G: Minkä ikäisen lapsesi antaisiti seurustella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nuorimman kenet tunnen, niin on tyttö joka seurusteli 8-vuotiaana. Nyt 10v ja seurustelee vieläkin, kumppani vain vaihtunut, melkeinpä lennosta. Ja kyllä on pussailua ja yökyläilyä ainakin.

Vastaan, että 13-vuotiaan antaisin seurustella, jos kumppani suurinpiirtein samanikäinen.

[QUOTE="vieras";23210535]Nuorimman kenet tunnen, niin on tyttö joka seurusteli 8-vuotiaana. Nyt 10v ja seurustelee vieläkin, kumppani vain vaihtunut, melkeinpä lennosta. Ja kyllä on pussailua ja yökyläilyä ainakin.

Vastaan, että 13-vuotiaan antaisin seurustella, jos kumppani suurinpiirtein samanikäinen.[/QUOTE]

Riippuu ihan mitä seurustelulla tarkoitetaan.
Ala-asteella jos kaveri tulee pojan puolesta kysymään tytöltä, että ootsää mun kaa ja sitten "ollaan" sillä lailla, että hädin tuskin uskalletaan jutella saati mitään sen intiimimpää, niin se ok.
13 v jo käy "poikakaverinsa" kanssa ulkona pizzalla ja leffassa yms, jos kohta vielä kaveriporukassa, eikä kaksin...

ja siitä sitten pikkuhiljaa kohti oikeaa seurustelua kukin kiinnostuksensa ja oman kehityksensä mukaan.
:)

taisin itse olla 14-15 kunaloin seurustella ja saatoin pojan viedä näytille. eka yökyläily tais olla 16-17 vuotiaana. ja lähes aina pojat olleet pari vuotta vanhempia.

Jännä kysymys. Mä aloin seurustella 14-vuotiaana. Siis sillain oikeesti, jos ei lasketa niitä ala-asteen ootsämunkaa-juttuja....
Mutta en mä kyllä kysynyt vanhemmiltani lupaa, että saanks mä nyt ruveta seurustelemaan.

Enkä kyllä ajatellut omiltanikaan kieltää minkään pääni sisäisten ikärajaperiaatteiden takia, jos ei jotain muuta syytä ole.

Mikä tässä nyt lasketaan seurusteluksi? Tai siis kun oli tälläinen ikä-kysymys.
Mulla oli ala-asteella jo "poikaystävä" (ekaluokalla tais olla ensimmäinen) jonka kanssa läheteltiin rakkauskirjeitä :D taisin olla 6 luokalla kun sen aikainen poitsu kävi meillä kylässä välillä ja pusuteltiin, eikä siitä kyllä muistaakseni vanhempien kanssa ollut mitään puhetta? 14-vuotiaana sit mulla oli oikeastaan ensimmäinen "vakava" suhde (kaukosuhde, kesti 7kk), ja jonkin aikaa kinuttuani poikaystävä sai tulla meille yöksi..samassa huoneessa ei kyllä saatu nukkua. Kummasti se neitsyys meni meiltä molemmilta silti :D Ja kun vanhemmat olivat huomanneet pojan mukavaksi ja fiksuksi kaveriksi niin sain mennä myös pojan luo.

No nuo kahdeksanvuotiaden seurustelut on sellaista, että pari päivää saatetaan olla "yhdessä" ja kysyä toiselta tyyliin "aletaanks oleen", mallia saatu sisaruksilta, salkkareista, tms.. Siihen ei vielä kuulu kuulkaa hädintuskin kädestä pitämistäkään. Lapsilla on noita kokeiluja.
Ihan kunnolla vakavissaan antaisin seurustella 15-vuotiaana, kunhan kumppani olisi alle 18 myöskin. 16-vuotias voi jo seurustella 18-v kanssa muttei sitä vanhemman mielestäni.

Saa "seurustella" koska missä iässä vain haluaa, eli pussailla, pitää kädestä, käydä elokuvissa ja hengailla pojan kanssa. Mutta sitten ihan oikeasti kun alkaa seurustella että siihen kuuluu myö seksiä ja saa olla yökylässä niin varmaankin jotain 15v.

Minkä ikäisen tahansa, ei ole mun luvalle mitään tarvetta. Itsellä eka poikkis tokaluokalla, yökyläiltiin ja pussailtiin. Ihania muistoja :) seksiä harrastin vasta parikymppisenä eri poikkiksen kanssa, joten tässä kohtaa voi porttiteorian heittää jorpakkoon.

Mun mielestä minkä ikäinen vain jos ei nukuta samassa sängyssä (vink vink) tai olla tyttö ja tyttö tai poika ja poika. Ja lisäksi tyttö tai poika ei saa olla mitään nörttejä. Itse en ole kuitenkaan seurustellut kuin pari kuukautta.