G:Miten olet 'muokannut itseäsi' miesten takia elämäsi aikana?

• Viestiketjun aloittaja fake
  • Ensimmäinen viesti
öhh..
No en todellakaan mitenkään.

Sitäpaitsi en mäkään haluais et kukaan alkais MUN takia "muokkaamaan" itseään. Jos mä tykkään jostakusta, niin tykkään siitä just semmoisena kuin se on - ihan sama onko sillä sitten hassun väriset hiukset tai joku omituinen paita.

Teininä tuli jonkin verran muutettua tyyliä ihastuksen mukaan. Tosin ei koskaan sellaiseksi mistä en olisi itsekin tykännyt.

Aikuisiältä ei tule mieleen muuta kuin se että mä tuskin koskaan enää värjään hiuksia punaisiksi koska mun mies ei kuulemma tykkää.

Minäpäs en usko, että ette ole muokanneet itseänne ikinä miesten takia. Luulette vaan niin. "Omien halujen mukaan", pyh. Että jos mies on teille joskus sanonut, että näytätte kivalta hameessa/tietyssä paidassa/farkuissa, niin ettekö ikinä ole ihan sen takia valinneet sitä vaatetta treffeille? Tai muuten miettineet, miten voisitte olla viehättäviä?
Eihän tuo ole itsensä muokkaamista, jos valitsee treffeille omista vaatteistaan jonkun tietyn hameen/paidan/farkut. Oletettavasti ne ovat ihan oman tyylin mukaisia, jos kerran mies on aiemminkin nähnyt ne käytössä, ja siksi voisi olla ihan oletettavaa, että saattaisi valita saman vaatteen muutenkin. Itsensä muokkaamista olisi ostaa miehen miellyttämiseksi sellaisia vaatteita, jotka eivät ole omaa tyyliä tai joita ei muuten ostaisi.

On ihan normaalia esim. treffeille mennessä haluta olla viehättävä, mutta senkin voi tehdä kahdella tavalla: muokkaamalla itseään toisenlaiseksi tai sitten oman tyylin ja oman persoonan kautta. Vai onko sinusta muka "oman itsensä muokkaamista ystävien miellyttämiseksi", jos laittaa juhlavaatteet, meikkaa, yms. ystävän synttäreille lähtiessä?

Kokemusta
Mä en oikeastaan edes ymmärrä tätä "muokkaamisasiaa" ja siitä vouhottamista - olen kai vähän yksinkertainen. Minusta on ihan normaalia ja hyvä juttu laittaa itsensä nätiksi ja pitää vaatteita, jotka miellyttävät suhteen toisen osapuolen silmää. Oma mies arvostaa sitä, että vaikka olen kädet mullassa viihtyvää tyyppiä ja nostan salilla paljon rautaa, niin pukeudun juhliin naisellisesti hameeseen ja korkokenkiin ja meikkaan. Pitäisikö minun jättää tekemättä nuo asiat vain siksi, että mies tykkää (etten sitten muokaa itseäni miellyttääkseni miestä ;)

Samoin pukeudun alusvaatteisiin, joista tiedän mieheni pitävän, ajan posliiniksi koska hän pitää siitä, kyykkään salilla jotta saan sellaisen takapuolen, josta hän pitää. Mutta tekisin varmaan noita asioita muutenkin.

Arvostan sitä että hän ostaa alusvaatteita ja muitakin vaatteita, joista tietää minun pitävän. Pitää itsensä kunnossa, koska pidän lihaksikkaista ja urheilullisista miehistä. Mutta voisi tehdä niin muutenkin. Ehkä vaatemaku on jonkin verran muokkautunut yhdessäolomme aikana parempaan suuntaan, mutta eipä tuo näy miestä haittaavan ollenkaan.

Parisuhteessa oleminen on minusta toisen miellyttämistä puolin ja toisin. Tietenkin jos pitää tehdä jotain vastentahtoisesti, se on sitten eri juttu se.

Boobabe
Mä en oikeastaan edes ymmärrä tätä "muokkaamisasiaa" ja siitä vouhottamista - olen kai vähän yksinkertainen. Minusta on ihan normaalia ja hyvä juttu laittaa itsensä nätiksi ja pitää vaatteita, jotka miellyttävät suhteen toisen osapuolen silmää. Oma mies arvostaa sitä, että vaikka olen kädet mullassa viihtyvää tyyppiä ja nostan salilla paljon rautaa, niin pukeudun juhliin naisellisesti hameeseen ja korkokenkiin ja meikkaan. Pitäisikö minun jättää tekemättä nuo asiat vain siksi, että mies tykkää (etten sitten muokaa itseäni miellyttääkseni miestä ;)

Samoin pukeudun alusvaatteisiin, joista tiedän mieheni pitävän, ajan posliiniksi koska hän pitää siitä, kyykkään salilla jotta saan sellaisen takapuolen, josta hän pitää. Mutta tekisin varmaan noita asioita muutenkin.

