G: Mitä olet tänään syönyt?

• Viestiketjun aloittaja OOPPPSSS
  • Ensimmäinen viesti
höhöh
syottekö te joka päivä noin epäterveellisesti? siis kahvia litkitään tolkuttomasti ja ekat ruokapalat syödään vasta iltapäivällä?

mahtaa olla kroppa järkyttävässä kunnossa, iho,hiukset,kynnet yms. tarvitsee tietyn määrän rasvoja,kuituja,nestettä,hiilihydraattia, vitamiineja ym.

kannattaa katsoa subilta maanantaisin sitä dietit vaihtoon ohjelmaa, näette mitä liian ähänine syöminen tekee ihmiselle.

No en mä tiiä onko mun hiukset tai kynnet kovinkaan huonossa kunnossa tai ihokaan, en kärsi ihon kuivuudesta tai heikoista kynsistä joten ei mun syömiset niissä kyllä näy. Toki olisin varmaan hehkeemmän näköinen jos söisin enemmän mutta jos en kärsi niin miksi pakolla söisin?!

Aamiainen jäi tänään kiireen vuoksi välistä.
Lounaaksi Subwaystä Club -salaatti (ei kastiketta eikä leipää), välipalaksi banaani.
Äsken söin ruispaloja 4 kpl ( :ashamed: ), joilla päällä kalkkunafilettä ja juustoa, pätkä kurkkua, tomaatti ja paprika.
Aamulla join kaksi mukillista kahvia, päivän aikana kolme tai neljä mukillista vihreää teetä. Vettä on mennyt muutama litra ja nyt illalla juon lasillisen tai kaksi (max. 20cl) punkkua.

Suzyanne
Aamupala oli tänään kaikkea muuta kuin fiksu... kupillinen lattea ja pala Viipurin rinkeliä. :whistle:
Klo 13.30 söin perunamuusia ja lihapullia kastikkeen kanssa, lisäksi kurkkua ja tomaattia. Äsken söin riisifrutin ja palan ruisleipää juuston ja kurkun kanssa, lisäksi kupillinen teetä. Kyllä minä yleensä syön terveellisemmin kuin tänään...:saint:

höhöh
No en mä tiiä onko mun hiukset tai kynnet kovinkaan huonossa kunnossa tai ihokaan, en kärsi ihon kuivuudesta tai heikoista kynsistä joten ei mun syömiset niissä kyllä näy. Toki olisin varmaan hehkeemmän näköinen jos söisin enemmän mutta jos en kärsi niin miksi pakolla söisin?!
mutta sisäisesti sun epäterveellinen ruokavalio ihan varmasti vaikuttaa pidemmän päälle.
ootko kuinka laiha?

rupee nyt hyvä ihminen syömään, jos ei nyt lämmintä ateriaa heti niin luonnonjugua marjoilla,leseillä yms. aamupalaksi, lounaaksi vaikka kasvissosekeittoa, välipalaksi hedelmä, päivälliseksi salaattia ja kalaa/kanaa/lihaa vaihdellen, iltapalaksi vaikka jokin marjakiisseli tai puuro.

raskaana oleva
Aamulla jogurttia ja mandariinin sekä kahvia
Kalkkunapihviä, perunamuusia, keitettyä kukkakaalta, salaattia, maitoa, kahvia
Näkkäri jossa rasvaa ja juustoa
Mandariini
Suomi-suklaakonvehteja
Kokista

raskaana oleva
Tosta vähän syömisestä tuli mieleen, että ennen raskautta itsekin söin yleensä iltapäivällä vasta eka kerran, ainakin vapaapäivinä. Töissä nyt jo nälkä tuli puolenpäivän aikaan kun viiden maissa pitänyt herätä. Mutta vapaalla yleensä joskus kuuden aikaan söin eka kerran.
Aamiaista en ole koskaan syönyt, yleensä pelkkä musta kahvi. Nyt on ollut kauheaa kun on pitänyt aamulla syödä ettei tule paha olo. Vaivoin saan jogurttia edes syödyksi ja joskus olen aamulla kironnut jääkaapilla kun pitää heti aamusta tunkea ruokaa suuhun.

Alipainoinen en ole koskaan ollut, vähän ylipainoinen pikemminkin. Hiukset ja iho hyvässä kunnossa jne.

"tiipii"
Ja ne kolme piparia söin oikeastaan hetken mielijohteesta kun annoin lapselle yhden jälkiruoaksi ja tuoksuivat niin hyviltä että päätin syödä muutaman.
Etkö syö yhdessä lapsen kanssa? Miksi et syö? Sehän olisi tärkeää tapakasvatusta.

