G: Minkä ikäisenä teidän lapset alko nukkuu yön heräämättä?

  • Viestiketjun aloittaja hampus
  • Ensimmäinen viesti
hampus
Meillä lapsi kohta 1 vuotta, eikä oo vielä koskaan nukkunu yötä putkeen, heräämättä kertaakaan. Siis yleensä herää noin kolmesti yön aikana itkemään ja viime yönä itkukohtaus kesti 4 tuntia... Tekis mieli jo joskus nukkua kunnon yöunet!! Mites muilla?
 
Esikoinen n. 1,5 kk:n iässä, ekä sen jälkeen ole herännyt paitsi kerran korvatulehduksessa ja ikää pojalla nyt 8 vuotta. Kuopuksesta sitten taas en osaa sanoa... Heäilee välillä vieläkin, siis että saa silitella uudelleen uneen ja ikää hänellä 2 vee. Toisaalta ei hänkään mikään huono nukkuja ole ollut eikä sillä tavoin yökukkuja, mutta herännyt kyllä n. kerran yössä parin kk: ikäisestä lähtien.
 
jups
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä oon jo nelikymppinen enkä vieläkään nuku yötä heräämättä!! Nukkuuko joku teistä heräämättä yli yön?? vitsi-vitsi... :0
Kyllä mä ruukaan aamulla herätä, mutta yöllä heräilen myös. :p Eli en nuku yötä heräämättä ainakin kerran. Äh. Ottaa tästä nyt selvää. :D
 
Linnea69
Esikoinen 8kk iässä, kuopus noin vuoden iässä (heräili kutinaan). Noin pitkiä itkuja ei ole esikon alkuviikkoja lukuunottamatta kylläkään ollut. Onkohan pieni tulossa kipeäksi vai onko tuo ihan jokaöistä? Voimia sulle!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea69:
Esikoinen 8kk iässä, kuopus noin vuoden iässä (heräili kutinaan). Noin pitkiä itkuja ei ole esikon alkuviikkoja lukuunottamatta kylläkään ollut. Onkohan pieni tulossa kipeäksi vai onko tuo ihan jokaöistä? Voimia sulle!
Kiitos! Ihan jokaöistä... tosin joskus harvoin on yksi tai kaksi yötä, että uudelleen nukuttamisessa ei kestä ihan noin kauaa..
 
Linnea69
Oletko jutellut neuvolassa tuosta? Kyllähän lapset heräilee mutta meillä myös nukahtaa kun silittää/peittelee. Pienet vaavelit erikseen mutta eiköhän vuoden ikäisellä pitäisi päivä/yörytmi jo löytyä, meillä ainakin pidemmät yövalvomiset ovat selkeästi liittyneet sairasteluihin (flunssaan, korvakipuun yms), ja lääkitseminen on helpottanut. Toivottavasti joku osaa antaa parempia vinkkejä, tuollainen valvominen käy liikaa sun fysiikalle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea69:
Oletko jutellut neuvolassa tuosta? Kyllähän lapset heräilee mutta meillä myös nukahtaa kun silittää/peittelee. Pienet vaavelit erikseen mutta eiköhän vuoden ikäisellä pitäisi päivä/yörytmi jo löytyä, meillä ainakin pidemmät yövalvomiset ovat selkeästi liittyneet sairasteluihin (flunssaan, korvakipuun yms), ja lääkitseminen on helpottanut. Toivottavasti joku osaa antaa parempia vinkkejä, tuollainen valvominen käy liikaa sun fysiikalle.
Niin käy.. Ja henkisestikki tosi rankkaa!! Mut en tiiä, ei tuo kipeältä vaikuta kuitenkaan. Välillä ollaan ite unikouluja pidetty, mut ei niistä oo ollu mitään hyötyä. Korvatulpat korvissa toisinaan nukun, mut ei nekään sitä isoa kiljumishuutoa estä...
 
ap
kuulostaa ihan satumaiselta nuo teidän nukkumisjutut!!! Teillähän on sairaan helppoa, kun saatte nukkua yöt!! :) Siis ketkä nyt saattekaan. Mä elän siinä toivossa, että viimestään eläkkeellä sais nukkua! Onkohan liikaa vaadittu...
 

Yhteistyössä