G: Milloin olet pelännyt ukkosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselijä

Vieras
Mä pelkäsin kaikkista eniten silloin, kun vielä asuttiin maalla ja ukkonen oli aivan pään päällä. Aina kun jyrähti, lähti palohälyttimet soimaan..Ei kiva.. :/

Toissa kesänä oli paha paikka.
Koko yön ukkonen rytisteli ja kävi ihan päällä monta kertaa. Ei ollut kivaa.
Mummoni pelkäsi ukkosta niin, että sai sydänkohtauksen ukkosen takia.

Mä olen pelännyt aina. Pari vuotta sitten mun pelko vähän laantu, kun asuttiin rivitalossa, mutta nyt omakotitalossa taas pelottaa. Kaikki telkkareiden ja tietsikoiden johdot mä revin seinästä välittömästi kun rytisee ( huonoja kokemuksia siitä kun tietsikat hajoo) enkä uskalla mennä suihkuun. Mökillä pelkään vielä enemmän! Siellä jos ukkonen tulee päälle niin se on tosi paha!

Kunnolla pelännyt kerran kun oltiin mettälammella ja piti suoraan sanoen juosta ukkosta pakoon. Toki täällä maalla pitää aina vähän olla ukkosen kans varuillaan kun asutaan vielä kahden muuntajan välissä loivassa rinteessä joen vieressä, oikein siis ihanteellinen paikka ukkosen jyllästää. Töpsöleitä pitää jatkuvasti vedellä seinistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mie pelkään joka kerta kun ukkostaa. menene peiton alle piiloon ja suljen ikunat ja revin kaikki mahdolise johdot irti sienästä. Pelottaa aian sairaasti

Voi sua :hug: :hug: Mä taas rakastan ukonilmaa. Harvoja luonnonilmiöitä Suomessa. Ainakaan sellaisia, joiden äärellä tuntisi itsensä vain ihmiseksi.

Aikoinaan ajelin kesätöistä kotia polkupyörällä ja ukkonen iski päälle. Ei ollut mitään suojapaikkaa, mihin mennä tai metsikköön puun alle olisi päässyt, mutta ei tuntunut oikein turvalliselta vaihtoehdolta. Hetken mietin, että pitäisikö mennä märän ojan pohjalle valtatien varteen.

Mä olen kans aina pelännyt. Yöaikaa se on kyllä pahinta ja etenki jos päälle sattuu tulemaan ja on yksin kotona. Inhoon sitä jytinää ja pauketta..

Meillä on silleen että asutaan kahden vesistön välissä, eli jos ukkonen ylittää järven tossa niin sehän sitten on päällä aika pitkää yleensä ennenku seuraavan järven yli pääsee.

Lasit helisee ja sähköt vilkkuu.

Mutta päivällä ukkonen on kiva, jos ei yksin tartte olla :)

Porissa tulvii:
normal_tappajahai.jpg

pelkään, jos olen ulkona!! en halua salamaa päähän... pyörän selässä ukonilmaan joutuminen on kaikkein pahinta. sisällä taas ihailen näkymää ikkunasta ja olen ihan :heart:

Yhteistyössä