan puhun kaikesta, mutta harrastan myös seksiä. Ystävänkin kanssa puhun melkein kaikesta, höpöttelen ja harrastan naisten juttuja, mutta en harrasta seksiä. Rakkaussuhde on syvempi ja kätkee sisäänsä tuon kaveruudenkin. Se on monimuotoisempi. Ystävyyssuhde vastaa erilaisiin tarpeisiin. Miksi niitä edes pitäisi yhdistää?
 
[QUOTE="vieras";22435544]Mä haluaisin tehdä jatkokysymyksen heille, joiden mies ei ole paras ystävänne.

Millainen teidän paras ystävänne sitten on? Kerrotteko hänelle enemmän juttuja, teettekö yhdessä enenmmän, vai kuinka tuo "paremmuus" näkyy? Ettekö vaan tunne, että mies seisoo vierellänne aina (kuten parhaan ystävän kuuluukin.)[/QUOTE]

uskon ja toivon, että seisoo vierelläni tai ainakin taustallani aina. (varmahan en voi asiasta olla) Mutta paras ystäväni mieheni ei ole. Ystävän kanssa suhteessa on toisenlainen ulottuvuus, joka syntyy ehkä sielujen samankaltaisuudesta. Ei niinkään siitä, kuinka paljon ja millaiisa juttuja ystävän kanssa tekee, vaan siitä, miten ymmärmme toisiamme ja mitä voimme jakaa toisilemme. Kerron ystävälle asioita, joita en kerro miehelle. En haluaisi jakaa hänelle kaikkia sisimpiä ajatuksiani, enkä myöskään ehkä kuulla mieheni kaikkia ajatuksia.
 
Leukistinen aksolotli
Mun mielestä jotenkin nainen ei voisi koskaan olla niin hyvä ystävä naiselle, kuin mies voi. Se vaan on eri juttu. Mutta toisaalta sitten voi olla vaan yksi paras ystävä, se oma mies. Tai mä aattelen silleen.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";22435594]Mitä ne naisten jutut on? Aika typerältä kuulostaa, että miehen kanssa vaan sekstataan, sitäkö se vaan on?[/QUOTE]

Missä kohdassa mä sekstaamisesta puhuin? Asioita, joita olen tehnyt miehen vaan en parhaan kaverin kanssa: lapset; asuntolaina; maailmanympärimatka. Ja mä en todellakaan lähde miehen kans esim. elokuviin tai vaateostoksille, kun sillä menee molemmissa hermot.
 
"vieras"
En ole ikinä ymmärtänyt tätä logiikkaa. Mieheni on rakastettuni, mutta ei paras ystäväni. Hänen kanssaan puhun kaikesta, mutta harrastan myös seksiä. Ystävänkin kanssa puhun melkein kaikesta, höpöttelen ja harrastan naisten juttuja, mutta en harrasta seksiä. Rakkaussuhde on syvempi ja kätkee sisäänsä tuon kaveruudenkin. Se on monimuotoisempi. Ystävyyssuhde vastaa erilaisiin tarpeisiin. Miksi niitä edes pitäisi yhdistää?
Koska sitähän rakkaus on, syvää ja ikuista ystävyyttä. Tuntuu hullulta, että jollekin voi mennä etusijalle esim. joku naispuoleinen ystävä. Mies on kaikkea muuta enemmänkin, mutta MYÖS se paras ystävä.
 
"vieras"
uskon ja toivon, että seisoo vierelläni tai ainakin taustallani aina. (varmahan en voi asiasta olla) Mutta paras ystäväni mieheni ei ole. Ystävän kanssa suhteessa on toisenlainen ulottuvuus, joka syntyy ehkä sielujen samankaltaisuudesta. Ei niinkään siitä, kuinka paljon ja millaiisa juttuja ystävän kanssa tekee, vaan siitä, miten ymmärmme toisiamme ja mitä voimme jakaa toisilemme. Kerron ystävälle asioita, joita en kerro miehelle. En haluaisi jakaa hänelle kaikkia sisimpiä ajatuksiani, enkä myöskään ehkä kuulla mieheni kaikkia ajatuksia.
Ok. Teidän suhde ei kuulosta yhtään sille, miltä omani. Mulla oma mies on se, kelle kerron kaiken, ne sellaisetkin jutut mitä en muilla ystäville kertoisi. Mä koen mieheni kanssa just tuota sielujen samanlaisuutta.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="Jenis";22435655]Missä kohdassa mä sekstaamisesta puhuin? Asioita, joita olen tehnyt miehen vaan en parhaan kaverin kanssa: lapset; asuntolaina; maailmanympärimatka. Ja mä en todellakaan lähde miehen kans esim. elokuviin tai vaateostoksille, kun sillä menee molemmissa hermot.[/QUOTE]