Ennen lapsia tuli syötyä miten sattuu ja mitä sattuu. Mutta lasten kanssa syön samaan aikaan, koska mistäpä muualta he ruokatavat oppisi kuin vanhemmiltaan.

"Juicy"
13:00 söin salaattia ja vähän patonkia sekä muutaman mandariinin.

17:30 kaksi tortillaa sekä kaksi mandariinia.

20:00 yhden tortillan lisää sekä yllättäen muutaman mandariinin :D

Irtokarkeista haaveilen, mutta en jaksa lähteä tonne myrskyyn hakemaan..

"Janika"
10.00 puuro, marjat, hedelmä, vettä.

13.00 2 perunaa, salaattia, lihakastiketta, maitoa.

16.00 maitorahka jogurtilla, hedelmä.

19.00 lihakeittoa, näkkäri, maitoa, raejuusto.

22.00 syön maitorahkaa jogurtilla, ruisleipää.

Ikäväkseni mun täytyy myöntää että mulla on yleensä kahvikuppi nenän edessä kun lapsi syö, ja tiedän että osoitan huonoa esimerkkiä hälle mutta en oo vielä stressannut siitä, lapsi on alle 2v ja on tosi hyvä syömään. Ja iltaruoan hän syö isänsä kanssa yhtäaikaa.
Enkä mä laiha ole, mun kroppa elää säästöliekillä, eilen painoin 60kg ja oon 169cm pitkä. Ja kyllä mä joskus syön, inhoan vain lämpimiä ruokia aika paljon ja mitä kauemmin niitä on syömättä sen ällöttävimpiä ne on. Mut kaalipataa söin ihan huolella viime viikolla kun tein sitä, no sitä voikin syödä kylmänä ja se on silti hyvää =).

Aamulla tuorepuuroa, lasi mehua ja kuppi kahvia
Töissä kanakastiketta, riisiä, falafel-pullia ja salaattia, leipää, piimää ja vettä; kahvia ja kurpitsapiirakkaa
Kotona Banaani, pinaattilettuja, salaattia, leipää, suklaa-kaurakeksi
Iltapalaksi ruisleipää ja viiliä, mehua

"vieras"
Tänään olen suoraan sanoen syönyt tod. huonosti.
- 2 näkkäriä, floraa, ylikypsää kinkkua
- vanilija-omena-kaneli rahkapulla
- iso muki kuumaa kaakaota
- pari palaa 70% tummaa suklaata
- coca cola light
- lautasellinen keittoa

ahmija
07.00 4 pullaa, kuppi kahvia
09.30 1 kinkku-juustosämpylä, kuppi kahvia
12.45 iso kulhollinen (5dl) kasvissosekeittoa, pussillinen 100% kauraleipäsiä margariinilla, eli 12 puolikasta pientä leipää, raparperijogurtti, reilu 5dl maitoa
19.00 kaksi karjalanpiirakkaa salaatilla, Oltermannilla ja kinkulla, täytekakunpalanen
21.00 sama kuin yllä, plus 6 puolikasta 100% kauraleipäsiä margariinilla, reilu 5dl maitoa, banaani

Leipää menee.. ja paljon. Imetän, aina on nälkä, ja koska syön niin paljon hiilihydraatteja, paino nousee koko ajan tasaiseen tahtiin (9kg 2kk:ssa). Leipä on vaan niin hyvää, nopeaa ja helppoa. Tosin ruoan jälkeen meinaankin nukahtaa pystyyn, usein menen vauvan kanssa nokosille. Ruokahaluni on pohjaton, ja makeanhimokin on tullut, mitä ennen raskautta tai vauvaa ei ollut. Tiedostan kaikki ongelmani, mutta ruoanhimo on järjetön enkä osaa lopettaa syömistä ennenkuin on tosi, tosi huono olo. Ja lisäksi olen jo valmiiksi ylipainoinen.. Hyvää esimerkkiä lapselle juu..

"äiti"
aamupalaksi teetä ja sämpylä kinkulla ja juustolla
välipalaksi pieni pitsan pala ja siivu omenaa 2 kkp kahvia maidolla
lounaaksi kanakiusausta punajuurella jämäannos
päivällinen perunoita 2 ja 2 kyljystä ja sämpylä
iltapalaksi lasagnea(kaupan) ja porkkanaraastetta ja teetä
yöpalaksi vettä

Yhteistyössä