G:Minkä ammatin edustajan kanssa et voisi seurustella/mennä naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yöks;23186828:
raiskaajaa en huolisi! :x
Ai onko tämäkin ammatti? Kuka maksaa palkan, raiskattuko?

Omalta osaltani voisi pappi, imaami tai muu uskontokunnan edustaja olla sellainen, etten voisi seurustella. Pakko kysyä ap:ltä, että syökö miehesikään lihaa?

ffffff
[QUOTE="aapee";23186207]Itse en voisi kuvitellakaan miehekseni poliisia, sotilasta, teurastajaa, turkistarhaajaa tai mitään muutakaan tappajaa.[/QUOTE]

Ne on kaikki panomiehiä.

"Mie"
Mua ällöttäis jos mies tekis jotain työtä jossa käsitellään ruumiita, patologi tai joku muu. Ajatus että olis koskenut jotain ruumista ja sit käpälöis mua on todella vastenmielinen.

"xyz"
Jonku tutkimuksen mukaan teurastajat on hyvää aviomies ainesta, saavat raakuutta työssä riittävästi. Sen sijaan papit ja poliisit on huonoimmasta päästä, ovat työssään hyveellisiä ja kunnollisia--> sit kotona ei jaksakkaan olla. En kyllä pelkän ammatin perusteella ehkä ketään hyllyttäis, mut vaarallinen työ/reissutyö= ei kiitos. Ja kukaan täysjärkinen pappi ei minua huolis.

[QUOTE="Mie";23186870]Mua ällöttäis jos mies tekis jotain työtä jossa käsitellään ruumiita, patologi tai joku muu. Ajatus että olis koskenut jotain ruumista ja sit käpälöis mua on todella vastenmielinen.[/QUOTE]

Ällöttäisikö sinua sitten seurustella miehen kanssa, joka on lääkäri ja koskettelee ihmisiä?

en
[QUOTE="Mie";23186870]Mua ällöttäis jos mies tekis jotain työtä jossa käsitellään ruumiita, patologi tai joku muu. Ajatus että olis koskenut jotain ruumista ja sit käpälöis mua on todella vastenmielinen.[/QUOTE]

Me en kestä:D Ei niihin paljain käsin kosketa;)

Pappi. Olisi varmaan äärimmäisen raskasta esiintyä siveellisenä papin rouvana.

Armeijan upseeri. En halua osallistua nokkimisjärjestysleikkeihin.

Turkistarhaaja. Turkistarhaus on maailmankatsomustani vastaan. Lisäksi se haju, joka turkistarhoista lähtee jo pitkän matkan päähän. :x

Teurastaja. Ällöttäisi.

Rattopoika. Pelkäisin tauteja.

"juu"
[QUOTE="aapee";23186320]Pappi ois kanssa kyllä paha, kun en itse ole lainkaan uskovainen ja lisäksi monet elävät aivan toisin kuin opettavat. Vaikka kai paljon papin työstä on myös sielunhoitoa, lähinnä kai psykologin hommiin verrattavissa olevaa keskusteluapua.[/QUOTE]

Pappi on vain leipäpappi ja elää kuten muutkin ihmiset, juo viinaakin. Ehkä joku katolinen pappi ois eriasia.

Aavikkopöllö
Poliisi, armeijan leivissä, väärän puolueen poliitikko, autokauppias tai muu myyjä, turkistarhaaja, teurastaja, lihatilallinen, prostituoitu, asetehtailija. Pappi olis vähän siinä ja siinä.

nämä mulla
Mitkään uskonnoliset johtajat, papit, imaamit, rabbit sun muut ei ehdottomasti kävis.
Ikävä todeta, mutta roskakuskit tai bajamajojen tai asemien siivoojat ei kävis. Ellei kyse olis jostain äärihädästä ja sitä hommaa tehtäis pariviikkoa.

No kun itse olen kaupunkilainen, niin olis äärimmäisen vaikea kuvitella seurustelevansa jonkun maatilan jussin kanssa tai kalastajan tai muun viljelijän.

Nämä aikuisviihde ammatit tulikin jo.

Kukaan, joka työssään tietoisesti polkee toisia tai tapattaa ihmisiä tai korruption kautta etenee elämässään.

