G: Mitä hassua olet luullut? Minulle selvisi vasta 22-vuotiaana että päiväkodissa olo maksaa :D

  • Viestiketjun aloittaja t.25v
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";21997511]Höpsis. Ammattilaiset suosivat hyvin myös pitkälti gimpiä ja esimerkiksi 2d ja 3d suunnitteluun cadia..[/QUOTE]

Höpsis pöpsis itsellesi. Kukin tyylillään. Minä en tykkää Gimpistä, joku 1 ammattilainen tykkää.
 
"Jassu"
[QUOTE="Meimi";21997291]Tätä ei muuten tiedä kovin moni muu. On niiiiin ärsyttävää kun ei osata yksin kertaisia liikennesääntöjä. Mulla on koira opetettu käveleen oikeaa reunaa ja sitten pitää siirtyä väliin vasemmalle kun vastaantulevat ei väistä, kuvittelevat olevansa oikeassa... Onneksi koirakin oppii, se sujuvasti kulkee hetken vasemmalla ja vaihtaa sitten oikealle :)[/QUOTE]

tästä olen taistellut PALJON. Eli lukekaapas, jos kyseessä on se sininen liikennemerkki, jossa on pyöräilijä ja kävelijä "päällekkäin", ON kyseessä yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä, jolloin jalankulkija voi kulkea tien oikeaa tai vasenta reunaa. Eli molemmat reunat on ihan yhtä oikeita.

tähän on tullut eduskunnassa 90 luvun alussa ihan lakimuutos, lähinnä pieniä lapsia ajatellen, siis koululaisia tod näk. jotka eivät meinanneet muistaa, kumpi reuna on oikea ja kumpi vasen. Mulla koirat kulkee vasemmalla puolella, kuten minäkin =)
http://www.liikenneturva.fi/vanhat/862/Jalkankulkija suomi.pdf
 
Lunatic
QUOTE=Helli-Karamelli;21997600]RANTASIPI

Nyt ihan muutama viikko sitten tajusin, että siinä rantasipin logossa on lintu... mie oon nähny siina AINA pupun :LOL:

siis tarkotan sitä hotellia..[/QUOTE]

Juu ja minä taas tajusin joskus viime vuonna että osuuspankin logossa on O ja P.
Oon aina luullut että se on joku venäläinen kirjain... :xmas:

Olenkin ihmetellyt miksi suomalaisella pankilla on logossaan ruma venäläinen kirjain.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tiijättehä ku vatkaa kermavaahtoa, ja jos terät osuu kulhon reunoihin, kuuluu pärinää.
No miä piänenä ja viel isompanakii olin iha sitä mieltä et kun se kerma vaahtoutuu niin siitä kuuluu se pärinä, ja sit kun kerma pärisee, se on valmista :ashamed:
Joskus teininä sit hokasin sen mistä se pärinä kuuluu, kermahan ei itessään pärise :whistle: (eihän? )
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Ä92
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;21996209:
- mä oon aina luullu (kunnes sain omia lapsia) että maito loppuu kaikilla viimeistään kun lapsi 3kk - no sanomista lähipiiristä tuli kun 1,5v vierähti :p
- Synnytyksen jälkeen ei voi istua ollenkaan tai kävellä :confused:
- Kynnet kasvaa sisäänpäin jollei niitä leikkaa usein
- Hoitomaksut on useita satasia (eilen veljeni sanoi että 19e/kk :confused:)
Veljelläs on vaan huonot tulot. Kyllä ne hoitomaksut monille onkn satasia.
 
tampax
Tajusin vasta joskus 20-vuotiaana, että tampooneissa super on tarkoitettu suureen vuotoon eikä suinkaan isopimppaisille naisille :ashamed: Olin joka kesä kassalla töissä ja säälin naisia, jotka ostivat superia. Itse ostin regular-kokoa, koska mielestäni minulla oli normaalikokoinen...
 
"doris"
[QUOTE="Vieras";21997658]Veljelläs on vaan huonot tulot. Kyllä ne hoitomaksut monille onkn satasia.[/QUOTE]

Missä kunnassa edes peritään alle 20 euron suuruinen maksu..?
Olisiko kuitenkin yhdenksänkymppiä tai satayhdeksänkymppiä tuo veljen maksama hoitomaksu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja köpövauva;21997698:
Siis eikö Jarno Trulli olekaan Suomen kansalainen ja asu täällä? Minä luulin että hän oli suomalainen kunnes luin viestisi ja kävin tulla Wikipedia-linkissä :kieh: :LOL:
Mukavaa huomata, että on muitakin, jolla on tällainen aukko sivistyksessä. Onneksi pystyin auttamaan muita samassa suossa rämpiviä tällä tärkeällä tiedolla. :D
 
jiki
Eli sulla voi olla koneessa vaan yks käyttis, eli vaikka se Windows tai Ubuntu, jonka avulla sitten käytät muita ohjelmia, kuten vaikka FireFoxia, joka taas on selain ohjelma, ohjelmia voi koneella olla vaikka kuinka paljon, Osasinko nyt selventää yhtään?
kyllä koneessa voi olla useampi käyttis, yleensä on vain yksi. ja vain yhtä käytetään kerrallaan.
 
[QUOTE="vieras";21997796]:D Etköhän sä ole jo "ammattilaisuutesi" todistanut tässä ketjussa.. Linuxilla on ohjelma jolla voi käsitellä myös raw-tiedostoja joita oikeat ammattilaiset käyttävät..[/QUOTE]

Ööh, missä vaiheessa olen väittänyt olevani ammattilainen. Syvät pahoitteluni, mikäli näin on.

Jos minä en Gimpistä tykkää, niin onko se tosiaan noin iso ongelma arvon harmaalle vierailijalle?

Muoks: Raw-muodosta sen verran, että kyllähän Photarillakin pystyy sitä käsittelemään. Oikein vallan mainiosti. Mutta ei kaikilla kameroilla otettuja RAW-kuvia. Esim Paniksen FZ18-kameralla otetut RAW-kuvat eivät oikein pelitä Photarissa, ainakaan uusinta vanhemmissa.

Niin jotta viisastele itseksesi, minä piirrän Paintilla kukkia, poistan värit Silkypixillä, smudgetan Photofiltrellä ja heitän Photariin homehtumaan, kunnes tulostan koko komeuden 10v vanhalla tulostimella, joka ei edes toimi, ja lähetän kaiken postissa sinulle.

Huomasit varmaan myös, etten ole myöskään äidin kielen opettaja?

Ps. Mistä näitä ihmeharmailijavääntäjiä tulee? Jos se kimppi on niin kiva, niin kimppeile ammattimaisesti itseksesi, ja anna meidän noviisien päteä rauhassa Painttiemme kera?

Muoks2: Ja tosiaan, mitä hittoa minä täällä teen vonkumassa. Yääh, olen epäonnistunut yksilö.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja köpövauva;21997698:
Siis eikö Jarno Trulli olekaan Suomen kansalainen ja asu täällä? Minä luulin että hän oli suomalainen kunnes luin viestisi ja kävin tulla Wikipedia-linkissä :kieh: :LOL:
Jarno Trulli (s. 13. heinäkuuta 1974 Pescara, Italia) on italialainen F1-kuljettaja, joka työskentelee tällä hetkellä Lotuksen F1-tallissa.

Trullin vanhemmat Enzo ja Franca olivat moottoriurheilun ystäviä ja nimesivät poikansa vuonna 1973 kilparadalla menehtyneen suomalaisen ratamoottoripyöräilijä Jarno Saarisen mukaan
 

Yhteistyössä