G: Missä et haluaisi asua Suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja serja
  • Ensimmäinen viesti
Nurmijärveltä päivee
Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nurmijärveltä päivee:
Entisenä oululaisena olen sinänsä iloinen, että olen etelä-suomalainen nykyään. Eli yhtään pohjoisemmaksi en halua: kylmyys ja pimeys ovat tarpeeksi kamalia täällä etelä-Suomessakin.

Lasten kanssa en halua muuttaa Kehä I sisäpuolelle ikinä.

Turku voisi olla kiva, mutta kun ei ole tukiverkkoa siellä.
Missä päivän Nurmijärveä asustelet?
Klaukkalassa. Liian kaukana Helsingin työpaikalta. Sinänsä kiva alue, mutta hajottaa istua tuossa keleen ruuhkassa pitkät talvet.
 
amanda
En missään pk- seudun eteläisintä rannikkoa pohjoisemmassa. Muualla aivan liian kylmää, pimeää, synkkää, ankeaa ja ahdasmielistä.
Mieluiten en muuttaisi Suomeen enää ollenkaan kun kohta taas muutan täältä pois.
 
Nurmijärveltä päivee
Alkuperäinen kirjoittaja amanda:
En missään pk- seudun eteläisintä rannikkoa pohjoisemmassa. Muualla aivan liian kylmää, pimeää, synkkää, ankeaa ja ahdasmielistä.
Mieluiten en muuttaisi Suomeen enää ollenkaan kun kohta taas muutan täältä pois.
Niimpä. Mulle on talvet olleet todella vaikeita sen jälkeen kun olen asunut maassa missä ei ole kaamosta. Voisin kyllä käydä parin viikon talviurheilulomalla Suomessa :D
 
Nurmijärveltä päivee
Mä kuvittelin, että voisin asua oikein todella maalla. Mies toppuutteli, että asutaan nyt ensin tuossa maalaiskylässä, jossa on palvelut. Yksi talvi ja olin aivan ranteet auki siitä, että jos vaikka haluaa leffaan niin pitää ajaa 20km. Ei voi tehdä mitää ex-temporea. Eli ei maallekaan.

Onneksi me ollaan kaikki erilaisia.
 
vieras
En missään nimessä Kainuussa. Ihmiset ahdistuneita ja masentuneita. Ampuu joko itsensä tai toisensa ennen pitkään. Miehet juo polleena viinaa kavereiden kanssa ja akka pitäköön päänsä kiinni. Ihmiset on niin ahdistuneita ja negatiivisia, etten ikinä vois asua siellä. Luonnossa ei ole mitään vikaa, kaunista on, mutta ne ihmiset..
 
Nurmijärveltä päivee
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
En haluaisi asua helsingissä mutta haluan kuitenkin asua sujuvan matkan päässä helsingistä :)
Mutta kun mun mielestä se ongelma on, että sellaista ei ole kuin "sujuvan matkan päässä Helsingistä" :D Liikenneruuhkat on järkkyjä. Metrot ja junat epämiellyttäviä.
Mieti siinä sitten mukavaa asuinpaikkaa :snotty:
 
Nurmijärveltä päivee
Olettko huomanneet, että Kotka on paljo uutisissa henkirikosten vuoksi? Olen jo vuoden päivät miettinyt, että mikä siellä mättää? En ole käynyt, mutta kuulostaa muuten mukavalle paikalle. Merenranta ja kaikki.

Kainuussa työttömyysaste selittää pahaa oloa. Mutta Kainuussa on kivaa menttaliteettia. Olen tavannut paljon ihania kainuulaisia. Ihmiset tekevät mahtavalla asenteella töitä ja saavat paljon aikaan.
 
Aika läpinäkyvää ;)
Alkuperäinen kirjoittaja .:
En ikinä muuttaisi pääkaupunkiseudulle! Hyi!
Nää on hyviä nää kateelliset pk-seutukommentit :D
Ootteko Turusta kun niin kateellisia kun teidän kaupunki ei kelvannut pääkaupungiksi? Vai muuten vaan liian juntteja? ;)
 
<3
En missään nimessä muualla kuin Helsingissä. Siellä on kaikki!
Kaikki opiskelumahdollisuudet ja saa olla kaupunkilainen. Olen tosi ylpeä siitä :)
Eikä ole ku vähän matkaa niin voi luonnossakin olla.
Kaikki on Helsingissä!
 

Yhteistyössä