G: Mitä hassua olet luullut? Minulle selvisi vasta 22-vuotiaana että päiväkodissa olo maksaa :D

• Viestiketjun aloittaja t.25v
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Siili";24236679]No ei ne kyllä ole. Niistähän tehdään mehua ja käytetään muutenkin ruoan valmistukseen. Ja olen minä niitäsyönyt raakana suoraan metsästäkin.[/QUOTE]
Kyllä ne vaan myrkyllisiä ovat. Muistaakseni myrkytyksen aiheuttava aine niissä on tujoni tai jokin samankaltainen ketoni.

kauhuskenaariot
ylä-asteella olin kauhuissani kun äiti ja kaverinsa puhuivat synnytyksestä. "Se oli niin kivuliasta, se kesti 24 tuntia!!" Mä siis siihen päivään mennessä luulin että synnytys kattaa ainoastaan sen ponnistusvaiheen, että sitä lasta ponnistetaan pihalle sen 24 tuntia. en tiennyt mistään avautumisvaiheista tms.. :DD

Luulin vielä yli 20vuotiaana, että autovero maksetaan siinä samalla, kun auto ostetaan... siis samaan tyyliin kuin arvonlisävero..
Kaveri oli vähän "?????", ku rupesin pohtimaan, että maksetaankohan se autovero silloinki, ku ostetaan käytetty auto..
(ja juu, en ole koskaan omistanut autoa, onneksi :D)

Gitten
Toiset käytti Tampaxia, minä en voinut, koska se oli niin epämukava enkä mä voinu istua sen kanssa. Tytöt ihmetteli mun anatomiaani. Jostain sitten myöhemmin hiffasin, ettei sitä pahviputkea pitänytkään jättää sisälle.

siissiis
Luulin vielä yli 20vuotiaana, että autovero maksetaan siinä samalla, kun auto ostetaan... siis samaan tyyliin kuin arvonlisävero..
Kaveri oli vähän "?????", ku rupesin pohtimaan, että maksetaankohan se autovero silloinki, ku ostetaan käytetty auto..
(ja juu, en ole koskaan omistanut autoa, onneksi :D)
No mitäs nyt sitten luulet? Nimittäin kyllähän se autovero maksetaan samalla kun (uusi) auto ostetaan...

Se vuosittainen ajoneuvon käyttövero on sit taas ihan eri asia.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25417363]Mulle tuli pari vuotta sitten ahaa-elämys siitä, että Finnair oikeasti tarkoittaa jotakin, eikä ole vaan "finnairi"! ;D[/QUOTE]

lisäys tähän: lapsena luulin pitkään, että Michael Jackson on nainen...

(olen kolmekybänen)

"Vierailija"
Mä luulin vielä ala-asteen ensimmäisillä luokilla, että Pepsodent on miesten hammastahnaa ja Sensodyne naisten, koska kotona isä käytti aina Pepsodentia ja äiti Sensodynea.

"suski"
minä luulin lapsena, ettei naisilla ole kainalokarvoja. Kauhistuin kun tädilläni oli toppi ja näin hänellä kainalokarvoja.menin sitten reippaana tyttönä kuiskaamaan äidilleni että "äiti, täti on mies". Äiti vähän hämmentyneenä kyseli että miksi moista luulen ja selitti sitten miten asia oikeasti on :D

• Tykkää
Reactions: Minni:) ja Tepadj
"blondi"
Minulle selvis seiskalla mikä on kortsu, olin luullut että se on yksi pieni lääke ja kun poika/mies sen ottaa niin ei ikinä voi saada lapsia! Me saatiin ala-asteella sellaiset paketit, tytöillä oli mm. siteitä ja vihkosia, pojilla sitten oli kortsu ja vihkosia. Kauhistelin silloin itsekseni että jos ne nyt sen ottaa niin voi niitä kyllä kaduttaa.

"hupsu"
Luulin vielä hmm viidennellä luokalla että voi sanoa terve tai tarve! Olin sanonut aiemmin naapureille ja kaikille että tarve.. Kerran sitten mummuni kiinnitti tähän huomion ja se selvisi minulle että tarve ei olekkaan mikään tervehdys sana..

"mualainen"
Vasta yliopiston eikalla äidinkielen kurssilla 19-vuotiaana minulle valkeni että "tieteellinen julkaisu" ei tarkoita mitään Tieteen Kuvalehteä tai vastaavaa... Ei vaan ollut aiemmin tullut mieleen että mitä se voisi olla! :D

Day
Mullekin toi synnytyksen jälkeinen vuoto tuli yllätyksenä tai siis sen kesto.

Luulin myös, että synnytys loppuu siihen kun vauva saadaan ulos ja napanuora katkaistaan. Ei meille vaan koulussa tai missään oo puhuttu niistä "jälkeisten synnyttämisestä" ... odotan nyt siis esikoista ja toi tieto tuli aika järkytyksenä. :D

Sain vasta vähän aika sitten tietää, ettei Sydney olekaan Australian pääkaupunki.

Pienenä serkkujen (vanhempia kuin minä) kanssa puhuttiin unelmatyöpaikoista, ja jotenkin he saivat minut uskomaan että KILOMETRITEHDAS on paras paikka. Sinne siis halusin töihin melkein koko lapsuuteni, kunnes joku valaisi minua.

Kilometritehdasepisodin jälkeen halusin PSYKOPAATIKSI. Kyllä oli suvulla naurussa pitelemistä... Tarkoitin toki psykologia...

Kaveri uskoo vieläkin että pumpernikkeli on PUMPPERSNIKKELI. Naureskelin tälle aikani, pump pers nikkeli, hehe.

Pienenä luulin, että koivun urput voi purra. Näin mua varoitti naapurin isompi tyttö (taisin olla itse 4 ja naapuri 10). Pelotti ja inhotti ne :D

Pienenä luulin myös että Sun Maid -rusinapaketissa oli mun äidin kuva. Se oli ihan itsestäänselvä juttu. Sitten joku päivä se tuli jotenkin puheeksi ja asian oikea laita selvisi...

Luulin että koirat on poikia ja kissat tyttöjä. En meinannut millään uskoa, kun mulle selvisi että mun mummin koira olikin tyttökoira ja sen kissa oli poikakissa... Meni maailmankirjat sekasin :D

aarr
Pienenä kysyin isältäni, että mitä nuo jäljet ovat Rukan kallioissa(?) ja iskä vastasi, että ne on tullut, kun joku tyyppi on meinannu pudota sieltä ja se on kynsillä vetäny, ettei putoaisi. Ja täydestä meni! Kerran kaveri oli kyydissä, kun taas ajettiin ohi ja ihan innosta piukeena selitin mistä nuo jäljet on tullu :D

Yhteistyössä