"Helena"
[QUOTE="Saara";23186944]rekkakuski tai baarimies, ne kaikki pettää tilaisuuden tullen![/QUOTE]

Kultaseni, KAIKKI miehet pettää. Oli ammatti mikä tahansa. Sellasia ne on. :)

"vieras"
Mullekaan ei sopisi pappi, koska en ole yhtään uskovainen. Eikä turkistarhaaja, häkkikanalan omistaja tai suursikalan omistaja, joka pitää sikoja ahtaissa karsinoissa. Elukoita saa kasvattaa ruuaksi, mutta niitä pitää kohdella hyvin, niillä pitää olla tarpeeksi tilaa ja muutenkin hyvät olot. En haluaisi sellaistakaan puolisoa, jonka pitäisi valehdella ammatikseen. Uskoisi sitten itse juttuihinsa tai ei. Myyntimies, poliitikko tms. kakanpuhujat.

"jaujau"
Teurastaja, turkistarhaaja tai minkä tahansa eläinten tehokasvattamon pitäjä. Ensimmäinen työ on sinänsä tärkeää, mutta todella ällöttävää. Kaksi jälkimmäistä ovat arvojeni vastaisia - ja ällöttäviä. Uskon myös, että pystyäkseen tappamaan eläimiä liukuhihnalta ja kenties vielä pitämään siitä, on oltava päässä jotain vikaa.

Gynekologi. Liian outoa ja ällöttävää että mies ronkkisi vieraiden naisten alapäitä päivät pitkät. En haluaisi puolisoa jonka ammattia olisi pakko kaunistella muille, vaikka oishan se hienoa kertoa että mies on "lääkäri". Urologi sen sijaan ei haittais.

Tv-lupatarkastaja ja (yksityinen) pysäköinninvalvoja. Mitä livenä olen tavannut niin vittumaisuus ja jonkinlainen luonnehäiriö lienee edellytys näiden ammattien suorittamiseen.

Asbestin purkaja. Joo on nykyään hyvät suojavarusteet ja asbestille altistuu muutkin raksoilla työskentelevät, putkarit ja sähkärit ja ihan kotiremppamiehetkin, mutta silti ei.

----
Aika mielenkiintoinen kysymyksenasettelu lähinnä siksi, että se antaa aihetta pohtia miten paljon ammatti lopulta määrittää ihmistä.

Toki juuri uskonnollista vakaumusta vaativat hommat tietenkin periaatteessa määrittävät jossakin määrin elämänkatsomusta, mutta nykyään ainakin ev. lut. seurakuntien papit ovat niin kirjavaa väkeä, että ateistisena agnostikkona en näkisi mitenkään mahdottomana rakastumista vaikkapa pappiin tai muuhun kirkon palveluksessa toimivaan. Se tosin edellyttäisi sitä, että myös toinen osapuoli hyväksyisi minun maailmankatsomukseni, eikä pyrkisi siihen vaikuttamaan.

Muuten on aika vaikea keksiä ammattia, joka heti sammuttaisi kiinnostuksen. Minulla on toki iso joukko ennakkoluuloja eri ammattikuntia kohtaan, mutta tiedän niiden olevan vain minun kapeakatseisuuteni tuotetta, joten kohdatessani ihmisen pyrin aina näkemään yksilön, tulipa hän minkälaisesta taustasta tahansa.

Noin yleisesti minulla on ennakkoluuloja esimerkiksi myyntityötä tekeviä ihmisiä kohtaan (poislukien kaikki tavanomaiset asiakaspalvelutehtävät), mutta ne eivät perustu mihinkään kattavaan otantaan kyseisen ammattiryhmän edustajista, joten eipä siitäkään sen enempää.

[QUOTE="aapee";23186207]Itse en voisi kuvitellakaan miehekseni poliisia, sotilasta, teurastajaa, turkistarhaajaa tai mitään muutakaan tappajaa.[/QUOTE]

Itse sanoin joskus teinimpänä etten ikinä vois olla poliisin kans, mutta sit kävikin niin että poliisi iski minut ja yhdessä oltu 10v. Ihan normaalielämää me elellään vaikka täytyy myöntää että joskus on ollut huoli varmasti korkeampi kuin esim insinöörin vaimoilla...
Itse en vois olla jonkun hunksin tai muun viihdetähden kanssa, samoin baarimikot ja portsarit ovat sellaisia etten pitäisi unelmapuolisona. Mutta kuten sanottu, yleensä sitä rakastutaan ihmiseen eikä siihen ammattiin :)

Yhteistyössä