Arvostan sitä että hän ostaa alusvaatteita ja muitakin vaatteita, joista tietää minun pitävän. Pitää itsensä kunnossa, koska pidän lihaksikkaista ja urheilullisista miehistä. Mutta voisi tehdä niin muutenkin. Ehkä vaatemaku on jonkin verran muokkautunut yhdessäolomme aikana parempaan suuntaan, mutta eipä tuo näy miestä haittaavan ollenkaan.

Parisuhteessa oleminen on minusta toisen miellyttämistä puolin ja toisin. Tietenkin jos pitää tehdä jotain vastentahtoisesti, se on sitten eri juttu se.
Voi miellyttää toista omasta tahdosta. Ei sen takia että toinen vaatii sitä.

....
Empä oikein mitenkään. Joskus miehen mieliksi meikannut. Korkkareista ja kauniista vaatteista tykkään ihan itsekin, joten en käytä niitä miehen mieliksi.
Hiusten leikkaamista lyhyeksi olen joskus harkinnut, mutta koska jokainen seurustelukumppani on ollut sitä jyrkästi vastaan, niin on hiukset pysyneet pitkinä. Ja uskon että se on ihan hyvä vaan :D Ei tartte niitäkään sen kummemmin hoitaa ja muotoilla.

Ex koitti painostaa laihduttamaan (bmi 20, olisi pitänyt olla joku 17-18 :rolleyes: ), mutta yllättäen niitä kiloja kyllä tuli sen ahdistuksen ja masennuksen myötä vain lisää. Ja ne karisi sitten kun ukosta pääsin lopulta eroon :)

Kokemusta
Voi miellyttää toista omasta tahdosta. Ei sen takia että toinen vaatii sitä.
Minulle on näistä ketjuista tullut se kuva, että täällä on oikein käynnissä kisa siitä, kuka jättää tekemättä eniten asioita jotka miellyttäisivät puolisoa. Ihan kuin se olisi jotenkin hienoa, että "kelpaan tällaisenakin" ja siksi en laita kauniita vaatteita, meikkaa, ajele karvoja tai mitä nyt sattuukin. Kun se on minun oikeuteni olla juuri sellainen kuin haluan, muista viis.

Tottakai suurimmalle osalle ihmisistä se puoliso kelpaa juuri sellaisena kuin on, tuskin eroa kukaan sen vuoksi ottaa ettei vaimo yhtäkkiä enää meikkaakaan, mutta eipä siitä mitään haittakaan parisuhteelle olisi, että sitä miellyttämisen halua olisi enemmän puolin ja toisin.

Kuten totesin, vastoin tahtoaan/pakosta asia on ihan eri.

Boobabe
Minulle on näistä ketjuista tullut se kuva, että täällä on oikein käynnissä kisa siitä, kuka jättää tekemättä eniten asioita jotka miellyttäisivät puolisoa. Ihan kuin se olisi jotenkin hienoa, että "kelpaan tällaisenakin" ja siksi en laita kauniita vaatteita, meikkaa, ajele karvoja tai mitä nyt sattuukin. Kun se on minun oikeuteni olla juuri sellainen kuin haluan, muista viis.

Tottakai suurimmalle osalle ihmisistä se puoliso kelpaa juuri sellaisena kuin on, tuskin eroa kukaan sen vuoksi ottaa ettei vaimo yhtäkkiä enää meikkaakaan, mutta eipä siitä mitään haittakaan parisuhteelle olisi, että sitä miellyttämisen halua olisi enemmän puolin ja toisin.

Karvojen ajeleminen yms. tulee ihan siitä että se on osa elämää. Teen noita asioita vaikka mulla ei ole miestä.

vierass
Minäpäs en usko, että ette ole muokanneet itseänne ikinä miesten takia. Luulette vaan niin. "Omien halujen mukaan", pyh. Että jos mies on teille joskus sanonut, että näytätte kivalta hameessa/tietyssä paidassa/farkuissa, niin ettekö ikinä ole ihan sen takia valinneet sitä vaatetta treffeille? Tai muuten miettineet, miten voisitte olla viehättäviä?
Ei ole käynyt noin joten vastaus kysymykseen en mitenkään.

Ja jos haluan näyttää viehättävältä, teen sen itseni takia, en muiden.

Kokemusta
Karvojen ajeleminen yms. tulee ihan siitä että se on osa elämää. Teen noita asioita vaikka mulla ei ole miestä.
Niin minustakin. Mutta tuossa sheivausketjussa oli sellainen henki että en TODELLAKAAN ajele karvoja miellyttääkseni miestä tai ylipäänsä. Sehän on pervoa ja vaikka mitä. Koska kukaan nainen ei sitä itseään miellyttääkseen ainakaan tee (paitsi mina siis ;)

Kyllä mä varmaan kaikille miehille olen yrittänyt esittää mukavempaa, kuin mä olen. Totuus on paljastunut kuitenkin aika äkkiä :)
Noin muuten mä en ole kyllä muokannut itseäni sitten mitenkään, en yhdenkään naisen, miehen tai työpaikan takia.

