[QUOTE="kolmen äiti";27348870]Olen todellakin varsin tietoinen siitä, että lapset on kovin erikokoisia... Omat tytöt sellaisia "keskivertoja" ja täällä meillä pyörinyt sekä omia lapsia puolta päätä lyhyempiä että päätä pidempiä.
Tuon oman 3v:n kohdalla kyse on sekä pituudesta että jotenkin muutenkin siitä, että fyysisesti vaikuttaa vanhemmalta kuin onkaan. On siis jotenkin kasvoiltaan ja ruumiinrakenteeltaakin "isomman" pojan oloinen kuin onkaan. Silti taidoiltaan ihan perus 3v. Ja jotenkin vaan vähitellen alkaa "ärsyttää" se, että poikaa jatkuvasti luullaan 5 tai 6 vuotiaaksi ja sitten pidetään häntä motorisesti tai hienomotorisesti taitomattomana (ja pahimmillaan ihmiset vielä ihmettelevät näitä lapsen kuullen). Vaikka kyseessä on kaikin puolin normaalisti kehittynyt 3-vuotias joka vaan on paitsi pitkä myös kasvoiltaan ja ruumiinrakenteeltaan lähes kuin eskarilainen.[/QUOTE]
Meillä on ollut vähän vastaavaa. Tämä mun aika isokokoinen 3v ei puhu vielä hirmuisen hyvin ja tuntuu että muut ihmiset ovat tästä välillä vähän yllättyneitä. Liittyy mun mielestä hänen ulkonäköönsä, on tosiaan vanhemman näköinen, pitkä, hiukset puoleen selkään jne.