G: Minkä kokoisia lapsia

  • Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Doh
[QUOTE="kolmen äiti";27347823]Heti ensimmäinen vastaus vahvisti ajatustani: minun kuopuksestani (täytti juuri 3) kasvaa jättiläinen. Saman pituinen ja painoinen kuin sinun 4,5v ja kenkä 3 numeroa suurempi. Ja päänympärys niin suuri, että kohta tarvitsee hattua etsiä aikuisten osastolta.[/QUOTE]

Mun kohta 5 v on 110 cm/18 kg, kenkä 29. Kaverin saman ikäinen on 120 cm. :D En mä sanois että sun lapsesi mikään tolkuttoman iso kuitenkaan on. Lasten koot vaihtelee ihan huimasti. Kaverin 2 v painaa saman verran kuin tuo meidän 5 v....
 
"kolmen äiti"
Mun kohta 5 v on 110 cm/18 kg, kenkä 29. Kaverin saman ikäinen on 120 cm. :D En mä sanois että sun lapsesi mikään tolkuttoman iso kuitenkaan on. Lasten koot vaihtelee ihan huimasti. Kaverin 2 v painaa saman verran kuin tuo meidän 5 v....
Olen todellakin varsin tietoinen siitä, että lapset on kovin erikokoisia... Omat tytöt sellaisia "keskivertoja" ja täällä meillä pyörinyt sekä omia lapsia puolta päätä lyhyempiä että päätä pidempiä.

Tuon oman 3v:n kohdalla kyse on sekä pituudesta että jotenkin muutenkin siitä, että fyysisesti vaikuttaa vanhemmalta kuin onkaan. On siis jotenkin kasvoiltaan ja ruumiinrakenteeltaakin "isomman" pojan oloinen kuin onkaan. Silti taidoiltaan ihan perus 3v. Ja jotenkin vaan vähitellen alkaa "ärsyttää" se, että poikaa jatkuvasti luullaan 5 tai 6 vuotiaaksi ja sitten pidetään häntä motorisesti tai hienomotorisesti taitomattomana (ja pahimmillaan ihmiset vielä ihmettelevät näitä lapsen kuullen). Vaikka kyseessä on kaikin puolin normaalisti kehittynyt 3-vuotias joka vaan on paitsi pitkä myös kasvoiltaan ja ruumiinrakenteeltaan lähes kuin eskarilainen.
 
"äippä12"
[QUOTE="kolmen äiti";27348870]Olen todellakin varsin tietoinen siitä, että lapset on kovin erikokoisia... Omat tytöt sellaisia "keskivertoja" ja täällä meillä pyörinyt sekä omia lapsia puolta päätä lyhyempiä että päätä pidempiä.

Tuon oman 3v:n kohdalla kyse on sekä pituudesta että jotenkin muutenkin siitä, että fyysisesti vaikuttaa vanhemmalta kuin onkaan. On siis jotenkin kasvoiltaan ja ruumiinrakenteeltaakin "isomman" pojan oloinen kuin onkaan. Silti taidoiltaan ihan perus 3v. Ja jotenkin vaan vähitellen alkaa "ärsyttää" se, että poikaa jatkuvasti luullaan 5 tai 6 vuotiaaksi ja sitten pidetään häntä motorisesti tai hienomotorisesti taitomattomana (ja pahimmillaan ihmiset vielä ihmettelevät näitä lapsen kuullen). Vaikka kyseessä on kaikin puolin normaalisti kehittynyt 3-vuotias joka vaan on paitsi pitkä myös kasvoiltaan ja ruumiinrakenteeltaan lähes kuin eskarilainen.[/QUOTE]

Meillä on ollut vähän vastaavaa. Tämä mun aika isokokoinen 3v ei puhu vielä hirmuisen hyvin ja tuntuu että muut ihmiset ovat tästä välillä vähän yllättyneitä. Liittyy mun mielestä hänen ulkonäköönsä, on tosiaan vanhemman näköinen, pitkä, hiukset puoleen selkään jne.
 
"Kahden tytön äiti"
[QUOTE="Maira";27348897]Poika jotain 94cm, 16kg, kenkä 26/27, ikää 2v4kk.
Tyttö 73cm, 10.5kg ikä 9kk.
[/QUOTE]

Meiän aamusta iltaan kovaa juoksenteleva tyttö on kymmenen senttiä pidempi ja melkein vuoden vanhempi ja painaa saman verran :D. Tää vertailu on toisaalta tyhmää, mutta toisaalta hauskaa!
 
"lapsia kolme"
Alkuperäinen kirjoittaja tytöt;27348765:
Hyvä ku huomasit :)
Korjaus tyttö 3v: siis 108cm ja 24kg
tuli vahingossa toinenkin ykkönen :D
Mitäs teille sanottiin neuvolassa pituudesta ja painosta? Meillä muutaman sentin lyhyempi tyttö oli ja meni jo yläkäyrän yläpuolella pituus.. seurataan. Painoa oli jopa 4kg vähemmän kuin teillä ja silti meni ylipainon puolelle käyrällä, eli seurataan sitäkin. Kontrolli molemmista 6kk päästä.
 
tytöt
Iso tyttö ollut joo aina ja yläkäyrillä kasvanut aina. Ei oo painosta tai pituudesta mitään kummempia neuvolassa sanottu kun on aina ollut iso tyttö ja kasvanut samaa käyrää vauvasta asti :D on se kieltämättä joidenkin silmään huvittavaa kun noin iso tyttö ajaa apupyörillä tms kun luulevat vanhemmaksi :D
 
bud
Poika 8v: 132.5cm ja 31kg, kenkä 35-36
Tyttö oli keväällä 3.5v neuvolassa 99cm ja 13,2kg, kenkä oli 25. Ens kuussa 4v neuvola ja on kyllä kasvanut pituutta ainakin, kotimittauksella olis 103cm, painoa tuskin 14kg enempää.
 
miekin
[QUOTE="kolmen äiti";27347823]Heti ensimmäinen vastaus vahvisti ajatustani: minun kuopuksestani (täytti juuri 3) kasvaa jättiläinen. Saman pituinen ja painoinen kuin sinun 4,5v ja kenkä 3 numeroa suurempi. Ja päänympärys niin suuri, että kohta tarvitsee hattua etsiä aikuisten osastolta.[/QUOTE]

Tuskin nyt sentään jättiläinen ;)
Mun esikoinen oli 3veenä 107cm ja 20,5kg, hattuja sai jo silloin osta aikuisten osastolta :D Ja ei hänestäkään ole povattu paria metriä pidempää.......
 

Yhteistyössä