"Puuhippa"
Ei mulle ole koskaan edes ehdotettu mitään mikä pitäisi olla toisin kuin se on.
En kyllä koskaan laittaisi päälle vaatetta josta en pitäisi tai muuttaisi muutenkaan ulkonäköä sellaiseksi joka ei itseään mielytäisi.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
vieraskin.
Viimeksi kampaajalla en leikkauttanut tukkaani lyhyemmäksi vaikka tarkoitus oli. Miehen toive oli, että antaisin kasvaa puolipitkäksi, kun edellisen kerran leikkaisin niin lyhyeksi ettei tukkaa saanut kiinni. Mulla on aina muuten ollut puolipitkä/pitkä tukka, joten aika vieraan näköinen olen lyhyessä tukassa.

Luuletko sitten, ettei kukaan olisi ihana vain tälläisenään? Meinaatko että olet ainoa jona pukeutuu nätisti ja pitää huolta itsestään?

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Kokemusta
Luuletko sitten, ettei kukaan olisi ihana vain tälläisenään? Meinaatko että olet ainoa jona pukeutuu nätisti ja pitää huolta itsestään?
Mistä sait tuollaisen kuvan? Vai oletko osallistunut sihen "en ajele säärikarvojani enkä edes kainaloita, koska mieheni tykkää minusta juuri sellaisena kuin olen" -kisaan tai muihin vastaaviin "en meikkaa enkä pukeudu miestäni miellyttäviin vaatteisiin" -kisaan, kun ajattelit että kyse on juuri sinusta?

Mistä sait tuollaisen kuvan? Vai oletko osallistunut sihen "en ajele säärikarvojani enkä edes kainaloita, koska mieheni tykkää minusta juuri sellaisena kuin olen" -kisaan tai muihin vastaaviin "en meikkaa enkä pukeudu miestäni miellyttäviin vaatteisiin" -kisaan, kun ajattelit että kyse on juuri sinusta?
Täh? :D

Eihän tässä ketjussa ole mylvitty mitään "en sheivaa enkä pukeudu nätisti"-tyyppistä, eikä se, ettei ole _muokannut_ itseään mitenkään tarkoita sitä, ettei pitäisi itsestään huolta ja jos niin tekisi, tekisi sen puolison vuoksi.

En nyt ihan tajua, miten sun kommentit liittyi tähän ketjuun.
Ketjussa oli kyse muokkaamisesta ja asioiden tekemisestä VAIN kumppanin vuoksi, sinä kirjoitit normaalista itsestään huolehtimisesta, mitä tehdään ihan ilman kumppaniakin.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
juuuu
Yläasteella laihdutin 10 kiloa, koska pelkäsin ettei ihastus tykkää jos oon "läski" :D Nojoo eipä viistoistakesästä mieheksi voi kutsua eikä hän koskaan kyllä edes sanonut että olisin lihava tms. Nyt aikuisiällä ei oo kummemmin tullut tehtyä mitään ainakaan siksi, että mies käskisi. Eikä kyllä käskekkään. Toki ulkonäöstä yritän pitää huolta ym. mutta en niinkään siksi, että olisin jotenkin kelvollinen ihminen jollekin.

Kokemusta
Täh? :D

Eihän tässä ketjussa ole mylvitty mitään "en sheivaa enkä pukeudu nätisti"-tyyppistä, eikä se, ettei ole _muokannut_ itseään mitenkään tarkoita sitä, ettei pitäisi itsestään huolta ja jos niin tekisi, tekisi sen puolison vuoksi.

En nyt ihan tajua, miten sun kommentit liittyi tähän ketjuun.
Ketjussa oli kyse muokkaamisesta ja asioiden tekemisestä VAIN kumppanin vuoksi, sinä kirjoitit normaalista itsestään huolehtimisesta, mitä tehdään ihan ilman kumppaniakin.
Yritin tuoda esille sitä, että mitä muut pitävät normaalina itsestään huolehtimisena, ei sitä kaikkien mielestä ole. Kutense karvojen ajelu, meikkaaminen ja kauniiden vaatteiden pukeminen. Nuo kommentit ovat eräästä toisesta ketjusta, jossa on oltu sitä mieltä, että ei miestä tarvitse miellyttää eli ei sheivata, pukeuduta miestä miellyttäviin vaatteisiin jne.
Mutta mitä en vaan voi käsittää on se asenne, että oman miehen miellyttäminen olisi jotenkin tuomittava asia. Minusta se ei ole.

Yhteistyössä