G: Minkä ikäisen lapsesi antaisiti seurustella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saisi itse päättää. Lapsella on oikeus toteuttaa seksuaalisuuttaan suunnilleen samanikäisen ja turvallisen kumppanin kanssa. Myös ”alax olee?”- jutut, joissa suhde kestää kaksi päivää ovat tärkeitä lapsen kehityksen kannalta.
Kun lapsi alkaa lähestyä teini-ikää, tulee seksuaalivalistus uudella tavalla esille ja tulee huolehtia, että lapsi saa tarvittaessa mahdollisuuden suojautua sukupuolitaudeilta ja raskauksilta.

Kieltäminen ei koskaan toimi, nuori seurustelee joka tapauksessa jos hän haluaa. Ei ole mitään syytä kieltää seurustelua, jos kumppani ei ole lapselle vaaraksi.

Ei alle 15v seurustelua voi kutsua seurusteluksi. Harmitonta leikkiä se on. 15-vuotiaana saa mun mielestä seurustella, mutta ei yhteisiä öitä vielä siinä vaiheessa. Siihen pitää mun mielestä olla jo täysi-ikäinen.

18v voi alkaa silmäillä olisiko ympäristössä sopivaa puolisoa. Tai me vanhemmat ehdotamme tuttujen/sukulaisten lapsia. Ei mitään yökyläilyjä mutta päiväsaikaan je voivat sitten tapailla, kävellä puistossa jne. Jos heillä synkkaa niin järjestetään kihlajaiset ja vuoden päästä siitä häät ja sitten häiden jälkeen he muuttavat yhteen.