G: Minkäikäinen lapsi pesee itse hampaansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöö

Vieras
Minkäikäisenä teidän lapsenne ovat alkaneet pestä hampaansa itse joka ilta/aamu?

Meidän kohta 9v. pesee itse, 7v. pesee joskus itse ja 5v. vanhemmat pesee. Meidän lapsilla on käytössä sähköhammasharja.

meiän parivuotias neiti joka ilta ja aamu muistaa että: ampaat pestä, ampaat pestä. ja sitten pessään. ja neiti pesee kyllä ihan ite. siis hankaa ihan oikeaoppisesti ite hampaat. äiti tietenki vielä tarkastaa ja pesasee ne takahampaat vielä kertaalleen, mutta pääsääntösesti hän ite pesee ne.

Meillä kohta 2vee pesee itse sen aikaa kun pesen omat hampaani, sitten siirryn auttamaan ja pestään kunnolla loppuun asti, sähköhammasharja käytössä.
Mutta taitaa olla illan kohokohtia kylvyn lisäksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Mulle yks hammashoitaja on sanonut että vasta sitten voi lapsi pestä itse hampaansa ku osaa kirjoittaa kaunokirjoitusta. :o

Mulle on sanottu sama juttu, kahdenkin hammashoitajan toimesta.

Ja vastaus kysymykseen; meillä lapset eivät pese hampaita itse. 5 v ja 3 v eivät osaa harjata tarpeeksi kauan, oikealla voimakkuudella, ja tarpeeksi huolellisesti hampaitaan. Osaavat kyllä pestä hampaansa, muttei niin hyvin kuin kuuluisi. Joo, oon vähän fanaattinen tässä asiassa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja helitsu:
Meillä kohta 2vee pesee itse sen aikaa kun pesen omat hampaani, sitten siirryn auttamaan ja pestään kunnolla loppuun asti, sähköhammasharja käytössä.

no näin meilläki. mie jo aattelin että eikö kenenkään muun taaperot halua ite pessä hampaita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

no näin meilläki. mie jo aattelin että eikö kenenkään muun taaperot halua ite pessä hampaita. :D

kyllä varmaan kaikkien haluaisi, mut eri asia että saako

:laugh:

Minä luin, että vasta 10-vuotiaana lapsen motoriikka on kehittynyt sen verran, että kykenee itse pesemään hampaansa niin hyvin, ettei reikiintymisen vaaraa pitäisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Haluavat, mutten anna, koska eivät vielä millään voi osata pestä oikeaoppisesti :D

Höh, noin kauniisti teillä sujuu hammaspesut...:ashamed:

Meillä iltaisin mies pitää tyttöä sylissä, minä yritän pestä sen hampaat. Likka kiemurtelee ja kääntää päätä pois ja alkaa huutamaan, jos yrittää väkisin pestä...Ei auta kehuminen eikä riuskat otteet.Tää on melkein ainoa asia meidän perheessä, joka ei vaan suju. Yleensä saadaan kuitenkin vähän nykytettyä niitä hampaita tahnan kanssa, mutta ei todellakaan tarpeeksi pitkään.

Ollaan päätetty ostaa sellainen sähköhammasharja, joka soi sen 2 minuuttia. Josko siitä olis apua. Heti kauppaan, kun ollaan taas vähän varoissamme. 40 euroa näytti kuitenkin maksavan...

Yhteistyössä