G: Missä et haluaisi asua Suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja serja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
En voisi asua muualla kuin Helsingissä. Tämä on minulle niin rakas kotikaupunki etten tuntisi missään niin kotoisaksi. Rakastan ruuhkaa, kiirettä, sitä ettei tunne ohikulkijoita, sitä että on tavallaan aina "yksin", metroja, ratikoita, rauttista, asfalttia, melua ja kaupungin omaa tuoksua RAKASTAN KAIKKEA SIINÄ!
(paitsi niitä kerjäläistulokkaita...):heart: =)
Minä asun Espoossa, mutta Helsinkiä välttelen kuin ruttoa juuri sen kiireen ja ruuhkan ja kaiken tuon vuoksi mitä luettelit. Se on kamalaa :(
Se on rakas kun se on tuttu ja "normaalein" itselleen :)
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:
Alkuperäinen kirjoittaja Helsinkiläinen:
Mihinkään en Helsingistä muuttaisi, varsinkaan mihinkään tuppukylään. Asian vierestä, näissä keskusteluissa aina huomaa, kuinka Helsingin ulkopuolella asuvat puhuvat "hesasta"..:)
Ihanko totta - eivätkö sitten saisi puhua? Juuri tuollaiset "stadilaiset" mua ärsyttää kun on niin makeeta asua Helsingissä eikä missään "tuppukylässä" niinkuin asian ilmaisit. Just sun kaltaisten ihmisten takia Hesa on saanut huonon maineensa. Hyi hitto että ärsyttää!!! Itsekin siellä 10v. asuneena voin sanoa että siinä paikassa ei todellakaan ole mitään ihmeellistä - vain liikaa ihmisiä ja ahdasta ja kallista asua. Mukaviakin ihmisiä sieltä löytyy mutta kaltaisesi ylimieliset nirppanokat pilaavat paikan!
Se on kyllä ihan totta, että harva paljasjalkainen helsinkiläinen puhuu Hesasta. Eläkä nyt suotta kiihdy, onhan tässä ketjussa yökitty Helsinkiä vaikka kuinka, kai sitä nyt saa pikkukylää sanoa tuppukyläksi, kaikella rakkaudella. :D
Helsinkiä saa aina haukkua mielensä mukaan, mutta jos Helsinkiläinen kiihtyy haukkumaan tuppukyläksi, on kaikki Helsinkiläiset ylimielisiä paskoja... :whistle:
Älkääs nyt hyvänen aika... vain ehdottoman negatiivisesti tai positiivisesti ajattelevat kirjoittavat näin... suurin osa meistä on varmaankin melko tasapainossa Helsingin ja muiden kaupunkien "tykkäämisien" kanssa.. :D
 
heko, heko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En missään nimessä Kainuussa. Ihmiset ahdistuneita ja masentuneita. Ampuu joko itsensä tai toisensa ennen pitkään. Miehet juo polleena viinaa kavereiden kanssa ja akka pitäköön päänsä kiinni. Ihmiset on niin ahdistuneita ja negatiivisia, etten ikinä vois asua siellä. Luonnossa ei ole mitään vikaa, kaunista on, mutta ne ihmiset..
Taidat tuntea meikäläiset?!? :D
 
Hmmm
Mun mielestä monen paljasjalkaisen stadilaisen slangi saa ne kuulostamaan siltä kuin niillä olis tuulitunneli aivojen paikalla...mutta niin taitaa monella ollakin;-)
....ja mä siis itse oon asunut täällä jo 14v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mun mielestä monen paljasjalkaisen stadilaisen slangi saa ne kuulostamaan siltä kuin niillä olis tuulitunneli aivojen paikalla...mutta niin taitaa monella ollakin;-)
....ja mä siis itse oon asunut täällä jo 14v.
niinoh onhan murteita olemassa varmaan joka kaupungissa ja nekös kuulostaa järkevämmältä? En tahdo saada aina edes selvää jos tarpeeksi kummallinen murre :D
Ei sillä että olisi mitään pahaa, minusta on hauskaa kun ihmisillä on eri paikoissa erilainen tapa puhua :)
 
AnniHelena71harmaana
En haluaisi asua Pohjois-Suomessa, Kuopio on pohjoisin paikka jossa voisin asua. Ihan siksi että talvet on vieläkin pimeämpiä ja pidempiä kuin etelässä, kun Uudellamaalla keväällä jo vihreää pukkaa on pohjoisessa vielä puoli metriä lunta, no thanks, olen kevätihminen.

Pohjanmaalla en myöskään haluaisi asua- haluamatta loukata ketään- sanon että syynä ihmiset ja se kuva joka minulle muodostunut pohjanmaalaisista- oma luonne ja huumoritaju on niin erilainen. Myöskin maantieteellisesti tylsää, latteaa aluetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mun mielestä monen paljasjalkaisen stadilaisen slangi saa ne kuulostamaan siltä kuin niillä olis tuulitunneli aivojen paikalla...mutta niin taitaa monella ollakin;-)
....ja mä siis itse oon asunut täällä jo 14v.
Mun tuntemat paljasjalkaiset stadilaiset puhuu ihan normaalisti, niin että slangia taitamattomatkin ymmärtävät. Luulenpa että on katoava kieli tuo stadin slangi.
 
Voisin kuvitella asuvani Helsingissä, täällä Espoossa, Kauniaisissa ja EHKÄ Kirkkonummella, Turussa ja Tampereella. Missään muualla Suomessa en voisi kuvitella asuvani muutamaa kuukautta pitempään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mun mielestä monen paljasjalkaisen stadilaisen slangi saa ne kuulostamaan siltä kuin niillä olis tuulitunneli aivojen paikalla...mutta niin taitaa monella ollakin;-)
....ja mä siis itse oon asunut täällä jo 14v.
Mun tuntemat paljasjalkaiset stadilaiset puhuu ihan normaalisti, niin että slangia taitamattomatkin ymmärtävät. Luulenpa että on katoava kieli tuo stadin slangi.
Riippunee jonkun verran sosioekonomisesta statuksesta ja kaveripiiristä kuinka paljon slangia puhuu :D Mulla oli just käymässä yks vanha kaveri jonka puheesta ei välttämättä "maalainen" saisi selvää ku hädin tuskin itse ymmärrän mitä hän puhuu vaikka ollaan vuosikaudet tunnettu...
 

Yhteistyössä