Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:Teen tiivistä esitelmätyyppistä puhetta oppitunnille, ja sitä varten nyt illaksi tällainen galluppi. Minkä ikäinen sinusta on nuori äiti tai isä? Miten suhtaudut heihin, millaisia nuoria vanhempia tunnet..? Onko mahdolliset ongelmat samanlaisia kuin vanhemmilla äideillä ja isillä? Oletko itse nuori vanhempi, miten sinuun suhtaudutaan ja miten sen suhtautumisen koet? JNE.
Nyt toivotaan asiallista keskustelua aiheesta joka aina nostattaa tunteet pintaan, napakampia kommentteja saatan lainata tekstiini jos se on kaikille ok.
Kiittäen Dina
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:Jatkokysymys:
Kuinka paljon yhteiskunnan vaatimukset ja systeemit on muuttaneet meidän näkemystä tässä ikäasiassa? Nainen on kuitenkin siinä 20v hujakoilla hedelmällisimmillään, kroppa on fyysisesti parhaimmillaan raskautta ajatellen. Ennen tuo 20-25v on ollut ihan normaaliaika perustaa perhe ja jatkaa sukua, mikä kaikki siihen vaikuttaa että asenne on muuttunut niin radikaalisti, että 20v on nuori äiti? Onko muutos mielestäsi hyvä vai huono?
Nyt pohditaan!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Tige:Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:Teen tiivistä esitelmätyyppistä puhetta oppitunnille, ja sitä varten nyt illaksi tällainen galluppi. Minkä ikäinen sinusta on nuori äiti tai isä? Miten suhtaudut heihin, millaisia nuoria vanhempia tunnet..? Onko mahdolliset ongelmat samanlaisia kuin vanhemmilla äideillä ja isillä? Oletko itse nuori vanhempi, miten sinuun suhtaudutaan ja miten sen suhtautumisen koet? JNE.
Nyt toivotaan asiallista keskustelua aiheesta joka aina nostattaa tunteet pintaan, napakampia kommentteja saatan lainata tekstiini jos se on kaikille ok.
Kiittäen Dina
Itse olin 20v kun sain esikoiseni, pari kuukautta myöhemmin täytin 21v. Mielestäni olen nuori vanhempi, kun taas mieheni (26v.) ei ole. Sanoisin, että yli 25v. eivät enää ole nuoria vanhempia.
Koen itseni kohtalaisen aikuiseksi, menojalka ei vipata suuntaan eikä toiseen, eikä oikeastaan ole vipattanut enää vuosiin. Mieheni kanssa ollaan aina oltu sellaisia kotihiiriäLapsista keskustellessa oikeastaan kukaan ei ole ainakaan ääneen sanonut mitään minun ikääni liittyen. Kohtelukin on ollut asiallista.
Omasta kaveripiiristäni tunnen sekä "aikuisia" nuoria vanhempia, että "teinejä" nuoria vanhempia. Osa ravaa baarissa monta kertaa kuussa niin, että toinen vahtii lasta ja osa on kotona lapsen kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:Jatkokysymys:
Kuinka paljon yhteiskunnan vaatimukset ja systeemit on muuttaneet meidän näkemystä tässä ikäasiassa? Nainen on kuitenkin siinä 20v hujakoilla hedelmällisimmillään, kroppa on fyysisesti parhaimmillaan raskautta ajatellen. Ennen tuo 20-25v on ollut ihan normaaliaika perustaa perhe ja jatkaa sukua, mikä kaikki siihen vaikuttaa että asenne on muuttunut niin radikaalisti, että 20v on nuori äiti? Onko muutos mielestäsi hyvä vai huono?
Nyt pohditaan!![]()
Minun mielestäni käsite Nuori vanhempi viittaa vain ikään, nuori aikuinen=nuori vanhempi, jos on lapsi/lapsia. Omasta mielestäni se ei tarkoita, että olisi nuori äidiksi, joten en oikein osaa vastata jatkokysymykseesi, sillä mielestäni on edelleen normaalia perustaa perhe 20-25 vuotiaana.