Me käydään aina yhdessä leffassa ja vaateostoksilla. Tänään käytiin kangasostoksilla ja se antoi mielipiteitään siitä, mikä kangas sopii minkäkin kanssa.:xmas:
 
Aa
[QUOTE="vieras";22435661]Koska sitähän rakkaus on, syvää ja ikuista ystävyyttä. Tuntuu hullulta, että jollekin voi mennä etusijalle esim. joku naispuoleinen ystävä. Mies on kaikkea muuta enemmänkin, mutta MYÖS se paras ystävä.[/QUOTE]

Ei tietenkään ystävä mene miehen edelle, ei pääse edes samalle kierrokselle. Rakkaus on niin paljon enemmän kuin pelkkä ystävyys.
 
Leukistinen aksolotli
Jos me joskus erottais, mitä en kyllä usko, niin me oltais kumminkin aina ystäviä ja ois vaikeeta kuvitella, että joku toinen voisi olla enempää mun ystävä tai mulle läheisempi.
 
"vieras"
"vieras"
[QUOTE="Jenis";22435809]Eikö sulla oo yksinäistä? Siis että yksi ihminen ns. riittää kaikkeen, eikä muita tarvita?[/QUOTE]

Miten niin yks ihminen? Ei se sulje pois muita ystäviä, vaikka mies olisikin se paras.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="Jenis";22435809]Eikö sulla oo yksinäistä? Siis että yksi ihminen ns. riittää kaikkeen, eikä muita tarvita?[/QUOTE]

On mulla muitakin ihmisiä. Mutta miehen kanssa kaikki on mutkattominta ja helpointa ja rennointa. Olen mä huomennakin menossa ilman miestä, kun hän ei halua osallistua geisha-iltaan, eikä häntä tottapuhuen ole kutsuttukaan.:xmas:
 
"vieras"
ON, mies on minun paras kaverini.
Koen hänen kanssaan sen sielujen samankaltaisuuden. Hänelle haluan ensin kertoa kaiken, hän on ainut joka näkee ja jolle kerron kaiken minua koskevan. Hänelle olen täysin avoin.
Hän on se jonka kanssa haluan istua iltaa ja jutella, hän on se jonka kanssa haluan hassutella ja vitsailla, hän on se jonka kanssa haluan mennä elokuviin ja jopa vaateostoksille.

Vaikka minulla on myös ystäviä joiden kanssa kiva mennä tanssimaan ja ostoksille ja puhua syvällisiä,mutta kukaan ei pääse niin lähelle kuin mies ja kukaan ei ole niin samalla aaltopituudella kanssani kuin mies.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";22435814]Miten niin yks ihminen? Ei se sulje pois muita ystäviä, vaikka mies olisikin se paras.[/QUOTE]

No sulkeehan. Jos on 1) mies ja 2) paras ystävä erikseen, se on 2 erittäin tärkeää ihmistä. Jos 1) ja 2) on sama ihminen, on vain 1 tärkeä henkilö. Muut ystävät on sitte asia erikseen, ja heistä ei tässä puhuttukaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22435814]Miten niin yks ihminen? Ei se sulje pois muita ystäviä, vaikka mies olisikin se paras.[/QUOTE]

ei suljekkaan. Miellä miehen kanssa on todella paljon ystäviä perheitä/pariskuntia ja sitte vielä erikseen kavereita. Meillä hirveän paljon läheisiä,mutta silti mies on se paras kaveri
 
En ole ikinä ymmärtänyt tätä logiikkaa. Mieheni on rakastettuni, mutta ei paras ystäväni. Hänen kanssaan puhun kaikesta, mutta harrastan myös seksiä. Ystävänkin kanssa puhun melkein kaikesta, höpöttelen ja harrastan naisten juttuja, mutta en harrasta seksiä. Rakkaussuhde on syvempi ja kätkee sisäänsä tuon kaveruudenkin. Se on monimuotoisempi. Ystävyyssuhde vastaa erilaisiin tarpeisiin. Miksi niitä edes pitäisi yhdistää?
Olen ihan samaa mieltä.
 

Yhteistyössä